Welke bandenspanningsmeter gebruik jij op circuit?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.540
36.023
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
En waarom?
Ik gebruikte deze:
6A5B116B-A9CE-4630-81A4-FD2C70D690C1.jpeg

Qua aansluiting kan je met haaks en een slangetje alle kanten op.
Hij houd zijn waarde vast tot je op het aflaatknopje drukt.
Een aflaatknopje is een must.
Analoog omdat batterijen altijd leeg zijn als het niet uitkomt.
Schaalverdeling alleen veel te groot.






En ik zoek nu deze maar ik zie nergens bij staan of deze de druk vast houden na het eraf halen.
Iemand die toevallig al zo 1 heeft en waar vandaan en hij dus druk vasthoud?
Deze heeft een bereik van 0-4 bar en is veel groter.
D18817E8-373E-4E3B-836A-579E4130A10D.png
 
Met zo'n lange slang gaat er natuurlijk ook wel steeds een heel klein beetje lucht uit.
Een grote meter met schaal 0-4 bar is wel interessant. :Y

Ik heb een hele nauwkeurige digitale die @Super Blackbird ook aanraad.
En een korte analoge als reserve.
Maar na twee 1/2 seizoen een keer preventief de batterijen vervangen, dus ik kan vast nog lang vooruit.
(En.. nog sterker.. twee losse knoopjes mee aan de binnenkant van het doosje van de laptimer..)
 
Ik gebruik een compressor op accuvan Worx, die geeft ook de huidige druk aan. Is precies tot op 0,05Bar. Ik heb ook zo een analoge die tot 2,5Bar gaat en die geeft exact dezelfde waardes.
 
Het lijkt mij dat je op een circuit dezelfde bandenspanningsmeter gebruikt als thuis.:P
 
Deze van motion pro , eenvoudig lucht aflaten mbv druk ventieltje op de meter .
Als pomp heb ik een makita luchtpomp op accu , verschil in drukmeters tussen is -0,1 bar

Ah sorry gaat om analoog lees ik net das dit niet ….
 

Bijlagen

  • FC82B82C-7DF8-4873-B3E1-D6A2968EEC14.jpeg
    FC82B82C-7DF8-4873-B3E1-D6A2968EEC14.jpeg
    22,2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Als ik het goed het gaat het om de Topeak D2. Heb ik ook nav een topic hierover gekocht. Maar goed, deze is dus wel digitaal.

Het lijkt mij dat je op een circuit dezelfde bandenspanningsmeter gebruikt als thuis.:P


Deze gaat het over.
Maar is wat onhandig om alleen even snel te meten vind ik. Want dan zou ik mijn Makita luchtpomp ook kunnen gebruiken en wellicht wat te veel schommeling in daadwerkelijke spanning na oppompen en loshalen?
(Denk ik he?)
Ik heb deze van Racefoxx
luftdruckpruefer-professional-analog-xl-mit-patentiertem-anschluss~3.jpg


Als back up (en pomp) heb ik dit ding van HBM. Superhandig, maar met een redelijke afwijking (maar wel constant)


hbm-118-87.jpg-1200x600-d40caebc88.jpg
Die van Racefoxx is wel wat ik zoek, maar vind +-2% nogal veel. De betere doen max 1% afwijking.

Deze van motion pro , eenvoudig lucht aflaten mbv druk ventieltje op de meter .
Als pomp heb ik een makita luchtpomp op accu , verschil in drukmeters tussen is -0,1 bar

Ah sorry gaat om analoog lees ik net das dit niet ….
Nou in het algemeen het topic, persoonlijk de wens voor analoog. Dus andere rijders kunnen wel digitaal fijner vinden en zijn hier wellicht wel mee geholpen.
Makita luchtpomp gebruik ik ook, ideaal.
 
ik heb ook een luchtpomp op accu van milwaukee, prima ding. Geeft de druk heel nauwkeurig aan (of het waar is weet ik niet) maar er zit een schroefaansluiting op. En bij het losdraaien loopt er dus onacceptabel veel lucht weg. Dus eigenlijk moet er een verloopje op dat op het ventiel vastgrijpt. Iemand daar een tip voor?

Verder zijn de tips voor de bandenspanning alvast heel fijn!
 
En waarom?
Ik gebruikte deze:
Bekijk bijlage 1849344
Qua aansluiting kan je met haaks en een slangetje alle kanten op.
Hij houd zijn waarde vast tot je op het aflaatknopje drukt.
Een aflaatknopje is een must.
Analoog omdat batterijen altijd leeg zijn als het niet uitkomt.
Schaalverdeling alleen veel te groot.






En ik zoek nu deze maar ik zie nergens bij staan of deze de druk vast houden na het eraf halen.
Iemand die toevallig al zo 1 heeft en waar vandaan en hij dus druk vasthoud?
Deze heeft een bereik van 0-4 bar en is veel groter.
Bekijk bijlage 1849347
Heerlijk ding. Houdt druk inderdaad NIET vast (later toegevoegd, eerst onjuiste informatie verstrekt). Hij heeft wel een aflaatknopje, maar dit gaat wel een beetje langzaam als er echt een halve bar uitmoet. Gelukkig zit er wel een metalen uitstulping op waarmee je het ventiel even in kan drukken om het sneller te laten gaan. Erg handig. Krijg vaak grappen op de paddock over of ik een bril nodig heb, maar ding leest gewoon heerlijk af.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    174,9 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
De mijne kwam bij TPX Kartservice vandaan. Hij was toen een paar euro goedkoper, maar ik zie dat hij daar nu inderdaad ook 75 euro is. Dat zal de inflatie wel zijn.
 
Dat is degene die ik gebruik en daar ben ik erg tevreden over. Dat is hem inderdaad. Weet wel dat je straks echt een enorme klok in je handen heb, maar ik vind het perfect.
Mijn vader is bijna 70, denk dat hij zo'n joekel wel kan waarderen.

En wat is jouw mening, net als een momentsleutel altijd drukloos maken na gebruik? Ik heb zo'n idee dat de spanning erop laten (naast onnodig) meer verloop kan gaan geven?
Puur een aanname niet gehinderd door enige vorm van kennis van zo'n ding.
 
Mijn vader is bijna 70, denk dat hij zo'n joekel wel kan waarderen.

En wat is jouw mening, net als een momentsleutel altijd drukloos maken na gebruik? Ik heb zo'n idee dat de spanning erop laten (naast onnodig) meer verloop kan gaan geven?
Puur een aanname niet gehinderd door enige vorm van kennis van zo'n ding.
Oh hahaha, ik lees het niet goed Roy. Deze houdt niet de druk vast, excuus, excuus. Als je de meter van het ventiel af haalt, staat hij direct weer op nul. De momentsleutel draai ik na gebruik altijd weer naar 0 maar dat werkt wel anders dan een drukmeter dus ik verwacht niet dat het kwaad kan om de druk erop te laten. Bij een compressor zou door de druk op de slang heel de tijd de slang uiteindelijk kunnen gaan lekken, maar dan moet je echt wel een oude verdroogde slang hebben hoor. Beter haal je het af, maar het kan niet zoveel kwaad volgens mij.

Hopelijk niemand al besteld op basis van mijn info 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan