Welke bandenspanning bij Kawasaki ZX12R?

CrazyEd

MF'er
11 sep 2005
242
0
Hoi,

Ik heb nu sinds kort de Micheling Pilot Sport HPX onder mijn zx12R. Volgens Michelin moet je 2.9 V en 2.9 A hebben. Als ik dit heb gaat het bochten werk soepel, maar mis ik bij de bocht uitaccelereren soms een beetje grip.
Ik heb nu 2.7 V en 2.4 A, veel meer grip, maar draait niet zo lekker de bocht in?

Iemand tips?

Alvast bedankt. :W
 
Logisch, lagere bandenspanning, band wordt platter gedrukt en contactoppervlak is groter. Hogere spanning stuurt "sneller" door de puntige vorm van de band. Er is geen oplossing hiervoor. Je moet het idelale compromis zoeken. Let wel op, met die lagere spanning zal je ZX eerder je band "opvreten". De band wordt veel warmer.

De Kale
 
Ik rij met mn Blackbird ook met 2,9 voor en achter...bij lagere bandenspanning is bij mij dus ook het bochtengedrag minder prettig...bandjes worden wel flink warm btw met 2.9....maar tja, kan niet alles hebben......
 
Je kan ook eens de Pilot Power van Michelin proberen. gegarandeert meer grip dan de Sport.
Ik rij 2.5 achter en op het circuit 2.1 achter.
 
:^


wel makkelijk met onthouden, doe er gewoon voor en achter 3.0 in...
:+

Mijn dealer had het over 2.6 voor en 2.9 achter


Jullie zullen het wel beter weten dan Kawasaki, maar ik heb geen reden om de bandenspanning anders te zetten dan de voorgeschreven hoeveelheid :W
 
Bedankt voor de reacties,

Ik ga as vrijdag mijn vering laten nakijken bij HK in Uden, wellicht dat dit verbetering geeft.

In tussen zal ik mijn bandenspanning achter op 2.4/2.5 laten staan, heb ik de meeste grip.

ps: Michelin Pilot sprt is geen optie: deze gaat maar tot 190 breed, ik heb 200 onder de ZX12. :?
 
Je bent niet verplicht een 200 te monteren. Zit er zelf ook aan te denken naar 190 te gaan. Stuurt wat beter.
 
:^


wel makkelijk met onthouden, doe er gewoon voor en achter 3.0 in...
:+

Mijn dealer had het over 2.6 voor en 2.9 achter

Mn 1e dealer zei 2,9 voor en achter...

Degene waar ik nu mn motor in onderhoud heb 2.4 voor en 2.7 achter.....maar met een duo werd ik daar niet blijer van...dus weer terug naar 2.9 voor en achter...
 
Bedankt voor de reacties,

Ik ga as vrijdag mijn vering laten nakijken bij HK in Uden, wellicht dat dit verbetering geeft.

In tussen zal ik mijn bandenspanning achter op 2.4/2.5 laten staan, heb ik de meeste grip.

ps: Michelin Pilot sprt is geen optie: deze gaat maar tot 190 breed, ik heb 200 onder de ZX12. :?

Ik rijdt met mijn ZX12 ook met Pilot Power 190: geweldig, veel grip en veeeeeeel beter sturen. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan