Welke banden voor vfr400r?

vfr400ron

MF'er
22 aug 2002
176
0
wageningen
jaja ik weet het, er zijn al zoveel tropics over banden, maar omdat ik er niet zo snel 1 kan vinden waarop mijn vraag andwoord krijg moet ik hem toch maar stellen.

Op mijn honda vfr400r is mijn achterband versleten en ben nu op zoek naar een nieuwe achterband of een setje banden. Mijn voor band heeft nog ongeveer 3mm profiel, is dit voldoende?

Omdat ik pas mijn rijbewijs heb rij ik nog niet zo extreem maar ik rij wel aardig sportief. Ik heb nu achter de dunlop sport radial k510 (140/60/18)en voor de bt45 (100/90/16), op dit moment heb ik niks te klagen over dit setje in de vorm van grip. Nu ben ik op zoek naar een achterband of eventueel een setje banden die ongeveer net zoveel grip leveren en moet ook wel aardit slijtvast zijn, wie kan mij advies geven?

Bij een motorbedrijf vertelde ze mij dat ik ook een bt45 achterband moest nemen, tot ik dan een leuk setje had, iemand hier mee eens?

En wat ben ik voor een leuk setje banden kwijt?

Alvast bedankt,

Ron
 
Een jaar of 3 lang heb ik ook een vfr400r gereden. Bouwjaar 1990 en vol vermogen. Drie jaar geleden heb ik hem verkocht, maar ben wel lekker Honda :9~ blijven rijden.
Zelf heb ik 1 maal een nieuwe voorband gelegd: Bridgestone Battlax BT90 (toen 250 gulden betaald)
En vervolgens 2 nieuwe achterbanden. Eerst een Bridgestone Battlax BT90R 150/60 rr17 (toen voor 346 gulden). Na deze kaal gejakkerd te hebben, heb ik een Battlax BT96RZ 67H laten leggen. (toen 354 gulden).

Wat ik me verder nog kan herrinneren is dat ik samen met de motordealer op een of andere "Bridgestone Bandenselectie Poster" :+ mijn laatste achterband (BT96RZ) hebben uitgekozen. Volgens mij was dat ook een heel erg 'zachte' band. Ik heb met deze banden setjes lekker kunnen scheuren.
Ik denk dat die achterbanden zo'n 6000 km mee gingen.(weet ik niet zeker meer)

Houd er bij de keuze van je band wel rekening mee dat je een niet te harde band kiest. Het gewicht van je motor is al niet zo groot, dus drukt minder op de weg, dus probeer meer grip te krijgen met een zachtere band.

Kijk maar eens op Bridgestone
Kies vervolgen HOME --> SEARCH
Type in de SEARCH-balk -->BATTLAX
Vervolgens krijg je een lijst te zien met leverbare banden. Ik denk dat je voor de BT90 de BT92 kunt nemen!!?? Ook over de BT45 is een en ander te lezen, meer een toerband.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

mzl :}
 
Laatst geïnformeerd:

Een BT090 achterbandje in de maat 150/60/17 kost ongeveer 160 euro incl. montage.

Ik heb zelf een SZR660, ook een lichte sportfiets, en heb toch maar gekozen voor een Michelin Pilot Sport. Deze schijnt wat langer mee te gaan door de iets grotere hardheid maar heeft natuurlijk ook een iets mindere grip (al blijft het een natuurlijk wel een echte sportband). Om de studentenbeurs te sparen dus voor Michelin Pilots gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 15 mei 2003 21:48 schreef Huubke het volgende:
Had je dan een ander achterwiel erin laten zetten?? BT90 150-60-17"
NC30 heeft toch een 18 inch wiel?? :?
de mijne tenminste wel..........

Ja, nu zet je me aan het denken. Voor zover ik weet was ie origineel. Inderdaad was het bij die vfr400r'en een afwijkende maat. Laat het nu een 17 of 18 zijn, het gaat nu ff om het type.

Goede oplettendheid tnkx ;)
 
Ik heb ook een NC 30 van '92 achterband is 150/60-18 heb nu BT 96 maar die is bijna op.Denk dat met sportief gebruik na zo'n 5000 km de band zijn beste tijd heeft gehad.Ik wil nu BT 010 erom, een maat van mij heeft deze laatst om z'n CBR 400 RR laten zetten en het lijk erop dat deze langer mee gaat dan de BT 96/90.
Hij heeft die band bij Ten Kate erom laten zetten op een aktie dag laatst koste iets van 162 euro incl. montage.
 
ik heb laatst op mijn vfr 400r nc30 een michelin pilot road laat leggen alleen in de maat 160/60/18 advies prijs 190 euro. is een goed bandje voor droog en nat weer. ben er echt te vreden over.
standaard zitten er bt 90 onder.

ruben.
 
Laatst bewerkt:
De voorband heb aan de zijkanten nog 2,5mm en midden op 3mm profiel, is dit voldoende?

Toevallig heb ik afgelopen week bij de RDW geinformeerd maar de profieldiepte die de banden minimaal moeten hebben. Dit vanwege het feit dat mn vriendin in Duitsland een zx6r heeft gekocht en deze door de RDW gekeurd moet worden.
Zij gaven aan dat de minimale profieldiepte voor een goedkeuring 1 mm moest bedragen. Vindt ik persoonlijk wel erg weinig.
Wanneer je alleen met droog weer rijd maakt het allemaal geen donder uit dat profiel, maar stel dat je met weinig profiel in een regenbui terecht komt. Dan zou het best spannend kunnen worden.

Ikzelf rijd mn achterband vaak op tot aan het canvas. De voorband tot aan de 1 a 2 mm of tot aan de "slijtvlakjes". En dan hopen dat je niet in de regen terecht komt.

Ik ben ook al eens met een "weinig profiel band" op vakantie naar Luxemburg geweest. Halverwege de vakantie kwam het canvas weer door, maar dan is het toch wel ff lastig om daar een zaakje te vinden die je motor een nieuw schoentje kan aanmeten. Heb uiteindelijk een minizaakje in Bastogne gevonden. Verkochten bijna niets, maar nieuw rubbertje hadden ze wel. En wat de prijs betreft, ik ben niet genaaid. Zo'n 400guldenballen en 1000km kunnen plakken.

mzl :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan