Welke banden

Ben ik de enige met Pirelli banden? Het lijkt er onderhand wel op.
Nope...Supercorsa´s :}
Ik, Mar1tin, HELLdesker, JohnV, R1beest, Rico, Redbullman, en er zullen er gerust meer zijn...oh jah, de groene zx9 die mee was naar de ring wiens naam ik ff kwijt ben...So don´t be afraid...you´re not alone :P
 
Ik heb zelf de standaard evo's die voor de GSXR600 ( vanaf 2001 )zijn ontwikkeld eronder. Deze slijten behoorlijk snel vind ik. Hoe zit het met de supercorsa's en is daar bij nat weer ook mee te rijden vanwege het gebrek aan profiel aan de zijkanten??? En hoe duur zijn de supercorsa's?
 
Ik heb zelf de standaard evo's die voor de GSXR600 ( vanaf 2001 )zijn ontwikkeld eronder. Deze slijten behoorlijk snel vind ik. Hoe zit het met de supercorsa's en is daar bij nat weer ook mee te rijden vanwege het gebrek aan profiel aan de zijkanten??? En hoe duur zijn de supercorsa's?
Ze zijn duur, slijten nog veel harder, nat wegdek moet je op eieren rijden....maar als het droog is :} *D
 
Laatst bewerkt:
Niets voor mij dus! Ik zou dan te vaak op eieren moeten rijden en bovendien zit ik waarschijnlijk nog lang niet aan de limiet van de grip van mijn banden. Ik blijf eerst nog maar even oefenen.
 
Niets voor mij dus! Ik zou dan te vaak op eieren moeten rijden en bovendien zit ik waarschijnlijk nog lang niet aan de limiet van de grip van mijn banden. Ik blijf eerst nog maar even oefenen.
ik vindt het wel meevallen met de grip van een supercorsa in koude ende natte omstandigheden...

mischien kun je voor metzelere-sportecs gaan... komen snel op temperatuur en doen (zover ik de geluiden mag geloven) weing onder voor de metzeler rennsports (=supercorsa)
 
Ik rijd met BT010 voor en met de BT020 achter.
Bevalt me echt goed. Had eerst ook een BT010 achter, maar die sleet behoorlijk snel en werd door mijn vele snelweg kilometers behoorlijk vierkant. En op het circuit reed ik mijn hele band aan gort.
Heb nu een BT020 en merk geen verschil qua grip en na een circuit avond ziet ie er nog als nieuw uit.
 
Ik rijd met BT010 voor en met de BT020 achter.
Bevalt me echt goed. Had eerst ook een BT010 achter, maar die sleet behoorlijk snel en werd door mijn vele snelweg kilometers behoorlijk vierkant. En op het circuit reed ik mijn hele band aan gort.
Heb nu een BT020 en merk geen verschil qua grip en na een circuit avond ziet ie er nog als nieuw uit.
Nergens last van? Want mijn dealer had het idee dat door de 2 verschillende compounds van de banden je weleens problemen zou kunnen krijgen.
 
Nergens last van? Want mijn dealer had het idee dat door de 2 verschillende compounds van de banden je weleens problemen zou kunnen krijgen.

Ik heb met mijn CBR600F uit 1992 nergens last van. Ik rijd misschien niet super sportief, maar heb heerlijk, met de stepjes en de knie aan de grond, mijn rondjes gedraaid op het circuit. Banden gaven geen krimp.
 
Laatst bewerkt:
Nergens last van? Want mijn dealer had het idee dat door de 2 verschillende compounds van de banden je weleens problemen zou kunnen krijgen.
dat dealers soms maar wat zeggen is wel duidelijk uit andere topics...

Op zich geen slecht plan om voor zachter te rijden dan achter.

Voor wil je altijd grip hebben, en op deze manier slijten de voor en achterband ongeveer even hard.
 
Ik had eerst de Battlax BT4?, eh, zeg maar de voorloper van de BT20. Zowel voor als achter.

Dat beviel erg goed...

Door omstandigheden (spijker in achterband in Malmedy)heb ik nu achter een Pirelli Dragon Evo (uit mijn hoofd) en voor een BT10...

Het bevalt eigenlijk prima zo!

Wie weet ga ik de volgende keer toch voor de BT20, eerst afwachten hoe lang ik met deze doe...
 
Ik heb met mijn CBR600F uit 1992 nergens last van. Ik rijd misschien niet super sportief, maar heb heerlijk, met de stepjes en de knie aan de grond, mijn rondjes gedraaid op het circuit. Banden gaven geen krimp.

Op het PVI heb je superasfalt. Daar heb je volgens mij met massieve banden nog grip. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan