welke bandenspanning Michelin 2CT band voor straatgebruik

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
zou iemand me kunnen vertellen welke bandenspanning in de Michelin 2CT banden moet voor straatgebruik voor mijn Yamaha R6
 
Is maar net wat je zelf prettig vindt rijden en prefereert. Op mijn RSV rijd ik met 2ct's 2,4v en 2,6a.
 
Voor een RJ11 geeft Michelin 2,5v 2,9a aan. Neem dat als uitgangspunt en ga kijken wat jij zelf het lekkerst vindt!
 
Ik doe achter altijd 2.7 en voor 2.4

(600RR)
 
Laatst bewerkt:
Gemiddelde in die richting zijn goed...

rijd zelf met 2.4 en 3.0 maar heb vaak een koffer en passagier achterop...

Als ik alleen ga toeren 2.4 om 2.7 :]
 
Laatst bewerkt:
en dan? daar staat de bandenspanning in voor de banden waar de motor mee afgeleverd is, de meeste fabrikanten vinden het dan weer nodig om banden te maken die beter presteren bij een andere druk.
 
Nu de vraag toch wel beantwoord is...

Waarom heeft een achterband meestal een hogere bandenspanning dan voor? Zal wel te maken hebben met het feit dat dat wiel aangedreven wordt, maar wat is de natuurkunde erachter?
 
Nu de vraag toch wel beantwoord is...

Waarom heeft een achterband meestal een hogere bandenspanning dan voor? Zal wel te maken hebben met het feit dat dat wiel aangedreven wordt, maar wat is de natuurkunde erachter?
Omdat die achterband aangedreven wordt, zou hij bij gelijke spanning meer vervormen dan de voorband, en daar zou hij dan te warm van worden. Vandaar die hogere spanning achter.
 
Maar een ZX12R heeft een gelijke spanning van 2.9 meen ik. Zowel voor als achter. (Volgens het boekje.)

Hoe verklaart u dat? :+

Ik snap het zelf niet namelijk :X
 
Laatst bewerkt:
En is bandenspanning meer merk/type motor gerelateerd, meer merk/type band gerelateerd of een mix van beide? :)


ik check mijn spanning zo goed als nooit :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd 2.8 voor en 2.9 achter.

Mijn ervaring is dat als ik minder dan 2.6 in de voorband doe de fiets minder stuurd op lage snelheden.

Blijft natuurlijk wat je het pretigst vind rijden nat... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan