Welke bus voor motorvervoer

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Ik ben op zoek naar een bus waar tenminste 1 adventure motor in past (KTM 990/890) en liefst 3 enduro motoren als ik deze bijvoorbeeld kop aan kont zet.

Ik snap dat een Mercedes Sprinter of een Volkswagen Crafter 2 keer verhoogd en verlengd ideaal is, maar ik zou het liefst iets willen dat nog redelijk te parkeren valt en ik dus ook nog mee pak als ik ff naar de stad ga of weet ik veel wat...

Als jullie wat tips hebben, dan houd ik me aanbevolen!
 
Bedoel je 1 adventure, EN 3 crossers? Of 1 adv OF 3 crossers?

Lijkt mij dat in een L2H1bus voldoende moet zijn voor of of, in een L2 vito past een R1200GSA (minus ruit en spiegels) en een duc monster, in een L2H1 transporter passen drie 'normale' motoren kop aan kont met wat klooien.

L2H1 is volgens mij ook een 'standaard' wat betreft bestelbusjes die je ziet rijden.
 
Ter lering en vermaak, vorige topics:



Ikzelf kan zeggen dat er in een Caddy Maxi een Sevenfifty nèt past, als de spiegels er af zijn genomen en je een beetje langs het ding kunt wurmen.

db
 
Ik heb zelf een Ducato L2H2, daar past dat makkelijk in. In een L2H1 overigens ook.

Deze bus parkeer ik iedere dag moeiteloos in Amsterdam op de gracht.

Het grote voordeel van de Ducato tov een Crafter of Sprinter is dat de laadvloer (dus instaphoogte met motor aan de hand) lager is.

En het zijn kwalitatief hele goede bussen. Dit is mijn tweede, na ruim een half miljoen kilometers met beide bussen heb ik maar 1 grote reparatie gehad..... een lekke koppakking.
Dit kan gekomen zijn doordat de motor ook gechipt is en behoorlijk meer vermogen levert dan de standaard uitvoering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan