Welke brikkers zijn er?

Kiek es, een superbike uit de seventies. Da was toen 't neusje vd zalm, top of the bill enzo.

Welkom (&in 't welkplaatsboekkie van m'n cb750kz staan ook de gegevens van de 900 Bol d'Or, dus als je wat specifieks wilt weten ;) )

Wist je trouwens dat Bol d'Or een plaatsnaam is en dat de motor genoemd is naar een motorrace die daar gereden werd? (die wijsheid heppik uit boekkies van Ralfie)

He Garfield, welkom & tot oop de volgende OBT! Niet bang voor kouwe vingers? Doe dan mee met de kauah klauahrit 2002/2003!!!

En Bol d'Or, daar wordt nog steeds wel eens geraced geloof ik.

Zelfde verhaal trouwens als de Triumph Bonneville :} :} :} , vernoemd naar de Bonnevilee zoutvlaktes in Amerika waar ze toendertijd snelheidsrecords reden met die bakken 8-)

Motor-forum.nl, ook goed voor uw historische kennis! :)
 
He Garfield, welkom & tot oop de volgende OBT! Niet bang voor kouwe vingers? Doe dan mee met de kauah klauahrit 2002/2003!!!

En Bol d'Or, daar wordt nog steeds wel eens geraced geloof ik.

Zelfde verhaal trouwens als de Triumph Bonneville :} :} :} , vernoemd naar de Bonnevilee zoutvlaktes in Amerika waar ze toendertijd snelheidsrecords reden met die bakken 8-)

Motor-forum.nl, ook goed voor uw historische kennis! :)

Weer een stukkie nutteloze informatie in mijn hoofd waar ook iets belangrijks had kunnen zitten.....

U bent allen weer bedankt! ;)
 
Op maandag 30 september 2002 09:25 schreef Ralfie het volgende:Motor-forum.nl, ook goed voor uw historische kennis! :)


Hmm, Misschien is motor-forum.nl wel goed voor uw historische kennis, maar blijkbaar minder goed voor uw talenkennis!

Bol d'or betekent namelijk niks meer dan "Gouden Beker". Zal wel iets te maken hebben met wat de winnaars van de Bol d'or mee naar huis krijgen...

De Bol d'or is een 24uurs motorrace die vroeger gereden werd op Circuit Paul Ricard (nabij Marseille) en tegenwoordig wordt hij verreden op Nevers Magny-Cours.

Hou 'm heel,
Jesse
 
Op maandag 30 september 2002 14:09 schreef Brikkenpiloot het volgende:Bol d'or betekent namelijk niks meer dan "Gouden Beker". Zal wel iets te maken hebben met wat de winnaars van de Bol d'or mee naar huis krijgen...
Nou je 't zegt... :z

Maar 't is dus geen plaatsnaam? Moe'k toch eens dat artikeltje lezen terwijl ik wel wakker ben. :P
 
Hmm, Misschien is motor-forum.nl wel goed voor uw historische kennis, maar blijkbaar minder goed voor uw talenkennis!

Bol d'or betekent namelijk niks meer dan "Gouden Beker". Zal wel iets te maken hebben met wat de winnaars van de Bol d'or mee naar huis krijgen...

De Bol d'or is een 24uurs motorrace die vroeger gereden werd op Circuit Paul Ricard (nabij Marseille) en tegenwoordig wordt hij verreden op Nevers Magny-Cours.

Hou 'm heel,
Jesse


Meende laatst toch uit redelijk betrouwbaar figuur gehoord te hebben dat hij een meeting had gehad (of juist niet, weetikveel) bij Bol d'Or :?
Zal het eens navragen!

Maar voorlopig heb jehet voordeel v/d twijfel ;)

Edit: hier rijden ze een bol d'or op Le Mans??

1976_Bol_Dor_Entrance_Ticket.jpg


hier meer over de Bol

deze ook

www.boldor.com :z :z :z


Nog geen duidelijkheid over naam of lokatie trouwens... :P


Edit: Brikkepiloot, u heeft helemaal gelijk :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Oke ik ben ook nieuw. heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs, maar daar komt dan bij dat ik ook nog half nat achter de oren ben. ben een 21 jaar en rij op:

Suzuki GS 750 uit 1978...

Dus...

Er bestaan dus ook nog 'Broekies' die gaan voor een Brik....
 
Hey!!

Ik ben ook nog maar 22!

Heb je trouwens een plaatje van je GS? Een kennis van me heeft die van hem nl. ZEER recentelijk verkocht...ben benieuwd of jij hem hebt gekocht!
 
Hey!!

Ik ben ook nog maar 22!

Heb je trouwens een plaatje van je GS? Een kennis van me heeft die van hem nl. ZEER recentelijk verkocht...ben benieuwd of jij hem hebt gekocht!

ik heb wel een plaatje maar die is te groot om hem hier te posten. maar ik heb m overgenomen van mn vader....

dus tenzij je mn vader kent....

kom je toevallig uit amersfoort?
 
Mooie fiets. Was mijn eerste motor.
Met zo'n fiets heb ik mijn eerste twee motorvakantie doorgebracht.
1e: huis, berlijn, tjechaslovakije, hongarij, oostenrijk, duitsland, huis
2e: huis, lissabon, huis

Goede fiets waar ik veel plezier aan heb beleeft.

ja schitterend ding is het,
volgend jaar wil ik er ook mee op vakantie, via duitsland, oosterrijk, zwitserland, italie en zo weer terug naar huis....

nog goeie tips voor me?
 
Je nieuwe O-ring ketting niet invetten met vet wat niet geschikt is voor O-ringen.
Mijn fout tijdens de eerste vakantie. Ik heb het net gehaald naar huis. In duitsland mijn ketting gespannen naar het achterste plekje, bij thuiskomst was mijn ketting zo lang dat hij helemaal op was.
 
Je nieuwe O-ring ketting niet invetten met vet wat niet geschikt is voor O-ringen.
Mijn fout tijdens de eerste vakantie. Ik heb het net gehaald naar huis. In duitsland mijn ketting gespannen naar het achterste plekje, bij thuiskomst was mijn ketting zo lang dat hij helemaal op was.

oke zal het onthouden! dank je! :}
 
@ Broekie

Nee, ik ken je pa (vermoedelijk) niet, maar ik moet wel zeggen dat 'ie er ERRUG racy uitziet! Ik kom ook niet uit Amersfoort, maar wel redelijk uit de buurt...zeg maar Bussum.
 
Ben benieuwd volgens mij voldoe ik ook wel aan de brik eisen, zo niet ... dan merk ik het wel :z

182606_167080750006212_100001128633177_331661_951058_n.jpg


Samen met mn brik zijn we 78 :} komen uit Hilversum
 
Laatst bewerkt:
Dit topic is al bijna zo oud als je motor _O- ,
maar je zit wat klassieker of brik wel goed :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan