Welke bekeuring is duurder ?

Frenkie

Die hard MF'er
20 okt 2004
400
23
Brunssum
Facebook
Er is op mijn woon-werk route een afkort stukje.... ligt alleen een bussluis. Nou zaten we bedenken: als je dan toch tegen de verkeersregels in gaat, waar zou je dan de hoogste boete voor -kunnen- krijgen:

A/ over de bussluis rijden, of

B/ over het fietspad naast de bussluis?

Of zou je evenveel boete krijgen? Maakt het wat uit?

full

full
 
wellicht staat het op www.openbaarministerie.nl ??
 
Laatst bewerkt:
deels kan je op het fietspad,
je hebt toch een motorfiets O-)
 
Laatst bewerkt:
Als ik google een beetje lees dan zie ik dat het beide 90 euro opleverd. Zal de nieuwe 15% nog niet bij in zitten ;)
 
je kan ook een bon krijgen omdat je het verboden in te rijden bord negeert
 
Wel raar bord want je mag er ook niet met de fiets door.
Moet je wel over het voetpad, (ook met fiets) zal wel zelfde boete worden (negeren van een verbodsbord)
 
:N nope

lopend naast je motor (zelfs met motor uit) blijf je een bestuurder B|

Nope, ik heb het nog even voor je opgezocht(althans..laten doen :+ ) in het boek.

blz. 10 hoofdstuk 1 theorieboek rijbewijs A anwb

Daar staat dat je een voetganger bent.
 
Laatst bewerkt:
Nope, ik heb het nog even voor je opgezocht(althans..laten doen :+ ) in het boek.

blz. 10 hoofdstuk 1 theorieboek rijbewijs A anwb

Daar staat dat je een voetganger bent.

Mwah, toen ik een rijontzegging had mocht ik mn brommer niet eens naar huis duwen.

Ontopic: ik zou de keus laten afhangen van of er wel of geen bus tegemoet komt :+
 
Nope, ik heb het nog even voor je opgezocht(althans..laten doen :+ ) in het boek.

blz. 10 hoofdstuk 1 theorieboek rijbewijs A anwb

Daar staat dat je een voetganger bent.

Wikipedia:
Een bestuurder is in het verkeer iemand die een vervoersmiddel bestuurt.

In het Nederlandse Reglement verkeersregels en verkeerstekens uit 1990 (RVV 1990) wordt in artikel 1 van het eerste hoofdstuk het begrip bestuurders voor het wegverkeer gedefinieerd als "alle weggebruikers behalve voetgangers" en een weggebruiker als "voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen".

In het Belgisch verkeersreglement is de defintie van bestuurder: "Bestuurder" : al wie een voertuig bestuurt of trek-, last- en rijdieren of vee geleidt of bewaakt.

duw hem maar niet over de grens dan :X
 
Waar is die tweede foto genomen?

Limburg toevallig :?

Verder weet ik van niks hoor O-)


:D Klopt, is een bussluis door een wijk in Maastricht genaamd AMBY. Prachtig strak asfalt, met aan het eind een leuke 'jump' erin voor de event. wheely. Het ligt aan de rand van de wijk, komt geen kip en scheelt me soms 10 minuten achter koekblikken aan tokkelen, 86 verkeersdrempels en een stoplicht. :P

On-topic: met de motor aan de hand over het voetpad -mag- wel, denk ik. Met de brommert over het fietspad lopen niet. toch ?
 
Mwah, toen ik een rijontzegging had mocht ik mn brommer niet eens naar huis duwen.

Ontopic: ik zou de keus laten afhangen van of er wel of geen bus tegemoet komt :+

Mag gewoon hoor ;)

Die agenten zaten je gewoon te pesten blijkbaar :+
 
:D Klopt, is een bussluis door een wijk in Maastricht genaamd AMBY. Prachtig strak asfalt, met aan het eind een leuke 'jump' erin voor de event. wheely. Het ligt aan de rand van de wijk, komt geen kip en scheelt me soms 10 minuten achter koekblikken aan tokkelen, 86 verkeersdrempels en een stoplicht. :P

On-topic: met de motor aan de hand over het voetpad -mag- wel, denk ik. Met de brommert over het fietspad lopen niet. toch ?

Kwam al zo bekend voor :') . Verder weet ik van niks hoor O-)
 
Als het een hoop scheelt qua afsnijden zou ik het zeker doen. Hoe vaak zouden ze daar nou staan te controleren. Zeker omdat er een sluis is denk ik niet dat ze er vanuit gaan dat er veel auto's doorheen gaan.
Ik doe het sowieso zelf een hoop hier in A'dam met alle fietspaden en éénrichtingswegen. Eerste boete moet ik nog krijgen :)
 
Wikipedia:
Een bestuurder is in het verkeer iemand die een vervoersmiddel bestuurt.

In het Nederlandse Reglement verkeersregels en verkeerstekens uit 1990 (RVV 1990) wordt in artikel 1 van het eerste hoofdstuk het begrip bestuurders voor het wegverkeer gedefinieerd als "alle weggebruikers behalve voetgangers" en een weggebruiker als "voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen".

In het Belgisch verkeersreglement is de defintie van bestuurder: "Bestuurder" : al wie een voertuig bestuurt of trek-, last- en rijdieren of vee geleidt of bewaakt.

duw hem maar niet over de grens dan :X

Klopt, maar met een motor aan de hand ben je een voetganger.
Het staat zelfs letterlijk in het theorieboek!

Met een paard aan de hand ben je daarentegen wel weer een bestuurder.
 
Ik denk dat als je optie A pakt toch iets duurder uit bent. Je rijd nl eerst door een geslotenverklaring en daarna op een busbaan.
Bij optie B rijd je alleen over een fietspad.

Dat is wat mij lijkt.

Denk echter niet dat men hier voor gaat schrijven als je niemand in de weg rijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan