Welke banden

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Ik rijd met een deauville waar momenteel Metzeler ME55A Metronic's onder steken. Het vertrouwen hierin is niet zo hoog. Mijn voorband is nl. ooit is gaan schuiven in een bocht. Ik heb nog 1 cm vooraan over en achteraan 3mm. Zou ik het me nog risceren om dieper te gaan.
Ik zoek tevens een nieuw koppel banden. Mijn rijsteil is sportief toeristisch. Ik denk aan een BT020 of D205. Wat is een goede band. Zijn er veel verschillen met de BT010 of D207?
 
Ik rijd met een deauville waar momenteel Metzeler ME55A Metronic's onder steken. Het vertrouwen hierin is niet zo hoog. Mijn voorband is nl. ooit is gaan schuiven in een bocht. Ik heb nog 1 cm vooraan over en achteraan 3mm. Zou ik het me nog risceren om dieper te gaan.
Ik zoek tevens een nieuw koppel banden. Mijn rijsteil is sportief toeristisch. Ik denk aan een BT020 of D205. Wat is een goede band. Zijn er veel verschillen met de BT010 of D207?
Verschil D205 en D207 schijnt nogal fors te zijn... Verschil BT-010 en BT-020 merk je vooral rechtuit... Middendeel van het loopvlak is harder op een 020...

Uit deze vier keuzes: bt-020 of D207...
 
Ha, de Sam heeft het forum hier ook gevonden.
Je zal wel zien dat er hier veel Bridgestone-fans zitten die je de BT-20 zullen aanraden en als het kan zelfs de BT-10.
Ik heb zelf zowel met de BT-10 als nu met de D-207 gereden. Helaas durf ik sinds een slippertje niet zo meer gaan op het natte wegdek maar daar gaf de BT-10 wel veel meer vertrouwen dan de Mez1. Van de D207 weet ik het nog zo niet in het nat, maar dat zal wel komen.
 
Past die 010 en 020? Volgens mij niet. Als je sportief/toeristisch rijdt moet je de BT45 een keer proberen.
 
Ik rijd met een deauville waar momenteel Metzeler ME55A Metronic's onder steken. Het vertrouwen hierin is niet zo hoog. Mijn voorband is nl. ooit is gaan schuiven in een bocht.

Ik ken dit type band niet, maar een wegschuivend voorwiel kan natuurlijk ook vuil op de weg zijn geweest. De BT020 is trouwens erg goed.
 
Past die 010 en 020? Volgens mij niet. Als je sportief/toeristisch rijdt moet je de BT45 een keer proberen.

Die banden zijn toch niet geschikt voor motoren met veel vermogen?? Ik rijd er zelf mee, tot nu toe bevalt het prima. Maarja, wie ben ik...heb nog maar 1200km met mn eigen motor gereden :)
 
Ik blijf momenteel bij D207's. Misschien dat ik mijn band totaal oprij om meteen eens te kunnen kijken wat de D208 zegt.

Weet iemand wanneer die D208 eindelijk eens naar belgië komt.
 
da's toch geen sportmotor?

Dat hangt vooral van de piloot af })

Ik heb d'r zelf m'n tweede set BT45's onder zitten en ben daar heeeeel tevreden mee *D *D

ps. welke kleur / bouwjaar / koffer / scherm /etc. +
director.gif
Piccie!!! :P
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 10 juni 2002 23:36 schreef GuZ het volgende:bt45's zijn toch toerbandjes?

na ja... als we het van de piloot laten afhangen kunnen een hoop r1 piloten hun vraag kwijt in het sjopper-gedeelte... })

:+ LOL

Het zijn sport/tour banden. De randen bestaan uit een zachtere compound dan het midden.

www.motoworldracing.com/bridgestone_bt45_tires.html

"The BT45 bias ply is designed to give superior performance and mileage on modern sport-touring bikes. Rear tires feature the legendary dual tread compound (DTC) which is a longer lasting center compound with a softer, stickier side compound. Larger crown radius for greater stability and longer life. Improves shock absorbtion and handling."
 
:+ LOL

Het zijn sport/tour banden. De randen bestaan uit een zachtere compound dan het midden.

www.motoworldracing.com/bridgestone_bt45_tires.html

"The BT45 bias ply is designed to give superior performance and mileage on modern sport-touring bikes. Rear tires feature the legendary dual tread compound (DTC) which is a longer lasting center compound with a softer, stickier side compound. Larger crown radius for greater stability and longer life. Improves shock absorbtion and handling."
de superlativen in een advertentie altijd met een korreltje zout nemen he?

nee, ze zullen zeggen dat bt45's voor watjes zijn die niet door een bocht te branden zijn, dat verkoopt lekker...
 
HEY!
Er zijn nu 3 Deauville piloten op motor-forum! :}
Hoezee, hang de vlag uit!
Hoe ben je hier terecht gekomen? Door de 4e Deauville dag?

[edit] dank je Ryser was de R vergeten [edit]
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard wordt het wat opgeleukt, maar uit ervaring weet ik gewoon dat de Deauville op deze banden op de openbare weg niet onder hoeft te doen voor de gemiddelde (super)sport motor. Daar horen dan ook de mooiere wegen in Schotland, Wales, Duitsland en Oostenrijk bij :]
 
HEY!
Er zijn nu 3 Deauville piloten op moto-forum! :}
Hoezee, hang de vlag uit!
Hoe ben je hier terecht gekomen? Door de 4e Deauville dag?

motor-forum *D

Over die 4e Deauville dag gesproken... Was jij daar wel bij :? :? :? , want ik heb je bij geen enkele stop gezien..
 
Ik was ziek ;(
Maar heb wel een aantal foto's gezien, je hebt leuke plaatjes geschoten :}

Ziek! |( Zonde... '( Dat had ik dus vorig jaar en toen ben ik halverwege maar afgehaakt. Ik hoop dat het nu beter gaat en zie je een andere keer wel weer :]
 
Ik heb onder mijn VTR en onder de CBR van mijn vrouw BT045 zitten.
Ik kan jullie vertellen dat deze achterbanden géén glimrandjes meer hebben }) !
Je kan ze dus tourbandjes noemen, maar je kan er (bij droog weer trouwens) heel erg plat mee.
 
Ik ben net van m'n Dunlops 204 "bevrijdt" en heb er nu BT010's onderliggen. Een wereld van verschil: de Bridgestones sturen veel gemakkelijker de bocht in (en dat ligt niet alleen aan het feit dat ze nieuw zijn), en zwabberen niet op hoge snelheden, waar ik met de 204's wel veel last van had. Bovendien is het comfort ook nog eens beter: ik blijf nu zitten op hobbelwegen, waar ik met bij de Dunlops op m'n pedalen ging staan. Dus: Bridstone :} :} :}
 
Als de BT020 past, gelijk laten monteren, anders de BT045 laten monteren. De BT045 heeft echt wel een aardig portie grip.
:} :} Bridgestone :} :} , Continental en Michelin :r :r .
 
Mijn nieuwe Metzelers (ME550), het _nieuwe_ type (!) zitten onder mijn Div600.
Bevallen goed.
(Maar volgens mij zijn deze vooral voor de wat lichtere motoren gemaakt (tot de 600cc))
 
En de Deauville heeft 650cc :9 Gewoon die BT045 d'r onder zetten. Zal je geen spijt van krijgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan