Welke bike is de beste

Taekwon-doka

MF'er
27 sep 2005
240
0
Delft
He Bikefreaks,

Ik zit met een probleempje ik kan niet kiezen:s

Welke fiets zouden jullie nemen als je mij was en ook uitleg waarom graag.
Allemaal 2000 of jonger.

Honda CBR rr fireblade
Suzuki GSX r 1000
Yamaha R-1
Suzuki Hayabusa

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor de uitleg erbij.

Groeten Tim
 
Als ik jou was zou ik gewoon gaan proefrijden op de verschillende motoren.

Lijkt me ook handig dat je bij zo'n vraag iets meer info over jezelf geeft.

We zijn niet allemaal helderziend :P ;)
 
Een neue of een oudere? 't scheelt wel tussen een CBR 900 RR of een 1000 RR...

De meerderheid zal van de Hayabusa waarschijnlijk zeggen dat ze 't een foeilelijk hok vinden O-)

Maar als je voornamelijk gaat toeren, waarom niet? :]

Maar 't lijkt me handig om idd te vertellen waarvoor je 'm precies wilt...
 
De R1.

Gewoon een prima fiets in elk opzicht vind ik.
En de Gixxer 1000 is ook een hele goede.

Proefrijden, en zelf je keuze maken dacht ik zo ;)
 
He Bikefreaks,

Ik zit met een probleempje ik kan niet kiezen:s

Welke fiets zouden jullie nemen als je mij was en ook uitleg waarom graag.
Allemaal 2000 of jonger.

Honda CBR rr fireblade
Suzuki GSX r 1000
Yamaha R-1
Suzuki Hayabusa

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor de uitleg erbij.

Groeten Tim


zx10r :P

Maar vind de soes een zeer goeie fiets :)
 
Sorry als ik beetje te weinig info gaf.

Het word mijn eerste motor en ik heb mijn rijbewijs nu 5 maanden. Ben 21 en student. Ik heb wel op verschillende fietsen gereden(voornamelijk suzuki gsx 600f uit 1997) of zeggen jullie dan is het nog levensgevaarlijk dat je op een R1 gaat of op de rest van het lijstje????

Dat proefrijden was ik ook gelukkig op gekomen, maar ik denk misschien weten jullie beetje welke het meest betrouwbaar is en welke duur in onderhoud enzovoorts.

Ik was hem van plan om hem voornamelijk in het weekend te gaan gebruiken. Niet echt touren ofzo.

Hoop dat jullie me zo verder kunnen helpen.

Groeten Tim
 
Een R1 van't eerste model is wel een leuke beginnersfiets :Y

Of een Ducati 996, is ook een leuke fiets om't hele jaar door mee te gaan, zijn niet stuk te krijgen :Y

O-)
 
Ik zou nog ff op de ZZR1400 wachten. 200pk, dan kom je tenminste vooruit :z
 
Sorry als ik beetje te weinig info gaf.

Het word mijn eerste motor en ik heb mijn rijbewijs nu 5 maanden. Ben 21 en student. Ik heb wel op verschillende fietsen gereden(voornamelijk suzuki gsx 600f uit 1997) of zeggen jullie dan is het nog levensgevaarlijk dat je op een R1 gaat of op de rest van het lijstje????
Tja. Ik zou niet als eerste motor een 1000cc supersport of een hayabusa kopen.. Maar dat is mijn idee. Elke motor uit dat rijtje van jou heeft bijna 2x zoveel vermogen dan die 600f en 3x zo veel vermogen dan de gemiddelde lesmotor. Daarnaast zijn ze (behalve de busa dan) ook nog eens een pak lichter dan een 600f.

Daarnaast vraag ik me serieus af waarom je zo'n motorfiets wil hebben.. Om wheelies te trekken op de snelweg met >160km/h ? want een beetje doorrijden kan ook prima op een 600cc supersport. alleen moet je dan iets meer schakelen omdat je hem wat meer op toeren moet houden dan een dikke 1000.

Daarnaast betaal je je voor een 1000cc ook nog eens helemaal ziek aan verzekering (geen schadevrije jaren, risico leeftijd en je wilt waarschijnlijk allrisk met zo'n dure fiets)

Dat proefrijden was ik ook gelukkig op gekomen, maar ik denk misschien weten jullie beetje welke het meest betrouwbaar is en welke duur in onderhoud enzovoorts.
Qua betrouwbaarheid en onderhoudsgevoeligheid maakt het met moderne japanse motoren niet echt zoveel meer uit. In iedergeval niet genoeg om motoren alvast uit te sluiten.

Hoop dat jullie me zo verder kunnen helpen.
Ga eens proefrijden en gooi in de eerste en tweede versnelling het gas eens helemaal open. En bedenk je eens of dat wel lekker onder controle te houden is voor iemand zonder ervaring.

Met andere woorden.. ik zou eerst eens een tijdje op een 600cc supersport gaan rijden en eens leren motorrijden.. en dan, als je het om de een of andere reden echt nodig vind, eens over te stappen naar de 1000cc.

(het lijkt wel of veel aspirant motorrijders alleen de 1000cc supersport motoren als 'echte' motoren beschouwen en zo snel mogelijk op zo'n ding willen stappen.. alsof alle andere motoren geknepen 25kw versies zijn waar je zo snel mogelijk vanaf moet)


En als je nog serieus bent over een busa als eerste fiets.. dan zou ik maar meteen een 1000pk topfuel dragbike aanschaffen, want ook zo'n busa is maar een traag hok. -O-


ik moet bij dit soort dingen altijd weer terugdenken aan die man die een ZX12R ging huren. Man had al een hele tijd geen motor meer gereden en wilde weer eens een stukje rijden.. en wat huur je dan.. de snelste motor.. Na 20 minuten belde 'ie.. lag onderaan de dijk.. had teveel gas gegeven. pure onkunde :X motor total-loss.
 
Laatst bewerkt:
Tja. Ik zou niet als eerste motor een 1000cc supersport of een hayabusa kopen.. Maar dat is mijn idee. Elke motor uit dat rijtje van jou heeft bijna 2x zoveel vermogen dan die 600f en 3x zo veel vermogen dan de gemiddelde lesmotor. Daarnaast zijn ze (behalve de busa dan) ook nog eens een pak lichter dan een 600f.

Daarnaast vraag ik me serieus af waarom je zo'n motorfiets wil hebben.. Om wheelies te trekken op de snelweg met >160km/h ? want een beetje doorrijden kan ook prima op een 600cc supersport. alleen moet je dan iets meer schakelen omdat je hem wat meer op toeren moet houden dan een dikke 1000.

Daarnaast betaal je je voor een 1000cc ook nog eens helemaal ziek aan verzekering (geen schadevrije jaren, risico leeftijd en je wilt waarschijnlijk allrisk met zo'n dure fiets)Qua betrouwbaarheid en onderhoudsgevoeligheid maakt het met moderne japanse motoren niet echt zoveel meer uit. In iedergeval niet genoeg om motoren alvast uit te sluiten.Ga eens proefrijden en gooi in de eerste en tweede versnelling het gas eens helemaal open. En bedenk je eens of dat wel lekker onder controle te houden is voor iemand zonder ervaring.

Met andere woorden.. ik zou eerst eens een tijdje op een 600cc supersport gaan rijden en eens leren motorrijden.. en dan, als je het om de een of andere reden echt nodig vind, eens over te stappen naar de 1000cc.

(het lijkt wel of veel aspirant motorrijders alleen de 1000cc supersport motoren als 'echte' motoren beschouwen en zo snel mogelijk op zo'n ding willen stappen.. alsof alle andere motoren geknepen 25kw versies zijn waar je zo snel mogelijk vanaf moet)


En als je nog serieus bent over een busa als eerste fiets.. dan zou ik maar meteen een 1000pk topfuel dragbike aanschaffen, want ook zo'n busa is maar een traag hok. -O-


ik moet bij dit soort dingen altijd weer terugdenken aan die man die een ZX12R ging huren. Man had al een hele tijd geen motor meer gereden en wilde weer eens een stukje rijden.. en wat huur je dan.. de snelste motor.. Na 20 minuten belde 'ie.. lag onderaan de dijk.. had teveel gas gegeven. pure onkunde :X motor total-loss.
Spelbreker :+
 
Weer zo een kereltje met een supersport dan die denkt dat ie kan rijden omdat hij een supersport heeft. Super hard rechtuit en vervolgens als een krant door de bocht. Maar ach wie ben ik?

Als ik jou was zal ik gewoon beginnen met een 500 of 600cc machine en zelfs die kunnen al verrekes hard (R6 bijvoorbeeld).

Wil je per se een van die SS die je net noemde, dan moet je gewoon proefritjes maken en kijken welke het fijnste rijdt.
 
De Hayabusa is eigenlijk een beetje een buitenbeentje in het genoemde gezelschap. Deze is vooral ingesteld op een hoge topsnelheid, maar is in het bochtenwerk zwaarder en moeilijker te sturen als de overige 3.

De overige 3 liggen zo dicht bij elkaar qua prestaties (althans als je de testen leest, ik heb er zelf niet mee gereden) dat ze voor een onervaren motorrijder gewoon alledrie even goed zijn. Ik zou dus gewoon kiezen voor diegene die je het mmoiste vind, en waar je het lekkerst op zit, dat heb ik ook gedaan.

Ik rijdt op een 2003 R1 en ik vind hem zo eenvoudig te rijden, helemaal niet nerveus ofzo (wat je nog wel eens leest over ouder modellen) dat je daar als opstapper wel mee overweg kunt. Echter, je zult je heel goed moeten realiseren waarmee je onderweg bent. Zo'n motor is zo krachtig dat je bijna net zo snel accelereert als remt, je hebt het niet eens in de gaten en je rijdt al 200. Dus doe als je het gas opent zeer voorzichtig en bouw het langzaam op, je zult niet de eerste zijn die de berm ineens heel snel groter ziet worden

Maarreh.. even een andere vraag. Mag jij met je 21ste en 5 maanden rijbewijs wel een zware motorfiets rijden? ZO niet dan heb je niets aan zo'n kanon en kun je beter iets goedkopers nemen en het geld opzij leggen tot je wel mag..
 
het is de motor niet die snel is maar het ventje dat aan het gashendel draait :Y toch zou ik zeker niet beginnen met een 1000cc zeg maar gerust superkanon want dat zijn elk van deze motors die jij opnoemt. het is al eerder aangehaald begin met een 600cc, vermogen zat en als je de bocht uitkomt kun je redelijk gerust het gas op. ikzelf heb jaren met een 600cc (R6) circuit gereden en heb tal van hypersports achtergelaten gewoon omdat de persoon die er mee reed bijlange de pk's niet kon of durfde te benutten.na jaren heb ik mij verleden jaar een R1 2004 gekocht maar het heeft een heel jaar geduurd voor ik met de R1 sneller was dan met de R6. dat geldt natuurlijk ook als je is lekker gaat scheuren in bijv de eifel als het rechtdoor gaat kun je een 100cc niet volgen maar gegarandeert dat je na enkele bochten de zware jongens terug in je vizier krijgt. so that's it.
veel geluk met je keuze wat die ook mag zijn en houd het vooral SAFE :]
 
He gasten in iedergeval bedankt voor de reacties.

Er werd gevraagd waarom in per se een supersport wil. Simpel omdat ik ze het gaafst vind. Die reacties met 1000+pk dragmotor enzo gaan nergens over. Diegene die serieus hebben gereageerd thanx. ik ga waarschijnlijk over op de aankoop van een R6 Of GSXr750.

Lijkt me wel zo veilig voor mezelf en voor jullie.

Thanx :)
 
Motorfreaks: Multi-test: 1000cc Superbikes

Moet je alleen nog ff iets zoeken over de Busa.
Enne, zoals zovelen voor mij reeds hebben gezegd: proefrijden :] Combineer het nuttige met het aangename.

het is de motor niet die snel is maar het ventje dat aan het gashendel draait :Y toch zou ik zeker niet beginnen met een 1000cc zeg maar gerust superkanon want dat zijn elk van deze motors die jij opnoemt. het is al eerder aangehaald begin met een 600cc, vermogen zat en als je de bocht uitkomt kun je redelijk gerust het gas op.

Niet geheel mee eens. Zeker niet als je het over de fireblade hebt. Uit test komt toch duidelijk naar voren dat de 1000rr een allemans vriend is die je niet snel zal verrassen. Pas boven de 7000/8000 komt het beest echt los.
Op een 600 rij je veel eerder hoog in de toeren en zal de neiging tot uitbreken/wegslippen veel groter zijn.
Maar feit blijft dat het gevaar in de pols van de berijder zit en niet in de fiets O-)
 
Laatst bewerkt:
He gasten in iedergeval bedankt voor de reacties.

Er werd gevraagd waarom in per se een supersport wil. Simpel omdat ik ze het gaafst vind. Die reacties met 1000+pk dragmotor enzo gaan nergens over. Diegene die serieus hebben gereageerd thanx. ik ga waarschijnlijk over op de aankoop van een R6 Of GSXr750.

Lijkt me wel zo veilig voor mezelf en voor jullie.

Thanx :)


Ben je wel snel op uitgekeken hoor, ik zou lekker voor de gixxer 1000 gaan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan