Welke boete heb jij vd week gehad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Umop3p1sdn

MF veteraan
17 mrt 2021
2.148
1.543
Vd week bij de Mac voor geparkeerd. Bleek een stukje te zijn waar je alleen met fiets mocht komen.. het bord was duidelijk, maar dacht ach. Ze komen hier ook met vracht en bezorg auto’s ivm laden lossen winkels. En de winkels waren dicht. Het was al 21:30.
Er staan overal camera’s die het registreren.

Boete:
169,-
Motor op stoep / fietspad.
 
Boete:
169,-
Motor op stoep / fietspad.
Oof_Stones_Banner.jpg


Ik heb vandeweek 48 euro mogen aftellen voor 5km (na correctie) te hard in een 50.
 
Gelukkig geen!

Maar wel door het oog van de naald gekropen. Ik was donderdag even met de motor weg en eenmaal thuis appte mijn vrouw dat er een pakket voor haar was bezorgd in een drukke winkelstraat in mijn woonplaats.
Ik mijn motor outfit in de auto gestapt en naar de winkel gereden. Eenmaal daar ben ik zo de winkel ingelopen en helemaal vergeten de EasyPark app aan te zetten, wat ik normaal wel altijd doe.
Binnen één minuut was ik weer terug bij mijn auto en zag ik drie gemeente BOA’s foto’s maken van auto’s en bekeuringen uitschrijven.
Toen kwam ook het besef dat ik niet had betaald voor mijn parkeer actie. Ik heb maar gedaan of mijn neus bloedde en ben ingestapt en weg gereden.
Ik zag nog dat ze naar mij keken en wezen en vervolgens hun schouders ophaalden.

Zojuist in het Digitaal Loket van het CJIB even ingelogd met mijn DigiD en daar staat gelukkig niets.
Als die er wel zou zijn dan had ik hem ook keurig betaald. Had ik maar beter op moeten letten.
 
Zojuist in het Digitaal Loket van het CJIB even ingelogd met mijn DigiD en daar staat gelukkig niets.
Als die er wel zou zijn dan had ik hem ook keurig betaald. Had ik maar beter op moeten letten.
Dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen… parkeerboetes komen (hier in ieder geval) via de gemeente en niet via het cjib…. Hoop het niet voor je natuurlijk.
 
Dat komt omdat onze parkeerboetes buiten proportioneel hoog zijn. De EU heeft Nederland daarvoor op de vingers getikt. Sindsdien is het daarom een vorm van belasting
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad… naheffing parkeerbelasting staat er dan in de brief.. zuur €70 euro ongeveer meestal.
 
In Nederland heeft het ook niets meer met "een lesje leren" te maken de boetebedragen voor parkeren. Is gewoon spekken van de staatskas zodat ze het kunnen gebruiken voor andere onzin.
 
Boetes bespreek je maar verder in de motor-forum boetepot. Slotje !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan