Welke banden??

Talent cup rijd op rosso's en ik meen tijden rond de 1.45 op Assen met standaard 600 motoren!!!!dit zijn toch officieel straatbanden.als je niet hard genoeg rijd komt een circuit band niet op de juiste temperatuur en geeft een straatband dus op zo'n moment dus vaak meer grip omdat die minder temperatuur nodig heeft om grip te geven.tot zover mijn theorie.
 
Talent cup rijd op rosso's en ik meen tijden rond de 1.45 op Assen met standaard 600 motoren!!!!dit zijn toch officieel straatbanden.als je niet hard genoeg rijd komt een circuit band niet op de juiste temperatuur en geeft een straatband dus op zo'n moment dus vaak meer grip omdat die minder temperatuur nodig heeft om grip te geven.tot zover mijn theorie.


geen 1:45 maar meer rond de 47'ers.
En dan is het er ook maar eentje die dat doet. Die jongen heeft ookal best wat race ervaring op niveau. En ja, die fietsen zouden standaard moeten zijn idd.....
En de rosso is wel een circuit gerichte band maar niet zo'n pure wedstrijdband als de diabo supercorsa.
 
Wat er in de motorbladen staat, neem ik niet zo serieus. Vaak nemen de bladen ook gewoon dezelfde informatie van elkaar over, of de info nu juist is of niet. De info die ze plaatsen, is in de meeste gevallen ook gewoon het PR praatje van betreffende bandenfabrikant.

Mijn ervaring is dat gelukkig de meesten op circuitbanden rond rijden, uitzondering zijn misschien landelijke motordagen en minder prestatie gerichte circuitdagen.


+1



@Screaming chief: Er is altijd wel ergens een geval waar een bepaalde band het beste is. Op een half natte baan/goed opdrogend is een Pilot power ook een fijne band. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat DE band is. 1 langstreckenpokal maakt nog geen zomer.... Conti is een prima band maar heeft een grote rechtuit stabiliteit waardoor het bochten gedrag iets minder fijn gevoelig is. Daarbij is de band iets minder qua feedback.


En dat je beter met straatbanden op het circuit kan gaan rijden is natuurlijk een beetje raar. Vertrouwen moet je krijgen en opbouwen. Een circuit gerichte band helpt daar (naar mijn idee) het beste bij.
 
Talent cup rijd op rosso's en ik meen tijden rond de 1.45 op Assen met standaard 600 motoren!!!!dit zijn toch officieel straatbanden.als je niet hard genoeg rijd komt een circuit band niet op de juiste temperatuur en geeft een straatband dus op zo'n moment dus vaak meer grip omdat die minder temperatuur nodig heeft om grip te geven.tot zover mijn theorie.
Ik heb na mijn rondje op CPZ 95 kilometer snelweg en 10 km binnendoor naar huis gereden en thuis waren mijn SC2's warmer dan een paar maanden geleden in de motregen op Assen! :+
(temperatuur was nu igg goed :] )

Edit. talent cup perst trouwens wel het laatste beetje prestatie uit die band. :}
Sprak een jongen begin dit jaar in Cartagena bij een circuittraining.
Hij had een stapel van 1.5 meter aan Corsa Rosso's staan, eentje had zelfs 160 rondjes erop gekalkt staan met krijt. Die zag er op het oog nog goed uit. _O- Werd nog verkocht.

De grip (vanaf vier rondjes tot versleten constant!) was wel wat minder kon hij merken, de banden zijn enigzins de beperkende factor in de klasse (in ieder geval wel kostenbesparend!) maar hij kon ze zeker buiten competitie niveau aan iedereen aanraden. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet toevallig dat ze bij de langstreckenpokal op de nurburgring een wedstrijd op Sport-attacks hebben gewonnen omdat deze band voor de omstandigheden gewoon de beste oplossing was. Zelfs professionele teams gebruiken ze.

Blauw uitslaan van banden staat toch meestal voor een te heet geworden rubber? of is het gewoon dat hij goed warm is geweest ?

Ben zelf van mening dat je beter met straatbanden op het circuit kan rijden dan met circuitbanden op straat gaan rijden omdat ze denken dat ze dan de meeste grip hebben in de bocht... maar ben geen expert

Het klopt dat er soms met straatbanden gereden wordt. In de meeste gevallen gaat het dan om een lage temperatuur (en iets wat vochtig/dampig) of dat de circuitbanden het op een bepaald circuit gewoon slecht doen. Dit wil niet zeggen dat straatbanden geschikt zijn voor circuitgebruik, maar geschikt zijn voor bepaalde omstandigheden. In circuitbanden zit doorgaans geen silica en in combinatie met een hoog temperatuurvenster maakt dit de banden ongeschikt voor een koud en dampig circuit.

Een band die te warm wordt gaat smeren. Dit kan gebeuren wanneer je met de verkeerde band rijdt of door te veel bandenspanning. In zo’n geval moet je een paar tiende lucht afblazen, klaar. Per bandenmerk verschilt het ook of je een zachtere of hardere banden gebruikt bij hoge temperaturen.

Blauw worden van een band heeft niets met een te heet geworden band te maken, zie vorige post.

Misschien wel een leuk verhaal… uit nieuwsgierigheid heb ik jaren geleden (denk 1995) de bandenspanning een keer max gezet (denk 2.9V 3.2A) en in Duitsland een heel tijd boven de 200 km/h gereden. Toen ik weer bij de Nederlandse grens kwam ging het gas eraf en merkte ik dat er iets mis was, de banden liepen langzaam leeg. Gelukkig kon ik nog op tijd een tankstation bereiken. De banden waren verschrikkelijk warm en zaten onder de blaren, maar verdwenen ook weer als sneeuw onder de zon toen deze afkoelden. Ik heb, na een bakje koffie :9~ , de banden weer op spanning gebracht en heb nog vele kilometers met deze set Metzeler (denk MEZ1) banden gereden. Bij het tankstation stonden toevallig nog enkele motorrijders en zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt, ik ook niet haha.
 
Het klopt dat er soms met straatbanden gereden wordt. In de meeste gevallen gaat het dan om een lage temperatuur (en iets wat vochtig/dampig) of dat de circuitbanden het op een bepaald circuit gewoon slecht doen. Dit wil niet zeggen dat straatbanden geschikt zijn voor circuitgebruik, maar geschikt zijn voor bepaalde omstandigheden. In circuitbanden zit doorgaans geen silica en in combinatie met een hoog temperatuurvenster maakt dit de banden ongeschikt voor een koud en dampig circuit.

Een band die te warm wordt gaat smeren. Dit kan gebeuren wanneer je met de verkeerde band rijdt of door te veel bandenspanning. In zo’n geval moet je een paar tiende lucht afblazen, klaar. Per bandenmerk verschilt het ook of je een zachtere of hardere banden gebruikt bij hoge temperaturen.

Blauw worden van een band heeft niets met een te heet geworden band te maken, zie vorige post.

Misschien wel een leuk verhaal… uit nieuwsgierigheid heb ik jaren geleden (denk 1995) de bandenspanning een keer max gezet (denk 2.9V 3.2A) en in Duitsland een heel tijd boven de 200 km/h gereden. Toen ik weer bij de Nederlandse grens kwam ging het gas eraf en merkte ik dat er iets mis was, de banden liepen langzaam leeg. Gelukkig kon ik nog op tijd een tankstation bereiken. De banden waren verschrikkelijk warm en zaten onder de blaren, maar verdwenen ook weer als sneeuw onder de zon toen deze afkoelden. Ik heb, na een bakje koffie :9~ , de banden weer op spanning gebracht en heb nog vele kilometers met deze set Metzeler (denk MEZ1) banden gereden. Bij het tankstation stonden toevallig nog enkele motorrijders en zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt, ik ook niet haha.

Duidelijk
 
Niet te vroeg beginnen aan banden puur voor het circuit. Wanneer je nog niet zo heel erg hard rijd (laten we zeggen tot 2.15 cpz en 2.05 assen oude ruskenhoek) krijg je niet genoeg warmte in dat soort banden en ga je alsnog glijden. Door circuitbanden te rijden terwijl je dus, of net begint, of gewoon niet snel genoeg bent werkt averechts! En creeer je dus eigenlijk precies hetzelfde effect als je sneller gaat en laten we zeggen een michelin pilot power veel te warm aan het rijden ben. Hou dat goed in je achterhoofd. Kies als je nog niet zo snel bent voor een semi circuitband als de pirelli diablo rosso corsa II of voor een dunlop, die hebben ook een band voor straatgebruik(ik kan even niet op de typenaam komen) met wat zachter rubber en hoog genoeg temp. bereik.
 
Laatst bewerkt:
Niet te vroeg beginnen aan banden puur voor het circuit. Wanneer je nog niet zo heel erg hard rijd (laten we zeggen tot 2.15 cpz en 2.05 assen oude ruskenhoek) krijg je niet genoeg warmte in dat soort banden en ga je alsnog glijden. Door circuitbanden te rijden terwijl je dus, of net begint, of gewoon niet snel genoeg bent werkt averechts! En creeer je dus eigenlijk precies hetzelfde effect als je sneller gaat en laten we zeggen een michelin pilot power veel te warm aan het rijden ben. Hou dat goed in je achterhoofd. Kies als je nog niet zo snel bent voor een semi circuitband als de pirelli diablo rosso corsa II of voor een dunlop, die hebben ook een band voor straatgebruik(ik kan even niet op de typenaam komen) met wat zachter rubber en hoog genoeg temp. bereik.

Als ik jouw post lees lijkt het bijna onmogelijk om een band warm te krijgen. Hoe rijd je dan een band warm wanneer je geen bandenwarmers gebruikt? En hoe hard moet je dan wel niet rijden in de opwarmronden?

Koude circuitbanden glijden niet, met een koude circuitband lig je gelijk op je plaat.

De banden komen prima op temperatuur, geen probleem! Ik heb jaren zonder bandenwarmers gereden en wanneer ik Hugenholz instuurde voelde ik de grip er al in komen. Misschien missen sommigen de ervaring hoe dit voelt omdat ze altijd met warmers gereden hebben?

Een goed argument om met sportieve straatbanden op het circuit te rijden, vind ik de weersomstandigheden en/of niet met circuitbanden over de openbare weg willen rijden.
 
Als ik jouw post lees lijkt het bijna onmogelijk om een band warm te krijgen. Hoe rijd je dan een band warm wanneer je geen bandenwarmers gebruikt? En hoe hard moet je dan wel niet rijden in de opwarmronden?

Koude circuitbanden glijden niet, met een koude circuitband lig je gelijk op je plaat.

De banden komen prima op temperatuur, geen probleem! Ik heb jaren zonder bandenwarmers gereden en wanneer ik Hugenholz instuurde voelde ik de grip er al in komen. Misschien missen sommigen de ervaring hoe dit voelt omdat ze altijd met warmers gereden hebben?

Een goed argument om met sportieve straatbanden op het circuit te rijden, vind ik de weersomstandigheden en/of niet met circuitbanden over de openbare weg willen rijden.

Met een hoop ben ik het met je eens, of heb ik geleerd van je uitleg, maar in dit geval ben ik het niet met je eens.

Je ziet alles te zwart wit. Ik heb het niet over helemaal koud, of helemaal warm. En ik wil ook niet zeggen dat het absoluut af te raden is om een circuit band te gebruiken als je niet zo heel snel bent, want natuurlijk komt er wel temperatuur in de banden, alleen niet genoeg, als je niet genoeg snelheid maakt(te langzaam rond gaat dus) en dan kan zo'n band gaan glijden.

Ik heb ook zonder bandenwarmers gereden in m'n eerste seizoen, maargoed, vergeet niet dat jij en ik die warmte wél in de band rijden, doordat we harder rijden, ook jij en ik moeten eerst even rustig aan doen voor er een beetje warmte in de band zit, wij gaan daarna harder rijden en rijden die band op temperatuur, waar de langzamere deelnemers dit uberhaupt niet lukt.

Jij weet, net als ik, dat een band een bepaald warmtevenster heeft waar deze het beste functioneert. Wanneer de band te heet word is het niet goed, maar ook wanneer je deze temp. niet bereikt, omdat je niet hard genoeg met de band rijd. Mijn vriendin had daar begin dit seizoen veel last van, glijdende achterband. Naarmate ze harder is gaan rijden dit seizoen is het minder geworden.

Daarom zou ik altijd kiezen voor een semi circuit band/sportieve straatband als een diablo rosso corsa II of een michelin pilot power bijvoorbeeld. Gewoon omdat zo'n band sneller opwarmt.
 
Laatst bewerkt:
Betekent dit dat de power one's geen goede keus zouden zijn wanneer je rond deze tijden rijd?

langzaam is relatief natuurlijk, dus hou je vooral niet vast aan de tijden die ik daar noemde, dat was misschien niet zo slim/meer suggestief, ik weet het niet exact, want ik heb m'n allereerste circuitdagje ooit een keer met instructie gereden en verder altijd in de snelste klasse. Ik ben er toen voor mezelf eens dieper op ingegaan omdat mijn vriendin zo bleef glijden met haar circuitbanden, vandaar.

Ik ben van mening dat als je, motorsportlifestyle bijvoorbeeld, groepje 3 (uitzonderingen daar gelaten, dat zijn de mensen die zich overschatten en daar inschrijven terwijl ze beter instructie hadden kunnen doen) of sneller rijd, je gewoon lekker op circuitrubber moet gaan rijden. Maar ik zie bijvoorbeeld in groep 1 en 2 wel eens mensen rijden op circuitrubber. Dan kun je in mijn optiek gewoon beter voor een sportieve straatband gaan.

Beredenering staat duidelijk in de post hierboven denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik zie bijvoorbeeld in groep 1 en 2 wel eens mensen rijden op circuitrubber.
Dan kun je in mijn optiek gewoon beter voor een sportieve straatband gaan.
:Y

Ben wel blij dat ik nu dik onder de 2.15 rij met die SC2's.
Anders had ik weer Powers moeten monteren. ( :+ )
Maatje reed trouwens onder de 2.10 met de Pipo's.

Ik ga dit jaar nog voor een 2.05.
Volgend jaar maar onder de 2.00.
Moet kunnen.
O-)
 
Jij weet, net als ik, dat een band een bepaald warmtevenster heeft waar deze het beste functioneert. Wanneer de band te heet word is het niet goed, maar ook wanneer je deze temp. niet bereikt, omdat je niet hard genoeg met de band rijd. Mijn vriendin had daar begin dit seizoen veel last van, glijdende achterband. Naarmate ze harder is gaan rijden dit seizoen is het minder geworden.

Is het ook zo dat als je net te langzaam voor deze banden rijdt (laten we zeggen 5sec) je de bandenspanning iets aan kan passen waardoor deze wel in het warmtevenster komt?

Zelf ben ik met mijn eerste set circuitbanden bezig (dragon supercorsa sc2), ik kom van sportieve straatbanden (dunlop sportsmarts) af en voor mijn gevoel warmen de supercorsa's juist sneller op dan de sportsmarts. Ook geven ze veel meer vertrouwen (zit misschien ook tussen de oren) vooral als ik sneller rijdt.
Nu rij ik (nog) in MSL groep 2, tijdens de langzamere begeleidde sessies geven de banden iets minder vertrouwen, maar ze glijden niet. Bij de snellere vrij rijden sessies merk ik inderdaad dat de band nog meer vertrouwen geeft en deze is aan het eind van de sessie ook warmer dan na de begeleidde sessie. Ik rij 2.15 op CPZ.
 
Is het ook zo dat als je net te langzaam voor deze banden rijdt (laten we zeggen 5sec) je de bandenspanning iets aan kan passen waardoor deze wel in het warmtevenster komt?

Zelf ben ik met mijn eerste set circuitbanden bezig (dragon supercorsa sc2), ik kom van sportieve straatbanden (dunlop sportsmarts) af en voor mijn gevoel warmen de supercorsa's juist sneller op dan de sportsmarts. Ook geven ze veel meer vertrouwen (zit misschien ook tussen de oren) vooral als ik sneller rijdt.
Nu rij ik (nog) in MSL groep 2, tijdens de langzamere begeleidde sessies geven de banden iets minder vertrouwen, maar ze glijden niet. Bij de snellere vrij rijden sessies merk ik inderdaad dat de band nog meer vertrouwen geeft en deze is aan het eind van de sessie ook warmer dan na de begeleidde sessie. Ik rij 2.15 op CPZ.

Met die tijd, door naar groep 3 en vlammen denk :Y
Heel simpel later remmen, harder door de bocht en eerder op het gas :+:+:+
 
Is het ook zo dat als je net te langzaam voor deze banden rijdt (laten we zeggen 5sec) je de bandenspanning iets aan kan passen waardoor deze wel in het warmtevenster komt?

Zelf ben ik met mijn eerste set circuitbanden bezig (dragon supercorsa sc2), ik kom van sportieve straatbanden (dunlop sportsmarts) af en voor mijn gevoel warmen de supercorsa's juist sneller op dan de sportsmarts. Ook geven ze veel meer vertrouwen (zit misschien ook tussen de oren) vooral als ik sneller rijdt.
Nu rij ik (nog) in MSL groep 2, tijdens de langzamere begeleidde sessies geven de banden iets minder vertrouwen, maar ze glijden niet. Bij de snellere vrij rijden sessies merk ik inderdaad dat de band nog meer vertrouwen geeft en deze is aan het eind van de sessie ook warmer dan na de begeleidde sessie. Ik rij 2.15 op CPZ.

Ik had die tijden in mn eerste post ook niet neer moeten zetten, dat was suggestief. Daar moet je niet al te veel waarde aan hechten.

Kijk ik ben geen bandenexpert van pirelli of een willekeurig ander merk, ik deel hier mijn ervaring, net als iedereen. Dus je moet niet blind afgaan op wat mensen, of wat ik adviseer. Het beste kun je afgaan op, als het banden betreft, wat de fabrikant (en dan niet zo'n mannetje die komt promoten) of echte insiders adviseren.

Mijn mening/ervaring: Met 2.15 en ervaring met de baan op zandvoort, volgende keer gewoon naar 3. Glijden je banden niet, lekker laten zitten. Qua spanning zou ik gewoon rijden wat pirelli adviseert, je kan wel meer of minder spaning in de band doen, maar dat kan ook weer het rijgedrag van de motor/band beinvloeden. Gewoon lekker rijden wat door de fabrikant geadviseert word.

Dat de banden je vertrouwen geven is goed (al kun je op de sportieve straatband/semi circuitrubber ook goed uit de voeten met je tijd), vertrouwen is altijd goed. Word alleen niet overmoedig.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar op Zandvoort begeleid in groep 2 op Pilot Powers 2.05 gereden maar toen begon begon de achterband wat te smeren.daarna circuitfiets gekocht en op Rosso's gaan rijden en daar tot nu toe 2.02 op Zandvoort en een 1.54 op Assen wat ook nog gewoon heel goed aanvoelt ook.ik rij op een standaard 600 dus weet niet of er veel verschil inzit met bijv een 1000.voordeel van de Rosso vind ik dat je geen warmers hoeft te gebruiken(kan wel)en ze zijn veel minder gevoelig voor bijv vreedsporen en ze gaan 2x zo lang mee wat je uiteindelijk zo tussen de 100 en 150 per dag aan banden kan schelen.
 
Mijn ervaring met straatbanden: Ze zijn veel sneller op dan je denkt. Had een dag met Michelin Pilot Powers gereden, ging goed. Maand later weer het circuit op. Na 3 sessies zagen de banden er nog aardig goed uit. 4'e sessie tegen het einde met een lowsider er onderuit gegaan. Hier een foto van de achterband:

IMAG0153.jpg


De rand rechts is spekglad ... Voor mij vanaf nu circuitbanden voor op het circuit ;).
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met straatbanden: Ze zijn veel sneller op dan je denkt. Had een dag met Michelin Pilot Powers gereden, ging goed. Maand later weer het circuit op. Na 3 sessies zagen de banden er nog aardig goed uit. 4'e sessie tegen het einde met een lowsider er onderuit gegaan. Hier een foto van de achterband:

[afbeelding]

De rand rechts is spekglad ... Voor mij vanaf nu circuitbanden voor op het circuit ;).

Zien er toch nog goed uit?Heb laatst een setje vervangen die op de slijtnokken zaten.
Dat het daar rechts,op de band,"glad" is zegt mij niks :N Die van mij zagen er nog "versmeerder"uit,genoeg grip :Y
 
Mijn ervaring met straatbanden: Ze zijn veel sneller op dan je denkt. Had een dag met Michelin Pilot Powers gereden, ging goed. Maand later weer het circuit op. Na 3 sessies zagen de banden er nog aardig goed uit. 4'e sessie tegen het einde met een lowsider er onderuit gegaan. Hier een foto van de achterband:

[afbeelding]

De rand rechts is spekglad ... Voor mij vanaf nu circuitbanden voor op het circuit ;).

Ik heb in mn 1ste seizoen circuit rijden ook met pilotpowers gereden. In totaal 7 dagen + nog wat straat km/s en toen was mn achterband pas op. Die dagen was inclusief 2 dagen cursus de rest was vrij rijden. heb 2.08 op zandvoort en 1.53 op zolder gereden met pilot powers en weet zeker als ik de vering (uit 2002 waar nooit wat aan gedaan was) van mn motor beter had afgesteld zat er zeker nog wat meer in. heb wel elke keer goed gelet op de slijtage en bandenspanning. voor de rest gewoon lekker vloeiend rijden. en zorg dat de banden vers zijn. dus niet met banden uit 2006 het circuit opgaan. hiermee bedoel ik banden die er al vanaf 2006 oid opzitten..

het is gewoon een fabeltje dat circuit banden altijd beter zijn. de rest van de afstelling van je motor teld ook. en lomp rijden kan geen enkele band tegen :P gewoon eens goed bekijken wat het probleem is waardoor je geen grip hebt of het niet lekker gaat.
 
Ik heb in mn 1ste seizoen circuit rijden ook met pilotpowers gereden. In totaal 7 dagen + nog wat straat km/s en toen was mn achterband pas op. Die dagen was inclusief 2 dagen cursus de rest was vrij rijden.

:o Ja, die Michelins willen tegenwoordig wel slijten. Ik reed met de Michelins M en A89X banden op de openbare weg, mee in de ZAC (denk 1996) en ging op dezelfde banden op vakantie. Ik denk dat ik wel 40.000km met deze set gereden heb en toen waren ze nog niet versleten :}


:)
 
Laatst bewerkt:
Zien er toch nog goed uit?Heb laatst een setje vervangen die op de slijtnokken zaten.
Dat het daar rechts,op de band,"glad" is zegt mij niks :N Die van mij zagen er nog "versmeerder"uit,genoeg grip :Y
Klopt, afhankelijk van het weer zien de zijkanten er soms heel netjes uit. :Y (zeker dit jaar :+ )

DSC_0068.jpg
 
als circuitrijden nieuw voor je is, waarom begin je dan niet met bijvoorbeeld een Conti sport-attack.

Neem bwech, instabiele kutbanden zijn het. Heb ze nu onder mijn Fireblade wegmotor zitten, en het heeft 3 maanden geduurd voordat ik ze een beetje durfde te vertrouwen.

Natuurlijk is het allemaal heel persoonlijk en het ligt aan je rijstijl, maar ik rij het liefst Bridgestone BT003 (heb de R10 nog niet geprobeerd) of Pirelli Diablo SC's. Ontzettend stabiele banden. Als mijn voorwieltje met die banden een beetje glijdt, voel je dat meteen. En het blijft allemaal goed bestuurbaar.

Met die andere banden blijf je ook overeind hoor, geen probleem. Maar om snel te durven rijden moet je wel vertrouwen in je wegligging hebben.
 
Laatst bewerkt:
dus het is heel persoonlijk wat je een fijne band vind voor op het circuit?
ik ben afgelopen mei op mettet gevallen met Michelin PP2ct, ze waren echt aan het smeren gegaan. in een keer de grip weg. en dan lig je daar met je weg motor.
dus nu wil ik vaker op het circuit gaan rijden en wil dan ook meer circuit gerichten banden hebben, maar weet niet welke, want de een zegd je kan wel met straatbanden rijden en de ander zegd dat moet je niet doen. nu heb ik onder mijn Street triple Dunlop Sportsmarts liggen, hele fijne band veel grip op de openbare weg. nu ben ik er nog niet het circuit mee opgeweest omdat het me een beetje geen vertrouwen geeft nu ik ben gevallen met straatbanden.
maar ja heb ook pas 3x op het circuit gereden 1st keer met Motorsportlifstyle, niv 1 en 2.24 rondetijden. en dan 2x Mettet Zonder transponder, was vrijrijden met motorsportschoolholland.
en rijd daar in de minder snelle groep, maar was wel 1 van de snelste van die groep.

dus nu vraag wat zouden julli doen in deze situatie? en wat adviseren jullie mijn! jullie hebben ook allemaal denk ik zo een stap moet maken, en geleerd van vallen en opstaan, en nu wil ik dat vallen ff overslaan.

TS: sorry dat ik deze vraag in jou topic stel, maar om een nieuwe topic te starten vond ik niet nodig, omdat we een beetje de zelfde vraag hebben.

gr steve
 
Terug
Bovenaan Onderaan