Welke BV had JIJ op je examen

Ik had een 8je (zoals gewoonlijk)
Slalom
Stopproef
Halve draai.

Echter had ik die week onwijze last van mijn rug en vooral bij het rondjes draaien.

Mijn instructeur had dat gezegd tegen de examinator en ipv rondjes mocht ik dus de halve draai doen...

1 detail, die had ik nog niet geoefend.

Dus mijn instructeur komt aanlopen om uit te leggen hoe het moet enzo. Tis eigenlijk gewoon een afgebroken acht en meer niet : ) Dus ik kom aanrijden, leg de motor plat en maak netjes een halve draai :)

Met de stopproef was het redelijk verraderlijk (of hoe je dat schrijft) Het wegdek was nat en er lagen bladeren (november)

Dus ik kom met een gangetje van 50 aanrijden en gooi em flink in de ankers.. Achterwiel blokkeerde heel eventjes maar dat zag de examinator door de vingers omdat hij zag dat ik iig niet bang was om te remmen.

En zo had Pheatus zijn Atje gehaald :}
 
Hier in België moest ik de volgende maneuvers uitvoeren:
-achterwaarts een U maken terwijl je naast de motor wandelt.
-slalom tussen kegels.
-Achtjes draaien
-Over een smalle plank rijden.
-Stapvoets rijden. (Miniumaal ??seconden over een stuk van 10 Meter)
-Remproef.
-Op een heuvel stoppen, de motor stil leggen, terug starten en dan vertrekken zonder achteruit te bollen.
 
dat zijn best wel veel oefeningen....
Het stoppen en vertrekken op een heuvel moet je pas doen net voor je de test op de weg gaat afleggen. Je moet dan wel eerst voor al je andere maneuvers geslaagd zijn.
Je moet al de maneuvers in één keer achter elkaar doen. Als één ervan niet lukt, dan moet je al de rest, inclusief diegene die de eerste keer wel lukten, terug opnieuw doen. Maakte je bij de herkansing opnieuw een fout dan mag je een nieuwe datum gaan vastleggen voor een nieuw examen gaan af te leggen. (Na het eventueel nemen van extra lessen)
 
Het stoppen en vertrekken op een heuvel moet je pas doen net voor je de test op de weg gaat afleggen. Je moet dan wel eerst voor al je andere maneuvers geslaagd zijn.
Je moet al de maneuvers in één keer achter elkaar doen. Als één ervan niet lukt, dan moet je al de rest, inclusief diegene die de eerste keer wel lukten, terug opnieuw doen. Maakte je bij de herkansing opnieuw een fout dan mag je een nieuwe datum gaan vastleggen voor een nieuw examen gaan af te leggen. (Na het eventueel nemen van extra lessen)

Dat is hier ook zo, je rijdt als eerste naar het oefenterrein om de bv's te doen.
Als je die niet haalt ben je gezakt en mag je meteen terug rijden naar het CBR, om een nieuwe afspraak te maken!!
 
- Ik had remproef
- stapvoets
- achtjes
- slalom en cirkeltje

en natuurlijk de cirkel en achtjes met stepjes aan de grond, de examinator was onder de indruk en ik vond het zelf ook wel een heldendaad, het ging vrij automatisch
 
Dat is hier ook zo, je rijdt als eerste naar het oefenterrein om de bv's te doen.
Als je die niet haalt ben je gezakt en mag je meteen terug rijden naar het CBR, om een nieuwe afspraak te maken!!
Je hoeft alleen niet alle oefeningen nog een keer te doen als je er 1tje verkloot..
 
1ste keer:
8tje, cirkeltje, remproef en stapvoets
waarbij ik mn cirkeltje en 8tje verkl**te door de zenuwen, dag 200 euro

2de keer:
cirkeltje, slalom, halve draai en remproef
allemaal goed, alleen stomme invoegfout, waarbij ik erachter kwam dat de dooie hoek op de motor groter is dan in de auto, dus niet al naar links gaan terwijl je nog over je schouder aan het kijken bent.

3de keer:
cirkeltje, 8tje, remproef en stapvoets rijden
allemaal goed
 
aangezien ik dat ding net binnen heb (09-03-04), hier mijn stats:

- slalom
- achtje
- remproef (2x, bruine streep vond ie niet zo mooi... :P )
- stapvoets
 
Laatst bewerkt:
aangezien ik dat ding net binnen heb (09-03-04), hier mijn stats:

- slalom
- achtje
- remproef (2x, bruine streep vond ie niet zo mooi... :P )
- stapvoets

Huh, een bruine streep bij de remproef. Scheet je in je broek van angst dan :+
 
vandaag BV gehad om 11:00 uur.

ik kreeg de 5 verplichte:
-noodstop
-snelle slalom (2 keer gedaan, 1e keer ging pion om :X ..tweede keer was wel goed)
-uitwijkoefening
-langzame slalom
-lopen/inparkeren (2 keer gedaan, de 1e keer vond de examinator dat ik te recht achteruit inparkeerde, kmoest met een bocht achteruit inparkeren :? :X

de 2 keuze-dingen:
-slalom met stops
-precisie stop

uiteindelijk dus alle 7 oefeningen goed gedaan :9 *D
 
Ik had: lopen met de motor, snelle slalom, langzame slalom, noodstop, preciesie stop, uitwijk oefening, halve draai linksom!

Was mooi weer en dus in 10 minuten klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan