welke basis voor brik

jona

MF'er
22 mei 2004
67
0
vlaardingen
Hallo,
Ben als 'oud motorrijder' op zoek naar wat te sleutelen en heel af en toe rijden.
Ben geen ervaren sleutelaar maar wil af en toe wat om handen hebben.
Ben door het lezen van het forum min of meer aangestoken....vooral de afdeling brikken en sleutelproblemen vind ik erg leuk om te lezen.

Ik overweeg de aanschaf van een 2-cilinder Honda, een cb 125 of 250.
Nu zag ik onlangs op dit forum een prachtige foto van deze Honda.
Is dit nu een echte racer of ik deze fiets een omgebouwde 'straat' cb?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Kan iemand mij ook vertellen voor welke prijs ik een rijdende niet totaal verrotte cb 125 of 250 moet kunnen aanschaffen ( van een jaar of 20 oud )?

Le bike:

full

Bijlage lukt nog niet geloof ik
Plaatje erbij doe ik zo:

In de tekst van je bericht intypen

**[ i m g a t t ]**

Je moet de sterretjes en de spaties weglaten!! en bij je bericht het attachment voegen.
Je plaatje verschijnt dan tussen de tekst in beeld.

Succes.

Hallo,
Ben als 'oud motorrijder' op zoek naar wat te sleutelen en heel af en toe rijden.
Ben geen ervaren sleutelaar maar wil af en toe wat om handen hebben.
Ben door het lezen van het forum min of meer aangestoken....vooral de afdeling brikken en sleutelproblemen vind ik erg leuk om te lezen.

Ik overweeg de aanschaf van een 2-cilinder Honda, een cb 125 of 250.
Nu zag ik onlangs op dit forum een prachtige foto van deze Honda.
Is dit nu een echte racer of ik deze fiets een omgebouwde 'straat' cb?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Kan iemand mij ook vertellen voor welke prijs ik een rijdende niet totaal verrotte cb 125 of 250 moet kunnen aanschaffen ( van een jaar of 20 oud )?

Welke wil je exact ? Eventueel ten rade gaan op ebay (neem best Frankrijk of Duitsland) ? Aanbod is relatief laag maar veel vraag is er niet dus ... Enige nadeel is natuurlijk het transport bij aankoop in het buitenland. Prijzen ? Blijf beneden een gezonde 500 Euro. Zelf gaf 'k voor een 31-jarige 600 Euro maar kwam dan wel van een 800 Euro vraagprijs (en dit brik kwam van de eerste eigenaar, inclusief originele onderhoudsboekje, onderhoudskit, ...).

Eventueel een goeie tip voor je is volgende :
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22932&item=2479008595&rd=1&ssPageName=WDVW

Buy, tune and join the club 8-)

Is een pak-em-beet CB250RS of een GB250 (enkel in de jappie-land te krijguh), maar met een replica tankje op van een Honda Dream en een race-zitje. Is dus een eigenbouwtje. Ben ik zelf ook mee bezig (zie topic clip-ons monteren). Geinig dingetje, easy techniek, 4 kleppies, 2 uitlaten, 1 cilinder, ideaal toch?

Ja, inderdaad erg leuk. Zo'n replica tankje kost denk ik goud, maar het ziet er erg leuk uit. Nu nog een goede basis zien te vinden. Ik heb er zin in...

jaah... desmo, ik kan me niet meer zonder :] .
wat die CB250RS betreft: je kan ze nog wel eens vinden op ebay.de, doe maar af en toe maar eens een search.
wat die tank betreft: er zijn er trouwens mooiere te krijg (koop) die beter passen. Als ik kijk hoe ze dat ding er op gepleurd hebben ben ik toch maar wat blij met mijn eerste test-resultaat.

full

(het zitje komt wel iets anders, frame zit nog wat in de weg :P ). Ach, je moet wat.

Prijzen? Er stond er laatst 1 op marktplaats voor 200 pleuro, nu nog eentje voor 750 dacht ik. Ik heb de mijne nog iets minder betaald ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan