Welke banden??

17 apr 2008
2
0
Eindhoven
Hallo iedereen!
Mijn GSX R600 SRAD uit '97 is toe aan nieuwe banden... Zelf ben ik beginnend bestuurder en heb ik hier nog nooit over na hoeven denken, heb wel al op wat sites gekeken om een indruk te krijgen van wat er te koop is, maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden.
Ik ben geen super sportieve rijder, dus een hele sportieve band lijkt me niet direct de beste keuze...
Willen jullie je ervaringen en tips met mij delen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken? Het is geloof ik best belangrijk om goede banden bij je fiets te hebben ;)
Alvast hartstikke bedankt!
Thijs
 
Ik geef je 3 tips.

1* Gebruik de zoekfunctie eens, dan kom je er achter dat er meer dan 100 banden topics zijn.

2* Stel je vraag/kijk eens in het topic van jou motortype.
Waarschijnlijk zie je al snel waar iedereen daar mee rijd.

3* Ga naar een motorzaak/bandenzaak en laat je voorlichten.
Aan de hand van jou wensen en eisen kunnen ze dan een goed advies geven.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen!
Mijn GSX R600 SRAD uit '97 is toe aan nieuwe banden... Zelf ben ik beginnend bestuurder en heb ik hier nog nooit over na hoeven denken, heb wel al op wat sites gekeken om een indruk te krijgen van wat er te koop is, maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden.
Ik ben geen super sportieve rijder, dus een hele sportieve band lijkt me niet direct de beste keuze...
Willen jullie je ervaringen en tips met mij delen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken? Het is geloof ik best belangrijk om goede banden bij je fiets te hebben ;)
Alvast hartstikke bedankt!
Thijs
toersport banden van nu zijn sportiever dan de sportbanden van 1997.
Dus een redelijk slijtvaste BT021 van Bridgestone of een Michelin Pilot Road CT2 zou ik zeggen. :9~
En ja je kan er gewoon knee downs mee maken. :')
 
Laatst bewerkt:
michelin pilot power voor remt echt geweldig enne laat je in de bochte nooit in de steek
en achter de michelin pilot power ct2 is ff slijtvaster. :9~
nou rij je nog niet sportief maar zo kan je het wel gaan leren. aan de banden zal het dan niet liggen heb zelf ook deze combi.
daar voor dunlop gehad dat is echt een drama!!!
succes met je keus

groete :]
 
toersport banden van nu zijn sportiever dan de sportbanden van 1997.
Dus een redelijk slijtvaste BT021 van Bridgestone of een Michelin Pilot Road CT2 zou ik zeggen. :9~
En ja je kan er gewoon knee downs mee maken. :')

vergeet de conti road attack dan niet, veel kilometers en goed genoeg om lekker op het circuit te sturen. Ook zeer aantrekkelijk m.b.t. prijs.

Wil je iets sportiever dan is er ook nog de sport-attack, met steeds zachter wordende band naar de randen.
 
Ik geef je 3 tips.

1* Gebruik de zoekfunctie eens, dan kom je er achter dat er meer dan 100 banden topics zijn.

2* Stel je vraag/kijk eens in het topic van jou motortype.
Waarschijnlijk zie je al snel waar iedereen daar mee rijd.

3* Ga naar een motorzaak/bandenzaak en laat je voorlichten.
Aan de hand van jou wensen en eisen kunnen ze dan een goed advies geven.
:^

Het enige zinnige antwoord dat ik tot nu toe hier heb gelezen... :Y
Vooral tip 3 zou ik van harte aanbevelen, dan krijg je tenminste advies van mensen die er met een beetje geluk wél verstand van hebben...


In tegenstelling tot hier waar er mensen beweren dat de MPP 2ct (dus niet ct2) slijtvaster zijn dan gewone MPP's... |( Zeg dan niets... :N
 
Iedereen super bedankt voor de reacties, ben nu zover dat ik in de regio een bandenboer ga zoeken om daar wat advies aan te vragen, er zijn zo te horen nog ontzettend veel mogelijkheden. Hopelijk kan ik bij de bandenboer mijn keuze gaan beperken tot 1 of 2... Dan wordt het weer een stukje makkelijker!

Zoals ik ook al las scheelt het per band ook weer of je veel op de snelweg zit of niet: persoonlijk rij ik zelden op de snelweg, gebruik de motor meer voor het dagelijkse woon-werk-studie-verkeer (maar ook niet als het regent). Kunnen jullie hier iets mee?

Groetjes!
 
In tegenstelling tot hier waar er mensen beweren dat de MPP 2ct (dus niet ct2) slijtvaster zijn dan gewone MPP's... |( Zeg dan niets... :N


en daarbij komt ook nog het feit dat ik regelmatig 2ct banden zie waarvan het 2ct stukje nog heerlijk maagdelijk is.

Ach, die mensen zijn er tussen hun oren heilig in overtuigd dat die band bij hun veel beter bevalt als de gewone, laat ze... O-)
 
Ik zou een paar gebruikte circuitbanden nemen voor weinig... kun je mooi vertellen hoe je die randen aan gort gereden hebt en er zit nog genoeg loopvlak in het midden als je toch niet sportief rijdt...





:+



Nee, serieus... kijk vooral naar (sport-)toerbandjes. Hoeft ook geen 2-compound technology te zijn hoor... Laat je daarin gewoon goed voorlichten.
 
Laatst bewerkt:
Bij een goede motorzaak kunnen ze je het beste advies geven. Zover ik weet hebben al heel veel banden (ook sportieve toer banden) het 2 componenten verhaal (of hoe het ook mag heten).

Ik ben ook geen super sportieve rijder en moet toegeven dat ik zelf het verschil nooit echt gemerkt heb tussen BT-021 of BT-014 of pilot road of pilot power. Het plakt allemaal wel oke en ook op een natte weg.

Dan is er ook nog het financiele plaatje natuurlijk. Maar veel ontlopen de prijzen van de verschillende setjes elkaar ook niet. Misschien heeft de motorzaak er 1 in de aanbieding.

Omdat ik zel nooit echt het verschil merk kies ik meestal voor het mooiste profiel Hahaha.
Niet het beste criterium, dat weet ik. O-)

Mazzels,
Zurp.
 
Hallo iedereen!
Mijn GSX R600 SRAD uit '97 is toe aan nieuwe banden... Zelf ben ik beginnend bestuurder en heb ik hier nog nooit over na hoeven denken, heb wel al op wat sites gekeken om een indruk te krijgen van wat er te koop is, maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden.
Ik ben geen super sportieve rijder, dus een hele sportieve band lijkt me niet direct de beste keuze...
Willen jullie je ervaringen en tips met mij delen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken? Het is geloof ik best belangrijk om goede banden bij je fiets te hebben ;)
Alvast hartstikke bedankt!
Thijs

BT21 of pilot road 2ct
 
Terug
Bovenaan Onderaan