maximjan
MF'er
Heb de bobine,s er af gehad ,van de xj650 ,81 nu ben ik zover dat hij moet starten ,maar de olgorde van de bogie,s wie weet raad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bananaman, nou ter verduideling , je omschrijft het als cilindervolgorde 1342.dus 1 bobinie op 1/4 de andere op 2/3
Zoals ik omschreven heb is de aan sluiting goed . En krijgen cilinder 2/3 ook wel benzine , raak er een beetje van in de knoop , is nou de cilinder volorde als je het blok van boven ziet ,van links naar rechts gewoon 1234. .??
de grap is dus dat de "volgorde" niets uitmaakt als het goed aangesloten zit. Je kunt bij een perfect lopende motor de kabels van cilinder 1 en 4 loshalen, en andersom aansluiten. Dan werkt het nog steeds perfect (mits de kabels lang genoeg zijn)
Hetzelfde geldt voor cilinder 2 en 3. Meestal zijn de kabels voor 1 en 4 wat langer, die voor 2 en 3 wat korter.
Tekeningen doen het niet maar waarom wissel je niet de bougie kappen zo als ik het beschreven?
Jij hebt denk ik de bougie kabel waar 1 op staat op cilinder 1 aan gesloten (goed)
En toen heb je de kabel waar 2 op staat aan gesloten op cilinder 3 ( en die hoort zo als het nummertje ook aangeeft op cilinder 2,kabel zit een soort goed maar om het voor jouw iets makkelijker te maken doe die mar op cilinder 2)
En je hebt de kabel waar 3 opstaat aangesloten op cilinder 4 (wederom fout)
En als laatste heb je de kabel waar 4 opstaat aangesloten op cilinder 2 (en je raad het al die zit dus ook fout)
klopt zoals je omschrijft,
maar heb menigmaal ge vraagt hoe de cilindervolgorde is . zoals mijn vorig bericht ,was het steeds 1342. dus de nummers op de kabels zo aangesloten op 1342. klopt niets van . vanmiddag volgorde 1234 aangesloten . door inderdaad te kijken naar de lengte van de kabels . moest het wel zo zijn . wat denk je starten . bedankt voor je uitleg
Cilindervolgorde bij een 4 cil. lijnmotor is altijd 1234. De ontstekingsvolgorde is wat anders, nl 1342. Dat begrijp je blijkbaar niet.klopt zoals je omschrijft,
maar heb menigmaal ge vraagt hoe de cilindervolgorde is . zoals mijn vorig bericht ,was het steeds 1342. dus de nummers op de kabels zo aangesloten op 1342. klopt niets van . vanmiddag volgorde 1234 aangesloten . door inderdaad te kijken naar de lengte van de kabels . moest het wel zo zijn . wat denk je starten . bedankt voor je uitleg