Welke banden

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Ik rijd met een deauville waar momenteel Metzeler ME55A Metronic's onder steken. Het vertrouwen hierin is niet zo hoog. Mijn voorband is nl. ooit is gaan schuiven in een bocht. Ik heb nog 1 cm vooraan over en achteraan 3mm. Zou ik het me nog risceren om dieper te gaan.
Ik zoek tevens een nieuw koppel banden. Mijn rijsteil is sportief toeristisch. Ik denk aan een BT020 of D205. Wat is een goede band. Zijn er veel verschillen met de BT010 of D207?
 

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.929
0
Nijmegen a/d Waal
Ik rijd met een deauville waar momenteel Metzeler ME55A Metronic's onder steken. Het vertrouwen hierin is niet zo hoog. Mijn voorband is nl. ooit is gaan schuiven in een bocht. Ik heb nog 1 cm vooraan over en achteraan 3mm. Zou ik het me nog risceren om dieper te gaan.
Ik zoek tevens een nieuw koppel banden. Mijn rijsteil is sportief toeristisch. Ik denk aan een BT020 of D205. Wat is een goede band. Zijn er veel verschillen met de BT010 of D207?
Verschil D205 en D207 schijnt nogal fors te zijn... Verschil BT-010 en BT-020 merk je vooral rechtuit... Middendeel van het loopvlak is harder op een 020...

Uit deze vier keuzes: bt-020 of D207...
 

B2

MF veteraan
4 jul 2001
1.839
32
Belgie (Gent)
Ha, de Sam heeft het forum hier ook gevonden.
Je zal wel zien dat er hier veel Bridgestone-fans zitten die je de BT-20 zullen aanraden en als het kan zelfs de BT-10.
Ik heb zelf zowel met de BT-10 als nu met de D-207 gereden. Helaas durf ik sinds een slippertje niet zo meer gaan op het natte wegdek maar daar gaf de BT-10 wel veel meer vertrouwen dan de Mez1. Van de D207 weet ik het nog zo niet in het nat, maar dat zal wel komen.
 

Kawaroen

MF veteraan
8 apr 2002
2.350
0
Ik rijd met een deauville waar momenteel Metzeler ME55A Metronic's onder steken. Het vertrouwen hierin is niet zo hoog. Mijn voorband is nl. ooit is gaan schuiven in een bocht.
Ik ken dit type band niet, maar een wegschuivend voorwiel kan natuurlijk ook vuil op de weg zijn geweest. De BT020 is trouwens erg goed.
 

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Past die 010 en 020? Volgens mij niet. Als je sportief/toeristisch rijdt moet je de BT45 een keer proberen.
Die banden zijn toch niet geschikt voor motoren met veel vermogen?? Ik rijd er zelf mee, tot nu toe bevalt het prima. Maarja, wie ben ik...heb nog maar 1200km met mn eigen motor gereden :)
 

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
40
Ik blijf momenteel bij D207's. Misschien dat ik mijn band totaal oprij om meteen eens te kunnen kijken wat de D208 zegt.

Weet iemand wanneer die D208 eindelijk eens naar belgië komt.
 

Ryser

MF veteraan
11 dec 2001
1.507
0
41
Goor
www.veiligglijden.nl
Op maandag 10 juni 2002 23:36 schreef GuZ het volgende:bt45's zijn toch toerbandjes?

na ja... als we het van de piloot laten afhangen kunnen een hoop r1 piloten hun vraag kwijt in het sjopper-gedeelte... })
:+ LOL

Het zijn sport/tour banden. De randen bestaan uit een zachtere compound dan het midden.

www.motoworldracing.com/bridgestone_bt45_tires.html

"The BT45 bias ply is designed to give superior performance and mileage on modern sport-touring bikes. Rear tires feature the legendary dual tread compound (DTC) which is a longer lasting center compound with a softer, stickier side compound. Larger crown radius for greater stability and longer life. Improves shock absorbtion and handling."
 

GuZ

MF veteraan
4 jun 2001
12.005
4
WAT NOU! (Amsterdam-Oost)
:+ LOL

Het zijn sport/tour banden. De randen bestaan uit een zachtere compound dan het midden.

www.motoworldracing.com/bridgestone_bt45_tires.html

"The BT45 bias ply is designed to give superior performance and mileage on modern sport-touring bikes. Rear tires feature the legendary dual tread compound (DTC) which is a longer lasting center compound with a softer, stickier side compound. Larger crown radius for greater stability and longer life. Improves shock absorbtion and handling."
de superlativen in een advertentie altijd met een korreltje zout nemen he?

nee, ze zullen zeggen dat bt45's voor watjes zijn die niet door een bocht te branden zijn, dat verkoopt lekker...
 

**Lara**

MF veteraan
3 jan 2002
27.676
894
52
Hoevelaken
Bezoek site
HEY!
Er zijn nu 3 Deauville piloten op motor-forum! :}
Hoezee, hang de vlag uit!
Hoe ben je hier terecht gekomen? Door de 4e Deauville dag?

[edit] dank je Ryser was de R vergeten [edit]
 
Laatst bewerkt:

Ryser

MF veteraan
11 dec 2001
1.507
0
41
Goor
www.veiligglijden.nl
Uiteraard wordt het wat opgeleukt, maar uit ervaring weet ik gewoon dat de Deauville op deze banden op de openbare weg niet onder hoeft te doen voor de gemiddelde (super)sport motor. Daar horen dan ook de mooiere wegen in Schotland, Wales, Duitsland en Oostenrijk bij :]
 

VTR Jeroen

Street Triple 765 RS, Street Triple Rx en VFR400R
12 mrt 2002
3.970
109
48
www.racesport.nl
Ik heb onder mijn VTR en onder de CBR van mijn vrouw BT045 zitten.
Ik kan jullie vertellen dat deze achterbanden géén glimrandjes meer hebben }) !
Je kan ze dus tourbandjes noemen, maar je kan er (bij droog weer trouwens) heel erg plat mee.
 

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
0
Ik ben net van m'n Dunlops 204 "bevrijdt" en heb er nu BT010's onderliggen. Een wereld van verschil: de Bridgestones sturen veel gemakkelijker de bocht in (en dat ligt niet alleen aan het feit dat ze nieuw zijn), en zwabberen niet op hoge snelheden, waar ik met de 204's wel veel last van had. Bovendien is het comfort ook nog eens beter: ik blijf nu zitten op hobbelwegen, waar ik met bij de Dunlops op m'n pedalen ging staan. Dus: Bridstone :} :} :}
 

Bandito Bob

MF veteraan
21 mei 2002
2.519
0
47
Zoetermeer
Als de BT020 past, gelijk laten monteren, anders de BT045 laten monteren. De BT045 heeft echt wel een aardig portie grip.
:} :} Bridgestone :} :} , Continental en Michelin :r :r .
 

Hrimgrimnir

MF veteraan
24 dec 2001
2.782
1
Mijn nieuwe Metzelers (ME550), het _nieuwe_ type (!) zitten onder mijn Div600.
Bevallen goed.
(Maar volgens mij zijn deze vooral voor de wat lichtere motoren gemaakt (tot de 600cc))