welke banden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyniesje

Die hard MF'er
9 nov 2006
612
0
Hoi,

Ik ben nu sinds een aatal weken echt actieve klaverbladen rijden.....mijn doel is dus ook om straks zo hard en plat mogelijk door de bocht te gaan!

ik heb er op dit mement MPP onder zitten. Zijn er mensen met ervaring die een advies kunnen geven welke banden hiervoor nog meer uittermate geschikt zijn?

Pirelli of dunlop?

Alvast bedankt!
 
Ik vond ze super rijden zijn snel opgewarmd bochten werk gaat ook super vooral rechts,links,rechts bochten. Alleen met die dingen moet je niet in de regen willen rijden.

Tevens het gebruiken van deze banden is op eigenrisco, want ze zijn helaas illegaal voor op de openbare weg. Maar via betrouwbare bronnen gehoord dat de blauwe mensen er niet moeilijk overdoen zolang je nog een beetje met gezond verstand aan het rijden bent ;).
 
gezellig forum is dit ;)

ik heb pirelli diablo corsa's onder mijn 270 kg wegende 1000f en die zijn me toch fijn in de bochten en op het Klaverblad.

bij mijn volgende motor, zx10r komen er zeker weer pirelli's op.

banden zijn snel warm en blijven goed op temperatuur.
 
zondag, 08 maart 2009 19:21




Klaverblad racen



Klaverbladen worden steeds vaker gebruikt door motorrijders om te racen en gevaarlijke stunts uit te halen. Hierdoor ontstaan levensgevaarlijke situaties. Het gaat vooral om de lange doorlopende bochten. Er worden zelfs afspraken gemaakt om daar een stukje te gaan gummen en klavertjes te gaan plukken. Daarbij dragen sommigen kniebeschermers voorzien van een titaniumplaat met als effect dat als deze het asfalt raakt het een vonkenregen geeft. Ook worden er geregeld auto’s in de bochten links en rechts ingehaald en zelfs agressief naar de kant gedrukt. Als een autobestuurder door een schrikreactie een verkeerde stuurbeweging maakt is het leed niet te overzien. Racen hoort echt niet thuis op de openbare weg. Geen enkele (GP) coureur zal het in zijn hoofd halen om dergelijke capriolen buiten het circuit uit te halen. Veel ruimte voor een foutje is er namelijk niet. Als het mis gaat is de vangrail snel nabij, vaak met dodelijke afloop. De politie controleert zowel opvallend als onopvallend. Dit leidt niet alleen tot bekeuringen, maar in sommige gevallen ook tot invordering of ongeldigverklaring van het rijbewijs.

Bron: VMTC – Veluwse Motor Tour Club

Geef je verstand voorrang!

Ik pak wel een CRT dag :+
 
zondag, 08 maart 2009 19:21




Klaverblad racen



Klaverbladen worden steeds vaker gebruikt door motorrijders om te racen en gevaarlijke stunts uit te halen. Hierdoor ontstaan levensgevaarlijke situaties. Het gaat vooral om de lange doorlopende bochten. Er worden zelfs afspraken gemaakt om daar een stukje te gaan gummen en klavertjes te gaan plukken. Daarbij dragen sommigen kniebeschermers voorzien van een titaniumplaat met als effect dat als deze het asfalt raakt het een vonkenregen geeft. Ook worden er geregeld auto’s in de bochten links en rechts ingehaald en zelfs agressief naar de kant gedrukt. Als een autobestuurder door een schrikreactie een verkeerde stuurbeweging maakt is het leed niet te overzien. Racen hoort echt niet thuis op de openbare weg. Geen enkele (GP) coureur zal het in zijn hoofd halen om dergelijke capriolen buiten het circuit uit te halen. Veel ruimte voor een foutje is er namelijk niet. Als het mis gaat is de vangrail snel nabij, vaak met dodelijke afloop. De politie controleert zowel opvallend als onopvallend. Dit leidt niet alleen tot bekeuringen, maar in sommige gevallen ook tot invordering of ongeldigverklaring van het rijbewijs.

Bron: VMTC – Veluwse Motor Tour Club

Geef je verstand voorrang!

Ik pak wel een CRT dag :+


is toch allemaal al lang bekend toch.....
 
zijn die bandjes snel opgewarmd dan......en blijven ze ook lekker op temp op straat???


geen enkele race band blijft op temperatuur op straat.

Ik vond ze super rijden zijn snel opgewarmd bochten werk gaat ook super vooral rechts,links,rechts bochten. Alleen met die dingen moet je niet in de regen willen rijden.

Tevens het gebruiken van deze banden is op eigenrisco, want ze zijn helaas illegaal voor op de openbare weg. Maar via betrouwbare bronnen gehoord dat de blauwe mensen er niet moeilijk overdoen zolang je nog een beetje met gezond verstand aan het rijden bent ;).


wil absoluut niet de moraalridder uithangen want mijn motor is ook niet 100% legaal, maar toen ik een ongeval heb gehad (in mijn recht wel...) heeft de politie voor de verzekering wel mijn banden gecontroleerd. gelukkig waren ze in orde.
politie kan wel een oogje dichtknijpen bij staandehouding, maar de verzekering(eigen of andere partij) zal elke weg proberen om eronder uit te muizen bij een ongeval.
 
Laatst bewerkt:
tommyniesje je bent echt een prutser. Die opmerking over Roy "R" vind ik echt niet kunnen. Is een prima gast die van motoren geniet en het leuk vind om anderen te helpen (ik zie hem bij diverse vragen zijn best doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden).

Ik maak hier verder geen woorden aan vuil :r

:^

Wat is TS een zielig figuur en wat een nutteloos topic :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan