welke bandenspanning BT010 bij circuitrijden?

paulguzzi

MF'er
4 jun 2004
228
10
Eindhoven (Noord Brabant)
Ik rijd komend weekend op val de vienne. Daar is het zo'n 35 graden dan.
Vorig jaar heb ik in één dag een bt010 voorband aan gort gereden op spa bij dezelfde temperatuur. Hij was zo zacht geworden dat van het profiel niet veel meer te zien was.
Nu heb ik er een Ohlins vork inzitten, dus dat moet al beter zijn.
Maar wat moet ik met de bandenspanning? Wordt ie warmer van harde bandenspanning of juist andersom? Vorig jaar had ik denk ik 2.1 erinzitten.

Grip heeft ie voor mij genoeg.

Als deze op is komt er wat anders op, maar ik wil er wel dit weekend goed mee doorkomen.

Paul
 
35 graden?
en dan met een bt010 rijden?

mmm...dat duurt 5 rondjes en dan ga je glijden...zo heet wordt die band...
ik zou voor 2.2 voor gaan en 2.2 achter...te zacht creeert teveel warmte (1.9) in de band en daar is een bt010 niet voor gemaakt...

als ik jou was zou ik er een setje supercorsa's op leggen. een sc3 achter en een sc2 voor...kan je lekker vlammen zonder al teveel risico...
 
35 graden?
en dan met een bt010 rijden?

mmm...dat duurt 5 rondjes en dan ga je glijden...zo heet wordt die band...
ik zou voor 2.2 voor gaan en 2.2 achter...te zacht creeert teveel warmte (1.9) in de band en daar is een bt010 niet voor gemaakt...

als ik jou was zou ik er een setje supercorsa's op leggen. een sc3 achter en een sc2 voor...kan je lekker vlammen zonder al teveel risico...

Ik sluit mij bij zijn wijze woorden aan. De setting die hij mij gaf voor Assen bij 26 graden was ook perfect :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan