Welke banden??

bandenkeus is inderdaad afhankelijk van je rijstijl maar mijn ervaring met pilotpower2ct is dat ze idd ineens de grip kwijt zijn, je voelt het heel slecht. voordeel is wel dat ze het nog best ok doen in nattigheid tov bv supercorsa's

ikzelf zweer bij diablo supercorsas of racetec interacts (k2,sc2). de dragon supercorsas gingen met mijn rijstijl snel glijden en voelde niet goed dus ik zweer nu bij bovenstaande banden (gewoon goede ervaringen mee, nog nooit iets gebeurd kwa banden wat ik niet wilde!)

maar wat jij fijn vindt kan verschillen, er rijden zat mensen met andere banden en iedereen zweert bij andere banden.
Wat wel staat is dat als je vaker circuitdagen wil doen ik wel op circuit gerichte banden eronder zou leggen...
 
ik ben afgelopen mei op mettet gevallen met Michelin PP2ct, ze waren echt aan het smeren gegaan. in een keer de grip weg. en dan lig je daar met je weg motor.
Dat heb ik nu wel erg vaak gehoord over de MPP. :Y
Maatje in de ZAC noemt ze dan ook Pilot Pipo's. :)
 
kan wel... gaat alleen minder goed. heb met racetecs interact ook 2.36 op zandvoort gereden in de stromende regen.
gaat dus niet hard maar kan wel
 
dus het is heel persoonlijk wat je een fijne band vind voor op het circuit?
ik ben afgelopen mei op mettet gevallen met Michelin PP2ct, ze waren echt aan het smeren gegaan. in een keer de grip weg. en dan lig je daar met je weg motor.
dus nu wil ik vaker op het circuit gaan rijden en wil dan ook meer circuit gerichten banden hebben, maar weet niet welke, want de een zegd je kan wel met straatbanden rijden en de ander zegd dat moet je niet doen. nu heb ik onder mijn Street triple Dunlop Sportsmarts liggen, hele fijne band veel grip op de openbare weg. nu ben ik er nog niet het circuit mee opgeweest omdat het me een beetje geen vertrouwen geeft nu ik ben gevallen met straatbanden.
maar ja heb ook pas 3x op het circuit gereden 1st keer met Motorsportlifstyle, niv 1 en 2.24 rondetijden. en dan 2x Mettet Zonder transponder, was vrijrijden met motorsportschoolholland.
en rijd daar in de minder snelle groep, maar was wel 1 van de snelste van die groep.

dus nu vraag wat zouden julli doen in deze situatie? en wat adviseren jullie mijn! jullie hebben ook allemaal denk ik zo een stap moet maken, en geleerd van vallen en opstaan, en nu wil ik dat vallen ff overslaan.

TS: sorry dat ik deze vraag in jou topic stel, maar om een nieuwe topic te starten vond ik niet nodig, omdat we een beetje de zelfde vraag hebben.

gr steve
:^ zit dus eigenlijk met dezelfde vraag.
Ben aan het twijfelen tussen de Corsa III of de Rosso II. Rosso schijnt het iets langer op de weg uit te houden (af en toe ook nog eens op de weg rijden)
 
Dat heb ik nu wel erg vaak gehoord over de MPP.
Maatje in de ZAC noemt ze dan ook Pilot Pipo's.
ik had daar over gelezen hier op het forum, maar dacht ik kom daar nooit aan, zo hard zou ik niet rijden, nou, dus wel, een paar belgen die naast ons stonden hadden het ook al mee gemaakt!!
nou dacht ik stom had het kunnen weten, maar wou me zelf ook niet overschatten. had ik het dus maar wel gedaan achteraf.
 
Met circuitbanden (ook profiel) kan je niet op een nat asfalt rijden.

Waarom doen normale pilot powers het op het circuit beter dan de PP2ct?
dan houd ik liever nu de dunlops die geven mijn veel meer vertrouwen.
 
bandenkeus is inderdaad afhankelijk van je rijstijl maar mijn ervaring met pilotpower2ct is dat ze idd ineens de grip kwijt zijn, je voelt het heel slecht. voordeel is wel dat ze het nog best ok doen in nattigheid tov bv supercorsa's

ikzelf zweer bij diablo supercorsas of racetec interacts (k2,sc2). de dragon supercorsas gingen met mijn rijstijl snel glijden en voelde niet goed dus ik zweer nu bij bovenstaande banden (gewoon goede ervaringen mee, nog nooit iets gebeurd kwa banden wat ik niet wilde!)

maar wat jij fijn vindt kan verschillen, er rijden zat mensen met andere banden en iedereen zweert bij andere banden.
Wat wel staat is dat als je vaker circuitdagen wil doen ik wel op circuit gerichte banden eronder zou leggen...

denk ook dat ik er een set banden bij koop, en die dan om te leggen,of ergens een extra set velgen zien te scoren.
maar denk dat ik dat ga doen, want op de straat rijd je nooit de max om de circuit gerichte banden op temperatuur te houden!
 
Ow oke maar dat zijn toch wel goeie om mee te beginnen? Zit ook eventueel aan de Bridgestone 003 te denken.
 
Laatst bewerkt:
Koop dan gewoon street versies van een circuitband

Pirelli diablo supercorsa sp
Pirelli dragon supercorsa sp
Continental race attack street
Bridgestone BT-003 racing street
Michelin power one street??

Lijkt me dat je dan gewoon zoiezo goed zit

Heb zelf de conti race attack street op me zx10 miss beetje overkill maar voor aantal km wat ik maak in een jaar voldoende.
Bied nog acceptabele grip in de regen
Heeft tof profiel (belangrijkste reden geweest :+ )
Kom er alleen niet mee op het circuit, das dan wel weer jammer (maar beter ook)
Voelen wel goed aan :)
 
dragon supercorsa en diablo supercorsa zijn ook straatbanden....
banden waar een dotcode opstaat zijn straatbanden. race/circuitbanden zijn banden waar 'for race use only' opstaat
kijk ff op site van motorsportschool, staan erg goedkope supercorsas op. zo goedkoop haal je ze nergens
 
Er staan idd dotcodes op dus type goedkeuring voor de weg.
Maar in mijn optiek valt dit wel degelijk in het straatje circuitbanden.

Kan je beter voor een street versie gaan, zijn minder gevoelig voor heatcyclussen, warmen sneller op en gaan langer mee.
 
dragon supercorsa en diablo supercorsa zijn ook straatbanden....
banden waar een dotcode opstaat zijn straatbanden. race/circuitbanden zijn banden waar 'for race use only' opstaat

Op racebanden staat ook een dotcode.

Zou je dan kunnen uitleggen waarom je niet met bv een Diablo Superbike SC2 op de openbare weg mag rijden en wel met een Diablo Supercorsa SC2? En wat zijn de technische verschillen tussen beide banden, waardoor een Supercorsa wel geschikt is voor op de openbare weg?
 
dragon supercorsa en diablo supercorsa zijn ook straatbanden....
banden waar een dotcode opstaat zijn straatbanden. race/circuitbanden zijn banden waar 'for race use only' opstaat
kijk ff op site van motorsportschool, staan erg goedkope supercorsas op. zo goedkoop haal je ze nergens

Ik zie alleen Bridgestones erop staan, waar kan je de Supercorsas vinden?
 
Hallo!

Heb als aspirant ZAC-rijder :) zonder 'bandenkennis' de volgende vragen:

Welk type/merk band wordt er veel gebruikt door jullie in de ZAC/C-Cup?
Welk type is geschikt voor een beginnend rijder?
Waar op te letten qua compound/profiel/grip/levensduur etc?

Alvast bedankt voor de tips!

Martijn
Wat ik dee
Zoek gewoon een onk,er op via het net en koop een setje Pirelli dragon supercorsa,s voor +- 75 euro
Ik ree daar 2 dagen mee met een voorband en zo,n 1 a 2 dagen met een achterband mee
Gewoon gewoon koud meten achter 1.9 voor 2.1
Ree daar zelf altijd mee en 58,ers op zandvoort en 55,ers op assen
Die banden zijn meer dan genoeg voor de meeste stervelingen van ons :]
Dus lekker cheap en genoeg grip *D
 
Ja dat kan natuurlijk ook... Heb nu een BT003 gekocht bij Motoport, maar dan betaal je inderdaad wel meteen de hoofdprijs...

Geen ONK'ers in je kennissen netwerk zeker?? ;)


Wat ik dee
Zoek gewoon een onk,er op via het net en koop een setje Pirelli dragon supercorsa,s voor +- 75 euro
Ik ree daar 2 dagen mee met een voorband en zo,n 1 a 2 dagen met een achterband mee
Gewoon gewoon koud meten achter 1.9 voor 2.1
Ree daar zelf altijd mee en 58,ers op zandvoort en 55,ers op assen
Die banden zijn meer dan genoeg voor de meeste stervelingen van ons :]
Dus lekker cheap en genoeg grip *D
 
Dat heb ik nu wel erg vaak gehoord over de MPP. :Y
Maatje in de ZAC noemt ze dan ook Pilot Pipo's. :)

Hier dezelfde ervaring met Normale Michelin Pilot Powers. Op mijn straaffiets in de Strubben was ik hem in eens kwijt, wat resulteerde in een highsider -O- . Mazzeltje was dat ik circuitkappen had :X ....
 
met het einde van het seizoen in aankomst hebben we nog wel enkele setjes dragon sc2 en racetec K2 over welke verkocht mogen worden allen nieuw en recente DOT zowel in 120/180 als 120/190

grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan