Welke bluetooth in-ears voor navi en telefoon?

JdM

MF veteraan
14 okt 2002
1.715
8
net onder Eindhoven
Voor mijn tomtom rider ben ik op zoek naar een bluetooth in-ear headset die tegelijkertijd op mijn telefoon werkt om muziek te luisteren.
Heeft iemand ervaring met werkende in-ears? Ik heb hier bijvoorbeeld een veho bluetooth speaker die beide tegelijkertijd weet te ontvangen, maar een grote bluetooth speaker in mijn helm bouwen is geen handige optie :+ Doordat dit wel functioneert lijkt het mij dat het met een in-ear set ook zou moeten lukken.
Ik heb al een JBL in-ear headset, maar die ontvangt er helaas maar 1 tegelijk B|
Aangezien ik niet hoef te bellen of met anderen te praten tijdens het rijden, heb ik aan een in-ear set dus genoeg.
Heeft iemand een werkende headset op deze manier?

Ik ben niet op zoek naar oplossingen voor inbouw in een helm met microfoonfunctie (Cardo/Sena/XEOD/etc.) , dus die tips of suggesties heb ik niks aan ;)
 
Ik weet niet welke helm je hebt, ik rij met een Shark Race-R Pro en heb daar Sharktooth "ingebouwd". Ding voor de buitenkant is enorm klein, boxjes werken prima, de microfoon is los te koppelen en heb ik niet geïnstalleerd. Gebruik alleen maar het geluid voor navigatie en muziek. Bevalt mij uitstekend! Verder kan je met de Sharktooth niet veel (praten onderling oid), maar dat interesseert me ook niet. Ik wil op de saaie snelwegkilometers gewoon wat muziek om me heen :Y. O ja, qua gebruiksgemak is het ook geen ideaal ding, maar voor mijn doel prima.

 
en als je nu 2 verschillende oortjes in doet? :+ Links tomtom rechts telefoon
Update: ik blief stereomuziek gaarne 🥳

Ik weet niet welke helm je hebt, ik rij met een Shark Race-R Pro en heb daar Sharktooth "ingebouwd". Ding voor de buitenkant is enorm klein, boxjes werken prima, de microfoon is los te koppelen en heb ik niet geïnstalleerd. Gebruik alleen maar het geluid voor navigatie en muziek. Bevalt mij uitstekend! Verder kan je met de Sharktooth niet veel (praten onderling oid), maar dat interesseert me ook niet. Ik wil op de saaie snelwegkilometers gewoon wat muziek om me heen :Y. O ja, qua gebruiksgemak is het ook geen ideaal ding, maar voor mijn doel prima.

Met helm op rijden is zo 1980, geen inbouwsystemen gezocht dus. Weet ff niet welk deel in mijn startpost niet geheel duidelijk was |((toch bedankt? :+)
 
Update: ik blief stereomuziek gaarne 🥳


Met helm op rijden is zo 1980, geen inbouwsystemen gezocht dus. Weet ff niet welk deel in mijn startpost niet geheel duidelijk was |((toch bedankt? :+)
Vragen zonder te zoeken is zo 2021 :+ (= ook een geintje hè)


En zo zijn er nog meer. De ene vind een in ear wel goed zitten, ik heb het geprobeerd en vind het waardeloos. Met helm opzetten verschuift het doppie bijna altijd. Blijft het dopje wel een keer zitten, dan gaat het wel fout met de helm afdoen. Daarom mijn optie voor de Sharktooth, zonder microfoon. Ik heb dus alleen de speakers erin zitten en een kleine weggewerkte accu. Plus een enorm klein ontvangertje aan de buitenkant (vind ik zelf belangrijk) en heb nu altijd een geluidsetje mee maar ik verder 0,0 last van heb. Oordoppen in, blauwtand aanzetten, radio aan, rijden maar.
 
Gewoon je telefoon voor beide doeleinden gebruiken navigatie en muziek

Echt super bedankt voor je idee! Maar ik ben toch echt op zoek naar in-ears die twee apparaten kunnen ontvangen, in mijn geval: een tomtom-rider en een telefoon. Dat zou ik echt zo fijn vinden als ik dat gevonden zou krijgen en iemand die dat ook heeft mij kan vertellen bij welke in-ears dat werkt. Mijn dag zou niet meer stuk kunnen zeg maar. :P
 
Volgens mij moet je op zoek naar een systeem met mulipoint bluetooth:

Ik neem aan dat ik geen reclame mag maken, maar als je hier op zoekt dan vind je denk ik voldoende merken die dit ondersteunen.
 
Hier volgt een ongewenste reactie: (gelezen hebbende de startpost)
Er is op deze planeet geen in-ear systeem dat zo goed dempt als mijn gehoorbescherming. Dit nog afgezien van interferentie met de helmwand.
Dus voor mij een budget Cardo met speakertjes (er zullen ook wel goedkopere Ali oplossingen zijn). Cardo heeft auto volume regeling.
Einde ongewenste reactie. Excuses - ik neem mijn gehoor serieus.
 
Ben er zelf ook naar op zoek geweest, maar helaas niets gevonden. Heb zelfs een BT dongle geprobeerd waar ik oortjes in kon pluggen. Bleef bij het ontvangen van maar een device. Heb nu geen Tomtom meer. Met mijn huidige Garmin kan ik de gsm koppelen en heb ik maar een BT koppeling met m’n oortjes nodig. Merk is Jabra, maar weet niet elke type.
 
Ikzelf doe t anders

Ik heb een Nolan N com systeem helm, want daar kun je n com speakerset in doen (€58 waren ze toen).
Echter die n com bluetooth ontvanger headset zijn heel duur, dus ik heb uit China een interphone V6 bluetooth headset (nu per stuk €25, ik kocht er 6 jaar geleden 2 voor €58).

Die gebruik ik dus voor navigatie aanwijzingen.
In m'n binnenzak zorgt m'n telefoon voor de internetverbinding voor m'n TomTom Rider.

Voor muziek en tegen wind heb ik Panasonic in ears met zo'n rubberen pluutje bedraad 3,5 mm minijack aansluiting in m'n telefoon met Spotify.



Zo'n bluetooth in ears lijken me te groot en...gaat die accu's wel lang genoeg mee?
 
Laatst bewerkt:
Toevallig ben ik op zoek geweest naar een nieuwe Bluetooth headset en kwam ik de Sennheiser CX350BT tegen, waarbij het rubbertje te vervangen is door Pluggerz custom-fit gehoorbescherming. Al zal de gehoorbescherming waarschijnlijk een stuk minder zijn met een speakertje ipv filter.
 
Dat wordt m'n volgende inderdaad. Zo'n op maat gemaakte pluggerz icm n in ear

Ik had n paar jaar geleden oordoppen en toen hoorde ik helemaal niets meer.
Is dat goed? Ik vond 't raar en eng....het is net alsof je er niet helemaal bent. Niks voor mij.
 
hi ik heb zoiets wat je zoekt aanlaten meten bij audinc.nl , ik ben alleen nog met hun bezig dat de speakers diepen in het de houden komen te liggen. omdat mijn helm redelijk krap is (integraal Shoei ) , komt soms de speaker uit de otoplastiek. ik heb al een keer eentje met een scheur gehad (gratis vervangen uiteraard ). maar navigatie en muziek allemaal mogelijk, alleen bellen wordt lastiger. de microfoon zit in de bediening aan-uit volume +/- , dus deze hangt net onder de helm.

maar misschien moet je daar is kijken , is niet goedkoop dat alvast voorop gesteld, als je wil kan ik je wel contact geven

 
Sorry voor het bumpen maar kan me voorstellen dat de vraag voor velen nog actueel is. Ik kwam hier zelf terecht via een zoekopdracht van Google.

Ik gebruik op dit moment zelf beengeleiding speakers van MaxVirtual met super transducers (Cynaps Classic Bluetooth Self-Install Kit). Gezien ik mijn navigatie en muziek via 1 device laat lopen is dit dus ideaal, tegenwoordig is Google Maps (en allerlei andere apps) de perfecte vervanger voor een Garmin of TomTom.

Je hebt (normaal gesproken) gehoorbescherming in als je rijdt, althans velen van ons. Om die reden vond ik de normale speakers tekort komen en kwam ik uit na het zien van wat DIY en Youtube video's uit bij beengeleiding. Met een beetje creatviteit heb ik nu dit apparaatje in mijn helm ingebouwd waarbij de transducers (speakers) bovenin aan de binnenkant van de helm heb bevestigd. Het apparaatje zelf die de speakers aanstuurt met klitteband bevestigd achter mijn kinband en maakt, zodra ik hem aanzet, verbinding met je telefoon als je die eerder hebt gepaired/verbonden.

Wellicht heeft iemand er iets aan!
 
Nou ik ben best wel benieuwd hoe dat er dan uitziet. Hoe heb je ze ingebouwd, waar heb je alles precies zitten etc etc.
Heb je misschien wat foto’s ?

Hoe is het geluid? Gewoon goed of voldoende? Ik weet dat het maar relatief is maar ben best benieuwd
 
Ah ik kan wel wat foto's maken hoor. Zal morgen even kijken of dat lukt en anders in het weekend.

Geluid is echt heel goed, beter dan ik had verwacht. Met een wat lawaaiige motor op de snelweg wordt het geluid minder goed verstaanbaar maar nog wel goed/oke. Het is namelijk wel belangrijk dat je hoofd contact blijft houden met de transducers, zodra je helm dus winddruk krijgt, verschuift ie en daarmee wordt het contact met je schedel minder = minder volume want minder trillingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan