Welke bike moet ik kiezen?

Rene1972

MF'er
13 mei 2013
133
0
Overpelt (B)
Hallo allemaal!

Langs deze weg hoop ik jullie mening en kennis te kunnen inschakelen.
Ik heb pas geleden mijn Honda 900 RR Fireblade '98 verkocht o.a. ivm iets te hoge plaats voor mijn voeten (ben 1.86m) en een te zware koppeling. Had hem gekocht vanwege de looks, maar ik denk dat ik nu iets meer op 'comfort' moet letten, al wil ik uiteraard nog steeds een vette bike ;)

Kan iemand me helpen welke machine ietsje minder sportief zit/rijdt en een lekker lichte koppeling heeft en liefst dus brandstofinjectie. Zoek iets vanaf 2001 en massief uiterlijk.... Mag een naked zijn, sportief of sportief toer?? Alvast bedankt!!!
 
Welkom :W

Laten we hier maar verder gaan dan..

Wat zijn je eisen voor de rest?

Wil je rijden met duo?
koffer mogelijkheden?
Welke afstanden rijdt je?
Wat is je budget?
heb je voorkeur aan 2-3-4 cillinder? (1 mag ook :+ )


R1100s had je al naar gekeken vernam ik...
Honda VFR800i?
 
Aangezien in deze topics altijd iedereen zijn eigen motor noemt doe ik dat ook maar.

Cagiva Raptor 1000.

Maar mischien is een yamaha xjr, suzuki gsx of kawa zrx ook wel wat voor je.
 
Laatst bewerkt:
:W Rene, goed bouwjaar heb je... :P O-)

Zou vooral veel proefrijden :]
Mocht je een niet te zware en vergevingsgezinde naked zoeken, kan ik je de GSR600 zeker aanraden :Y

Weet er toevallig ook nog een te koop staan -O-
Niet die van mij hoor :N
Kijk hier: Suzuki GSR *deel 10* maar eens..

:W
 
Hee Daniell, my friend ;-)

Duo, niet vaak, redelijk onbelangrijk dus.
Koffer, leuk soms, maar hoeft ook niet perse.
Afstanden, toertochten enzo, denk max. 300km op een dag.
Budget, zo tot € 4000.

Honda VFR800 heb ik ook aan gedacht ja, als opvolger van mijn 2e motor (ook VFR, een 750F uit '90) reed altijd super!Maar vind 'm niet superstoer.... ben ik lastig, ja he? sorry |(
 
Hee RedForce,

Cagiva yes, de andere Ducati Monster..... toch? Ben ik daar niet te lang voor (1.86m)?


Lijkt idd veel op de monster alleen heeft deze een suzuki blok.
kniehoek is idd vrij krap maar wel meer ruimte dan een supersport.
Ben zelf 1.78 en pas er prima op.
 
Je kunt ook nog gaan voor een Aprillia Tuono :+

Maar wat versta je onder stoer? De looks?
Vind je de R1100s wel stoer?

Het gaat allemaal om smaak natuurlijk :P
 
En Italiaans passioneel design.... zijn de geruchten wel of niet waar: vaak (dure) problemen?


De raptor is technisch heel betrouwbaar, de techniek is grotendeels suzuki.

En waar heb je die geruchten gehoord? de raptor staat opzich goed bekend.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook nog gaan voor een Aprillia Tuono :+

Maar wat versta je onder stoer? De looks?
Vind je de R1100s wel stoer?

Het gaat allemaal om smaak natuurlijk :P

Ja dat is zeker waar, en moeilijk vooral! Ik ben we iemand die veel om de look geeft, en zelfs daarvoor andere dingen/eisen af zou zwakken... maar baalde toch bijvoorbeeld altijd wel als ik na een half uurtje rijden weer pijn in mijn linkerhand en -pols kreeg op de 900RR. Ik check tussendoor jullie ideeen allemaal nauwkeurig, en qua looks zijn Cagiva, Ducati en Aprilia wel errug gaaf moet ik zeggen! Ik vond zelfs al een Ducati Monster 900 voor iets meer dan €4000, al heeft die niet veel meer pk's dan de 620 of 750, beetje raar.
Ik ben wel erg nieuwsgierig nu.....!
 
De raptor is technisch heel betrouwbaar, de techniek is grotendeels suzuki.

En waar heb je die geruchten gehoord? de raptor staat opzich goed bekend.

Nou, ik hoor meer over Ducati om eerlijk te zijn, dus wellicht dat Cagiva idd betrouwbaarder is door Suzuki invloed? En de pk's, weet je waarom die niet zo meegroeien met de cc's ?
 
Nou, ik hoor meer over Ducati om eerlijk te zijn, dus wellicht dat Cagiva idd betrouwbaarder is door Suzuki invloed? En de pk's, weet je waarom die niet zo meegroeien met de cc's ?
Omdat het een 2 cillindertje is :)

2 Cillinders hebben over het algemeen meer koppel en minder pk, kijk eens naar het koppel van zo'n ding :)
En voor het leuke de vermogensafgifte over het gehele toerenbereik

Mijn R1100s heeft bij 2000 toeren al 90 nm beschikbaar... dat zal je niet snel bij een Supersport zien
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een 2 cillindertje is :)

2 Cillinders hebben over het algemeen meer koppel en minder pk, kijk eens naar het koppel van zo'n ding :)
En voor het leuke de vermogensafgifte over het gehele toerenbereik

Mijn R1100s heeft bij 2000 toeren al 90 nm beschikbaar... dat zal je niet snel bij een Supersport zien

Okee, ik leer hier snel! Maar man, ik zie nu door de boompjes het bos alleen niet meer. Die gegevens staan er nooit bij op motoroccasion.nl ofzo... was dat maar zo.
 
Nou, ik hoor meer over Ducati om eerlijk te zijn, dus wellicht dat Cagiva idd betrouwbaarder is door Suzuki invloed? En de pk's, weet je waarom die niet zo meegroeien met de cc's ?


Een raptor 650 heeft 70 pk en de 1000 heeft er 105, daar heb je meer dan genoeg aan.
Wat daniell1987 al zegt, het draait bij deze motoren om het koppel.
Ducati monsters hebben allemaal vrij weinig pk's maar ik denk dat je dat qua rijplezier niet merkt.
Ducati heeft wel meer onderhoud nodig dan een raptor mede door de klepbediening en de distributieriemen.
Maar volgens mij zijn de nieuwere ducati's ook behoorlijk betrouwbaar.
Een raptor is qua onderhoud vergelijkbaar met de meeste japanse motoren.



Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III


Het Ducati Monster Topic *Deel 41*
 
Laatst bewerkt:
Ha, vond net ook al een Cagiva Raptor 650 voor iets meer dan € 4000... dit wordt interessant. Ik ken de Suzuki sv650s ook redelijk, erg fijne fiets met efficiënte techniek.
 
Ha, vond net ook al een Cagiva Raptor 650 voor iets meer dan € 4000... dit wordt interessant. Ik ken de Suzuki sv650s ook redelijk, erg fijne fiets met efficiënte techniek.
SV650 is mijn vorige fiets :Y

Mis de looks nog wel :$

20187817824753331714916.jpg


Heeft wel beduidend minder vermogen dan de Honda 900 RR overigens :Y
Maar veel mensen benutten hun vermogen never nooit..
 
Laatst bewerkt:
SV650 is mijn vorige fiets :Y

Mis de looks nog wel :$

[afbeelding]

Heeft wel beduidend minder vermogen dan de Honda 900 RR overigens :Y
Maar veel mensen benutten hun vermogen never nooit..

Voor meer vermogen is er ook de sv 1000 :9

sv blokken zijn overigens exact hetzelfde als die cagiva gebruikt.
 
SV650 is mijn vorige fiets :Y

Mis de looks nog wel :$

[afbeelding]

Heeft wel beduidend minder vermogen dan de Honda 900 RR overigens :Y
Maar veel mensen benutten hun vermogen never nooit..

Nou precies! Ik dus ook echt niet he... ben niet zo'n durf-al. Kan wel wat, maar wil graag de controle houden, 100%!
Een Honda Hornet 600 is ook leuk in dit rijtje, zelfde prijstelling als Cagiva 650: 2006-2007, <20.000km, rond de 4200 euries....
 
Nou precies! Ik dus ook echt niet he... ben niet zo'n durf-al. Kan wel wat, maar wil graag de controle houden, 100%!
Een Honda Hornet 600 is ook leuk in dit rijtje, zelfde prijstelling als Cagiva 650: 2006-2007, <20.000km, rond de 4200 euries....
Als je naar dat bouwjaar gaat kijken en die km standen, kun je BMW wel op je buik schrijven _O-

Ze hebben allemaal een HEEL ander karakter..
Persoonlijk zou ik nooit meer een 4 cilinder nemen, omdat het karakter van een 2 gewoon zo leuk is op de openbare weg..

Bij een 4 cilinder komt het geweld los boven de 8k toeren, waarbij je al snel behoorlijke illegale snelheden rijd.

Maar 2 cilinders lopen wel wat minder strak dan 4 cilinders
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets trouwens! En ja ,Sv1000 ook al aan gedacht uiteraard, als man zijnde.... maar ik vind de sv650s toch echt geen dames-fiets!!
Vind niet echt dat er onderscheidt is in dames en heren motorfietsen :N :N
De 1e heeft een wat "stoerdere" look dan de andere, maar dat maakt het nog geen vrouwen of herenfiets :+

Als ik jou was zou ik nu eerst eens bedenken wat je nu wilt...
Een 4 cilinder of een 2 cilinder, dan kun je al een hoop fietsen wegstrepen.

Dan kun je nog kiezen voor Naked / volle kuip..
en dan moet je nog proefritjes rijden..
 
Vind niet echt dat er onderscheidt is in dames en heren motorfietsen :N :N
De 1e heeft een wat "stoerdere" look dan de andere, maar dat maakt het nog geen vrouwen of herenfiets :+

Als ik jou was zou ik nu eerst eens bedenken wat je nu wilt...
Een 4 cilinder of een 2 cilinder, dan kun je al een hoop fietsen wegstrepen.

Dan kun je nog kiezen voor Naked / volle kuip..
en dan moet je nog proefritjes rijden..

Yes sir! Toch gaaf dat ik nu minder twijfel, denk meer aan 2 cilinders en ook echt naked, geen kuip dan. Ben principieel karaktertje, alles of niets. Ga morgen naar Motor Center Venlo waarschijnlijk, staan een Cagiva 650 en Hornet 600....
Ik hoop er wijzer van te worden.
Anyway, allemaal bedankt voor jullie raad en steun, toppie!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan