Welke beginners motorlaars

t.de.korte

MF'er
19 jan 2007
85
0
Ik ben aan het motorlessen en ik gebruik tot nu toe mijn bergschoenen.
Maar nu merk ik al dat op de plek van het versnellingspookje een plek ontstaat.
Aangezien het erg dure bergschoenen zijn wil ik zo snel mogelijk motorlaarzen kopen!

Nu heb ik al een tijdje rondgekeken, maar het aanbod is zo groot, dat je door de bomen het bos niet meer ziet!

Kunnen jullie mij hier misschien wat motorlaarzen adviseren, afraden e.d.?

Ik zoek in ieder geval een redelijk waterdichte laars!
voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit, en de prijs wil ik graag rond de 100 euro houden!

Alvast bedankt!
Thomas
 
Ga naar een motorzaak, pas er wat aan, neem de goedkoopste. (wel uiteraard eentje die aan je eisen voldoet en lekker zit)
Ikzelf heb motorlaarzen van 49,95, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Merk = Probiker (goedkoop), kijk wel of ik ooit betere koop, deze zijn tot nu toe prima.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar een motorzaak, pas er wat aan, neem de goedkoopste. (wel uiteraard eentje die aan je eisen voldoet en lekker zit)
Ikzelf heb motorlaarzen van 49,95, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Merk = Probiker (goedkoop), kijk wel of ik ooit betere koop, deze zijn tot nu toe prima.


:^

zeker omdat je nog aan het lessen bent, gewoon de meest simpele (zwarte?) maar wel redelijk goede laarzen kopen....over een tijdje , als je je eigen motor hebt en een bepaalde kleur pak, kun je altijd nog overstappen naar nog mooiere, betere laarzen :Y
Eigen merk Probiker is iid erg goed ;)
http://www.motozoom.nl/producten/Probiker-laarzen-17161.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb juist hele dure, met extra versteviging tegen het dubbelvouwen van je pootje daar moet je tot het einde mee doorlopen en waterdicht.
 
Gewoon wat gaan passen en niet te dure kopen ik het begin. Grote kans dat je vrij snel toch wat anders wil. Had als eerste sidi strata tepors (redelijk simpele laarzen) en had ook binnen een jaar nieuwe :P
 
Gewoon wat gaan passen en niet te dure kopen ik het begin. Grote kans dat je vrij snel toch wat anders wil. Had als eerste sidi strata tepors (redelijk simpele laarzen) en had ook binnen een jaar nieuwe :P

Dat dacht ik ook van mijn alpinestars. Maar die dingen lopen heerlijk en gaan blijkbaar lang mee :+
 
Dat dacht ik ook van mijn alpinestars. Maar die dingen lopen heerlijk en gaan blijkbaar lang mee :+
Ze zaten ook nog wel ok en waren niet versleten maar de gene die ik nu heb zijn toch even een stukje fijner. Ook wel wat duurder though :X.
 
Tjah.. ik draag gewoon kistjes, geen speciale motorlaars ofzo. Bij een legerdump in gouda gehaald dacht ik.
 
Tip: koop een paar legerkisten op marktplaats. Voor een paar tientjes ben je klaar, is lekker warm en stevig en is ook niet zo snel versleten.
Wel goed op je veters letten!

edit: zoals je hierboven ziet komen sommige gedachten gewoon op een bepaald tijdstip :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de motorbeurs een paar Falco laarzen gekocht en deze waren €75,-. Misschien oude collectie, maar ik vind ze mooi, ze zijn breed en zitten lekker, dus prima voor mij.
Misschien is er binnenkort wel een soort beurs bij jou in de buurt waar je vele soorten laarzen kan passen...
 
heb zelf een paar probiker laarzen gekocht.

waren in de aanbieding destijds van 150 voor 89 euro. erg warm, waterdicht en stevig.
heb toen bewust gekozen voor tourlaarzen omdat dat fijner loopt dan sportlaarzen.
wel zo makkelijk als je ook een beetje sightseeing doet :P

heb trouwens ook toen laarzen van 30 euro geprobeerd maar dat deed gewoon pijn aan mijn voeten en het lopen was een ramp.

dus wel wat modelletjes testen en niet te cheap kopen
 
Laatst bewerkt:
tip van mijn rijinstructeur: wind- en waterdichte laarzen open. laarzen zijn niet DE belangrijkste onderdelen in je outfit maar wees ook niet te zuinig. ik heb 200 euro betaald voor mijn eerste laarzen, sidi b2 zwart. succes!

thumb_128200761258pm.jpg
 
dat is bij mij de straat uit en dan links:p

ik wil wel graag motorlaarzen!
ik heb bij motorzoom op de website deze gezien http://www.motozoom.nl/producten/Probiker®-Race-waterproof-Met-Drygate®-membraan-202230.html
deze zijn goed waterdicht volgens de beschrijving!
iemand ervaring?
of heeft iemand nog leuke schoenen in maatje 42/43 te koop ;)


Laat ik die nou vorige week gepast hebben, zat lekker, niet al te brede schacht (vond ik belangrijk bij een wat grotere schoenmaat) voelde goed stevig, versterking op enkels en scheenbeen, waterdicht (al heb ik daar niet zoveel vertrouwen in bij langdurig gebruik) en wat ik ook belangrijk vond, ze liepen lekker. Heb ze net een kwartier terug besteld (maar dan bij Louis.de...)
 
Ik heb zelf tot voor kort gewoon met kisten gereden, was prima te doen hoor, alleen door de leeftijd van die dingen (veel ouder als m'n rijbewijs....) waren ze niet meer waterdicht, dus maar even laarzen gekocht op de beurs.
Difis voor 39 euro....omdat het oude collectie was.
Zitten aardig, en zijn waterdicht. (aardig omdat ze nog te nieuw zijn....)

Zag later ook bij Motozoom Probiker Street II staan voor 59, staan ook op de site, zagen er wel goed uit. Zelf zou ik ze trouwens bij louis.de bestellen (motozoom is zeg maar nederlandse dealer van louis), maar dat komt omdat ik alles daar zo'n beetje bestel.

Dus zeker tijdens het lessen....maakt niet zoveel uit, maar neem wel laarzen die meteen een beetje normaal zitten....anders ben je de eerste keer zo aan 't klooien :P
(of je moet ze echt goed inlopen voor de les)
 
Ik rijdt normaal woon/werk altijd met kisten. Prima geschikt als motorlaars. Waterdicht, winddicht, slijtvast en betere bescherming als een sportschoen oid.
Voor ritjes etc. heb ik een paar Diadora's op de kop getickt voor weinig. Waren overjarig model, maar doen het prima.

Gewoon goed rondsnuffelen, kan je veel geld besparen.
 
Deze even halen, gore-tex dus 100% waterdicht en lopen fijn, sport laarzen kun je altijd nog kopen:

0210122846.jpg


Bij Termaat 159 euro, ook hebben ze daar nog veel andere laarzen.
 
Ik heb voor mijn larzen gekocht bij Lidl voor 30€. Ik ben al meerdere malen gevalen. Gelukkig heb ik niks. Ze zitten over mijn enkel en daar is het ook lekker dik.
De belangrijkste is om ze altijd aan te doen. Dus neem eentje die je snel aan en uit kan doen. En die redelijk comfortable zitten. (dat wordt dus waarschijnlijk eentje met klitterband)

Ik heb al gekeken voor beter kwaliteit larzen. Want na 3 jaar vertonen de Lidl larzen na 3-4 keer vallen met lage snelheden, toch wat slijtage. En ze zijn ook niet waterdicht.
(dus om geen natte poten te krijgen tijdens een regenbui, moet ik eerst paar plasticzakjes over mijn sokken trekken voor dat ik mijn larzen aan doe)
Ik heb tot nu toe geen geschikte laarzen gevonden die goed passen op mijn voet. Mijn voet is breed en steil, dus ik kan de meeste laarzen heel moeilijk aan doen, of ik moet 2 maten groter kopen. (ik blijf ook zoeken naar een paar comfortable laarzen, desnoods gebruikte)

succes
 
Belangrijk is dat ze lekker zitten en dat ze een verlengde van je eigen lichaam/voeten zijn. Dan heb je veel meer gevoel bij het schakelen en remmen. Je moet geen 'last' hebben van je laarzen zegmaar. Geldt trouwens voor al je kleding enz. Het moet allemaal lekker/plezierig zitten, want als je op de motor zit moet je je er niet meer druk om hoeven maken! :)
 
heb gewoon sidi laarzen en die bevallen prima :)
paar jaar geleden gekocht op de motorbeurs in den bosch( dat was toen nog )
maar als je een beetje rond snuffeld kan het je veel geld besparen
 
Mijn instructeur raadde mij aan om niet te lang te wachten met het aanschaffen van laarzen. Toen heb ik voor 150 euro een stel laarzen van XPD (standaard zwart) gekocht. Dat waren bijna de enige waar ik fatsoenlijk in paste. Tegen de tijd dat ik examen moest doen, had ik ze lekker ingelopen en zat ik niet meer te klooien met de versnellingen, zoals ik wel deed met gewone schoenen. Ze zijn warm en waterdicht en ik loop er soms de hele dag op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan