Welke banden voor Hornet voor woon-werk verkeer?

Kimmetje

MF'er
1 jun 2004
142
0
Ter Aar
Voor mijn Hornet 600 (1998) heb ik nieuwe bandjes nodig. Zowel voor als achter moet vervangen worden. Nu rij ik dagelijks woon-werk verkeer, ook met regen en sneeuw, dus mijn banden moeten daarop aangepast zijn.
Momenteel rij ik met Maxxis banden, maar die glijden met een nat wegdek (en natte wegdekken komen 's morgens rond 7 uur erg vaak voor). De Pilot Road (you'll love the rain) lijkt me dan ook een goede keuze. HELAAS! Ze zijn niet voor te verkrijgen in mijn maat (130/70-R16).

Wat is nou het beste? Achter wel Pilot Roads nemen (180/55-R17) en dan voor iets anders? Of toch maar voor en achter dezelfde? (Bijvoorbeeld Conti of BT045)
 
Ja ik zag het op de bridgestone site (altijd ff checken he ;) ) Bridgestone adviseert de BT-014. Goede band. Ook in de regen zal die het goed doen. En anders zou ik kijken of Michelin de Pilot Power levert, die zit er bij mij nu ook ruim 12.500 onder en is echt superieur in de regen en op droog wegdek.

Edit: Michelin heeft de Pilot Sport, maar dan zou ik voor de Bridgestone gaan.
 
Nope, de 020 doet het niet zo goed in de regen als de 014 en heeft last van cupping, de 014 blijft netter al naar gelang ie verder slijt. En sowieso zou ik liever iets meer grip hebben voor dan achter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan