welke budget banden zijn voor mij geschikt..

Arthur-A

MF'er
20 sep 2004
110
0
Capelle
hoi

Kheb zelf een motor van weinig waarde, een kawagpz400r gekocht voor 750 euro.
Ik heb de motor puur voor erbij en maak weinig kilometers.

Nu moeten er nieuwe banden onder....en ik wil gewoon goede banden geschikt voor een laag vermogen motor die enkel met droog weer zal rijden en weinig kilomters zal maken.

Wat raden jullie me aan? en wat zal ik ongeveer kwijt zijn inc montage?

omgeving zuid holland.
 
Tsja,als ik dit lees vraag ik me toch werkeliujk af waar je mee bezig bent...gebruikt?!
Banden en remmerij is het enige wat je kan redden van een frontale boemkrakauw!
Goedkope banden is een optie,kijk eens naar BT45's: prima banden voor een semi-klassiekert en goed betaalbaar ook (+/- €75,-voor en €90,-achter).
Maar je hebt ook Maccadam's,die zijn nog ietsjes goedkoper.
Keuze genoeg,ga eens langs bij je dealert/bandenboer.
 
Omg. Zuid H: v Veen in Kwintsheul: Bridgestone BT-45's vragen en hopen dat die in die maat te leveren zijn (heb ff geen zin om het voor je te checken, ben moe). Standaard 30% korting op Bridgestone daaro. (€17,50 omleggen per wiel als je zelf je wielen er niet uit haalt).
 
Hoi
Je moet hier op motorforum kijken naar gebruikte banden bv supercorsa voor 100 euro een voor en achterband goed voor nog vele km
SC's of RS's heb je niet in die maten.
Tsja,als ik dit lees vraag ik me toch werkeliujk af waar je mee bezig bent...gebruikt?!
Banden en remmerij is het enige wat je kan redden van een frontale boemkrakauw!
Goedkope banden is een optie,kijk eens naar BT45's: prima banden voor een semi-klassiekert en goed betaalbaar ook (+/- €75,-voor en €90,-achter).
Maar je hebt ook Maccadam's,die zijn nog ietsjes goedkoper.
Keuze genoeg,ga eens langs bij je dealert/bandenboer.
Na een paar maanden zijn die banden óók 'gebruikt' en dan haal je ze er toch ook niet af? Misschien je eerst even wat beter informeren, voordat je wat brult? ;)
 
hoi

Kheb zelf een motor van weinig waarde, een kawagpz400r gekocht voor 750 euro.
Ik heb de motor puur voor erbij en maak weinig kilometers.

Nu moeten er nieuwe banden onder....en ik wil gewoon goede banden geschikt voor een laag vermogen motor die enkel met droog weer zal rijden en weinig kilomters zal maken.

Wat raden jullie me aan? en wat zal ik ongeveer kwijt zijn inc montage?

omgeving zuid holland.
wel leuk maar als je nou een ritje gaat maken en er komt ineens een plensbui halverwege,zet je dan je motor langs te kant ?
 
Voordat ik verder ga met onzinnige onzin uitkramen,eerst een statement:
(@Erik): als je werkelijk wilt besparen op je bandenkostenpost en er tweedehands om wilt leggen heb je mijn zegen.
Persoonlijk (en dat gaf ik ook aan met de openingszin in mijn eerste reply) kan ik het me niet voorstellen dat iemand dat doet.

a) je weet nooit hoe er met de band is gereden,
b) geen garantie als er iets mis mocht zijn met de band
c) ik ben eigenlijk wel benieuwd: gooi jij er ook tweedehandse remblokken in, koop je een gebruikte helm,draait jouw motor op tweedehands motorolie?

Ik snap best dat dit onzinnig klinkt (zie openingszin),maar wat ik aan wil geven is dit: er worden al veel te veel medemotorrijders/jaar platgereden.
In veel gevallen ligt de fout ook niet bij de motorrijder zelf.
Is het dan niet verstandiger dat je in ieder geval er zelf zoveel mogelijk aan doet om ongelukken te voorkomen?
Het laatste wat ik wil is in jouw portemonnaie kijken,maar ik denk echt dat bezuinigen op banden een slechte zaak is.
Nogmaals: het is jouw keuze en daarin zijn we godzijdank vrij....nog.



Pascal
 
Besparen op je eigen veiligheid... |(

:X

Idd, zoals velen al eerder gezegd hebben. Ik heb geen ervaring met goedkope banden onder m'n motor, wel onder m'n auto.

Als voorwaarde heb ik bij aankoop van mijn auto gevraagd om nieuwe voorbanden.
Daar is dus het goedkoopste van het goedkoopste op gezet. B|
De auto stuurt als een dweil met zeep bij extreme situaties, levensgevaarlijk.
 
Voordat ik verder ga met onzinnige onzin uitkramen,eerst een statement:
(@Erik): als je werkelijk wilt besparen op je bandenkostenpost en er tweedehands om wilt leggen heb je mijn zegen.
Persoonlijk (en dat gaf ik ook aan met de openingszin in mijn eerste reply) kan ik het me niet voorstellen dat iemand dat doet.

a) je weet nooit hoe er met de band is gereden,
b) geen garantie als er iets mis mocht zijn met de band
c) ik ben eigenlijk wel benieuwd: gooi jij er ook tweedehandse remblokken in, koop je een gebruikte helm,draait jouw motor op tweedehands motorolie?

Ik snap best dat dit onzinnig klinkt (zie openingszin),maar wat ik aan wil geven is dit: er worden al veel te veel medemotorrijders/jaar platgereden.
In veel gevallen ligt de fout ook niet bij de motorrijder zelf.
Is het dan niet verstandiger dat je in ieder geval er zelf zoveel mogelijk aan doet om ongelukken te voorkomen?
Het laatste wat ik wil is in jouw portemonnaie kijken,maar ik denk echt dat bezuinigen op banden een slechte zaak is.
Nogmaals: het is jouw keuze en daarin zijn we godzijdank vrij....nog.



Pascal
Het gaat erom dat sportieve rijders gerust tweedehands Corsa's kunnen nemen, omdat die nog enorm goede grip hebben voor een straatrijder, alleen voor de echte circuitracers te weinig.

En hoe er met de band etc. is gereden doet er dan niet toe, als er nog gewoon profiel op zit en de slijtage is niet te veel valt er op de straat nog enorm goed mee te gummen.
 
2e hands banden zijn voor mij geen optie. Zou allemaal wel goed kunnen zijn enzo, maar i dont like the idea.

Kga denk ik maar voor Bt45's die zijn bij veel dealers te krijgen en kosten niet tveel, en zijn toch wel van een goed merk toch?
 
2e hands banden zijn voor mij geen optie. Zou allemaal wel goed kunnen zijn enzo, maar i dont like the idea.

Kga denk ik maar voor Bt45's die zijn bij veel dealers te krijgen en kosten niet tveel, en zijn toch wel van een goed merk toch?

Ik rij zelf met bt45 voor en achter, is een goede band vind ik. Hard in het midden, zacht aan de randen. Veel betere grip dan bvb de Macaddam die er eerst achter op lag enzo. En 80-90€ vind ik niet al te duur.
 
Voordat ik verder ga met onzinnige onzin uitkramen,eerst een statement:
(@Erik): als je werkelijk wilt besparen op je bandenkostenpost en er tweedehands om wilt leggen heb je mijn zegen.
Persoonlijk (en dat gaf ik ook aan met de openingszin in mijn eerste reply) kan ik het me niet voorstellen dat iemand dat doet.

a) je weet nooit hoe er met de band is gereden,
b) geen garantie als er iets mis mocht zijn met de band
c) ik ben eigenlijk wel benieuwd: gooi jij er ook tweedehandse remblokken in, koop je een gebruikte helm,draait jouw motor op tweedehands motorolie?

Ik snap best dat dit onzinnig klinkt (zie openingszin),maar wat ik aan wil geven is dit: er worden al veel te veel medemotorrijders/jaar platgereden.
In veel gevallen ligt de fout ook niet bij de motorrijder zelf.
Is het dan niet verstandiger dat je in ieder geval er zelf zoveel mogelijk aan doet om ongelukken te voorkomen?
Het laatste wat ik wil is in jouw portemonnaie kijken,maar ik denk echt dat bezuinigen op banden een slechte zaak is.
Nogmaals: het is jouw keuze en daarin zijn we godzijdank vrij....nog.



Pascal
Dank voor jouw zegen :}
Iedereen die een gebruikte motorfiets koopt rijdt met tweedehands banden, remblokken, remschijven, tellers, ketting, tandwielen, frame etc. En je weet idd nooit wat daar mee gebeurd is. De banden die hier genoemd werden; SC's oftewel SuperCorsa's zijn net zoals de door mij genoemde RS's oftwel Rennsports, circuitbanden. Die overigens helemaal niet in de maat van TS verkrijgbaar zijn. Daar wordt, over het algemeen, max. zo'n 16 laps mee gereden en dat is, in het geval van circuit Assen, dus iets meer dan 60 km. Banden zijn nog prima voor op straat (en circuit) maar voor echt snelle rondetijden hebben ze de sjeu een beetje verloren.





Grappig dat (sommige) motorrijders zich enorm druk maken over banden, remmen, olie, onderhoud etc. en dan even vrolijk bij de Mac afspreken.
Dat kan ik me dan weer niet voorstellen. :X
 
Iedereen die een gebruikte motorfiets koopt rijdt met tweedehands banden, remblokken, remschijven, tellers, ketting, tandwielen, frame etc. En je weet idd nooit wat daar mee gebeurd is.
Heb je 100% gelijk in,dat is dus ook het eerste wat ik doe als ik een motor koop.
(Ik koop dan ook altijd ouwe hokken van pak-em-beet 30 jaar die grondig worden verbouwd alvorens ze weer op de weg komen..)

Grappig dat (sommige) motorrijders zich enorm druk maken over banden, remmen, olie, onderhoud etc. en dan even vrolijk bij de Mac afspreken.
Dat kan ik me dan weer niet voorstellen.

Ik neem aan dat je hiermee doelt op een verzamelpunt voor een gezellige rit.
Dit heeft dan ook weinig te maken met de verkrijgbare vette hap (ik spreek voor mezelf,aan koffie heppik genoeg),maar met de herkenbaarheid en dus vindbaarheid van deze lokaties (die grote 'M' langs de snelweg valt gewoon op).
Dat kan iedere lokatie zijn (Toekan van V/d Valk),maar de Mac is zo'n beetje ingeburgerd in onze ritten.

Grappig niet,dat je zo'n discussie kunt ontketenen door slechts je mening te spuien.... ;)
 
2e hands banden zijn voor mij geen optie. Zou allemaal wel goed kunnen zijn enzo, maar i dont like the idea.

Kga denk ik maar voor Bt45's die zijn bij veel dealers te krijgen en kosten niet tveel, en zijn toch wel van een goed merk toch?

BT-45's zijn prima banden voor een motor als jouw type. Het zijn zeer populaire banden bij de brikkenrijders en voor motoren die geen supersport-aspiraties hebben. Voor hoogvermogende sportmotoren zijn ze absoluut ongeschikt maar voor "gebruiksmotoren" zijn ze zeer geschikt. Zoek in het brikken & klassiekers-forum maar eens op bt-45
 
hoi

Kheb zelf een motor van weinig waarde, een kawagpz400r gekocht voor 750 euro.
Ik heb de motor puur voor erbij en maak weinig kilometers.

Nu moeten er nieuwe banden onder....en ik wil gewoon goede banden geschikt voor een laag vermogen motor die enkel met droog weer zal rijden en weinig kilomters zal maken.

Wat raden jullie me aan? en wat zal ik ongeveer kwijt zijn inc montage?

omgeving zuid holland.
BV: Maxxis / Bridgestone 45
 
Nog eens een ander geluid dan BT45: op mijn motor liggen IRC banden. Volgens de dealer was dat goed genoeg voor mij, en tot nu toe heeft hij gelijk. Nog geen rare uitstapjes van het achterwiel meegemaakt, ook niet in de regen.

Het voldoet dus prima, en het is net effe wat goedkoper dan Bridgestone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan