welke beginners motor voor "onze" 18+ ? Hoe uitzoeken?

pegee

Rookie
14 mrt 2008
1
0
amsterdam
Hoe is dat uit te zoeken? (ja alle folders gegevens opspeuren.......... ,
ik heb een keer een blaadje verzocht hier een onderwerp van te maken(geen reactie nog)
Mn dochter is nu 18..........waar zou ze uit kunnen kiezen?
zelfs een "mega" moto valt terug te zetten van pakweg 100 naar 25 kw? (voor de wet)
Wie heeft ideen?
 
Je had niet moeten zeggen dat het voor je dochter van 18 is......

Maar ga eens een paar motorzaken af en laat je informeren :)
Waar wordt de motor voor gebruikt, welk type motor vindt ze leuk etc.
 
Je moet die 18+ er niet teveel in de watten leggen, zelf laten uitzoeken. Mijn zoon is in dezelfde situatie. Als ik zeg: een 600F is goed terug te voeren, dan zegt hij: maar ik wil een naked bike. Zeg ik weer: neem dan een Bandit. Zegt hij: die vind ik duf. Je kunt het dus niet voor een ander beslissen.

Welke motor goed terug te voeren is, is niet altijd op voorhand te zeggen. Informatie van de importeur biedt uitkomst bij een bepaald type (en bouwjaar!). Daarnaast moet de verzekeraar accepteren dat een uitdraai van het vermogen, >25KW, gevoegd bij het kenteken, voldoende is voor hen. Minder dan 25 KW op het kenteken zelf is ook prima, maar dan kom je op de echt lichtere motoren. Zo ver was ik zelf gekomen, maar als 'oudere rijder' ben ik niet de beste expert.
 
Iedere motor is wel terug te zetten naar 25 kw dus dat is het probleem niet.
Je moet alleen eens kijken wat voor soort motor je dochter leuk vindt.
Denk aan een chopper, naked, toer, supersport.
Verder is het handig om te letten op de zithoogte van de motor en hoe groot je dochter is. Staat zo slordig als ze niet met de voeten goed bij de grond kan. De glimmende kant moet immers toch boven blijven.

Misschien als je dat post komen er al meerdere ideeen boven ;)
 
waarom ga je niet met haar een paar zaterdagen bij div bedrijven langs?? kijken, passen.. opletten hoe ze ergens op reageert..

het moet toch 'klikken' met dat ene model, die ene motor... ik wist zelf heel goed wat ik wilde... TOTDAT ik ging rijden ermee... toen bleek mijn keuze voor mij 3x niks te zijn...

succes!!
 
geef haar een keer mee, gaan we samen wat motorzaken langs :+

sorry, inkoppertje :+ .. en vervang mijn naam door elke willekeurige andere mannelijke persoon :+

ZIJ gaat rijden op die motor, HAAR keuze...
(moet t per se een nieuwe fiets zijn?, gs/cb/er 5(00) zijn "allemansvrienden" enzo).

een zxr400 is wat anders dan een nx250, om maar wat te noemen :)
 
Op marktplaats staan ook erg veel motoren waar ex-18jarige op gereden hebben en nu toe zijn aan een vol vermogen motor

En...trouwens welkom op motor-forum
 
KaWaReZ schreef op 14 maart 2008 @ 12:37:
geef haar een keer mee, gaan we samen wat motorzaken langs

sorry, inkoppertje .. en vervang mijn naam door elke willekeurige andere mannelijke persoon

B| Sommigen willen eerst een foto zien B|

:P
 
zelf op een gsxf600 en gs500 25kw gereden beide superfietjes de gsxf was toch wel wat meer "motor"
 
Als je een nieuwe zoekt, op de websites van de fabriekan staat ook welke geschikt zijn om officieel 25 KW op kenteken te zetten.
 
Zie het 25kW forum... Helemaal bovenaan staat een topic met veel gestelde vragen, en ook verder is er enorm veel informatie te vinden.
 
Mocht ze 'haar' motor gevonden hebben en issie te hoog, kan er altijd nog een verlagingssetje op, dus dat mag eigenlijk geen reden zijn om een motor niet te kopen...

Ik dacht ik vul de rest ff aan :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een op Yamaha SZR zetten: 1-cilinder (altijd tof), karakterfiets, lekker licht, laag, sportief, wendbaar en vast wel op 25kw te zetten 8-)
 
maarreeh.... foto? :+
Dat pak je verkeerd aan, We willen graag een foto om de verhoudingen (benen bovenlichaam natuurlijk) te kunnen schatten om de juiste motor te kunnen adviseren ;)

Maar even buiten al het loze "mannen"praat, Moet het een nieuwe of 2ehands zijn, gaat ze er tot haar 21e op rijden of wil ze langer rijden? Wat voor type is ze, wil ze sport, tour, chopper enz enz... Ik denk dat het beste advies al gegeven is, ga een dagje shoppen voor motoren is altijd leuk toch. Bij een motorhandel kunnen ze ook beter advies geven als het gaat om 25kw setjes, verhogen/verlagen enz enz... En waar haal je zo'n vader die een motor voor je zoekt? daar ben ik ook wel aan toe.
 
Ik zou zeggen: laat de dame zelf eens achter het toetsenbord plaatsnemen, en lekker snuffelen op marktplaats en dergelijke. En daarna... gewoon proefrijden.

PS: kijk ook eens bij het 25 KW topic :)
 
gut.. die ouders zijn zo geschrokken van die mannen hier dat ze het nu al opgegeven hebben...

gedráág jullie je nou eens!!! dat arme kind mag nu nooit meer gaan motorrijden van pa.. die denkt dat alle motorrijders nu achter zijn dochter aan zitten!!!
 
CBR600f, ik rij er zelf op, met 25 kw... Je houdt leuk wat over.
En het is niet meteen een échte supersport zoals een RR of een R6 of een Gsx-R.
Zit er een beetje tussenin, en is een goeie optie om een beetje te leren :Y
 
Misschien een CBR600F?

Ik ben zelf ook een vrouw en op deze begonnen. Toevallig staat ie ook nog te koop:
klik O-)

Kan makkelijk op 25KW. Is sportief maar ook geweldig om mee te touren ;)
 
Laatst bewerkt:
vergeet dat terugtunen nu eens.
je kan inderdaad een fireblade of een goldwing genoeg afknijpen zodat hij 25kw is.
dan rijdt je dus met een grote, zware fiets met flutpower.
koop gewoon een fiets die een vermogen gewichtsverhouding heeft die bij elkaar past.
dan kom je dus bij de 400cc of een leuke 4 takt eenpitter.
ik zou kiezen voor een 4 takt enduro of supermotard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan