Welke brembo remklauwen op een RSV miellie R

Aliefant

MF'er
11 nov 2002
39
10
Nijmegen
Hallo MF,
Ik heb een vraag. Ik Heb een rsv mille r 2003 met radiale (eerste serie p4??) 2 delige remklauwen. Ik zag dat setjes M50 remklauwen van brembo niet heel erg duur meer waren.
Nu vraag ik mij af:
1. Wat scheelt dit naast een halve kilo onafgeveerd gewicht kwa remgevoel en doorremmen?
2. Ik rijd ook nog op de straat, s het dan niet gevaarlijk, de motoren met deze klauwen hebben meestal ook ABS.
Ik heb de radiale brembo rempomp van het 2005 model er ook al op zitten.
groeten en al vast bedankt voor het meedenken:)

Alexander
 
Let op dat M50 klauwen een andere rempomp vereisen voor remgedrag uit dezelfde categorie als dat een 19x20 op elke andere set vierzuigerremklauwen geven.

Daar hebben ze in ieder geval speciaal een RCS17 voor uitgebracht bij brembo.
 
Let op dat M50 klauwen een andere rempomp vereisen voor remgedrag uit dezelfde categorie als dat een 19x20 op elke andere set vierzuigerremklauwen geven.

Daar hebben ze in ieder geval speciaal een RCS17 voor uitgebracht bij brembo.

Toch zie ik op het circuit geregeld mensen met de combinatie 19mm pomp en de M50 remklauwen rijden. En die zijn prima te spreken over deze combinatie.
Is het dan te "extreem" voor op de openbare weg? Niet voldoende te doseren?
 
Ik heb een 2003 R gehad en snap niet waarom je al die veranderingen wil,ik had
totaal geen klachten over de originele remmen.
Ik geef je echt helemaal gelijk. Remt als een dolle ook op het circuit. Voor mij is alleen het sleutelen ook hobby. De radiale rem en koppelingspomp kon ik voor weinig overnemen. Bij de rem is alleen het eerste aangrijpen wat iets verbeterde. De radiale koppelingspomp zou ik iedereen aanraden. Ik heb kleine handen en de koppeling kwam nooit echt goed los. Nu wel, en wegrijden gaat echt 100% beter.
De remklauwen kan ik wederom voor een zacht prijsje overnemen. Vind de orginele klauwen erg groot en lomp.m430 /m50 zijn kleiner en ronder.
Vand de rempomp wist in nog niet bedankt voor de informatie;)
 
Toch zie ik op het circuit geregeld mensen met de combinatie 19mm pomp en de M50 remklauwen rijden. En die zijn prima te spreken over deze combinatie.
Is het dan te "extreem" voor op de openbare weg? Niet voldoende te doseren?

Met dezelfde pomp is de hendel harder en is ie minder goed te doseren. Overigens vinden de meeste beginners het eerste heel belangrijk en de gevorderden het tweede.
 
Ik geef je echt helemaal gelijk. Remt als een dolle ook op het circuit. Voor mij is alleen het sleutelen ook hobby. De radiale rem en koppelingspomp kon ik voor weinig overnemen. Bij de rem is alleen het eerste aangrijpen wat iets verbeterde. De radiale koppelingspomp zou ik iedereen aanraden. Ik heb kleine handen en de koppeling kwam nooit echt goed los. Nu wel, en wegrijden gaat echt 100% beter.
De remklauwen kan ik wederom voor een zacht prijsje overnemen. Vind de orginele klauwen erg groot en lomp.m430 /m50 zijn kleiner en ronder.
Vand de rempomp wist in nog niet bedankt voor de informatie;)
Je zou het geheel misschien nog beter remmend kunnen krijgen door race remblokken te monteren,maar dan alleen voor
circuit gebruik,op de straat zijn die levensgevaarlijk want die moeten eerst voldoende opgewarmd zijn en dat
krijg je op de straat niet voor elkaar.
 
Je zou het geheel misschien nog beter remmend kunnen krijgen door race remblokken te monteren,maar dan alleen voor
circuit gebruik,op de straat zijn die levensgevaarlijk want die moeten eerst voldoende opgewarmd zijn en dat
krijg je op de straat niet voor elkaar.

Dat geldt alleen voor carbon blokken, race sinters kan je op straat ook gebruiken alleen zullen ze (te) snel slijten ivm straatblokken.
 
Dat geldt alleen voor carbon blokken, race sinters kan je op straat ook gebruiken alleen zullen ze (te) snel slijten ivm straatblokken.
Ja klopt,ik had een keer carbon race blokken gemonteerd en ging op de straat bij de eerste bocht bijna rechtdoor,die heb
ik er gauw weer afgehaald.
 
Heb dus nu nog de orginele p4 radiale klauwen. Rijd met orginele rode brembo blokken op circuit en op de weg en haal er rond de 10kkm mee. Bij polo motorrad (ik haak ze in Kleve duitsland) 80 euro voor 2 setjes. Heb wel 5.1 champion race-rem-olie er in. 1x per jaar vervangen en geen weigerende remmen meer op het circuit;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan