Welke Camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

awolf

MF veteraan
9 feb 2010
2.913
1
h.i.ambacht
Goedemiddag allen :W

Ik wil een camera halen voor op de motor en of het een helm camera word of een gewone weet ik nog niet. daarom vraag ik het hier effe voor dat ik zomaar iets aanschaf.
even voor de duidelijkheid het hoef niet het beste van het beste te zijn ik zoek iets in de middenmoot prijs kwaliteit verhouding. graag hoor ik het
 
Ik verkies de GoPro boven de Contour. Dan heb je wel gelijk een hele goeie ;)
 
Kies een GoPro... gewoon water en schok dicht. Daarbij is het full hd met een goede batterij duur. Alle andere camera's zijn ook een goed alternatief mits ze tegen de schokken kunnen en ook waterbestand zijn. Bovendien.. en pas hier voor op... het verschil tussen CMOS en CCD (voor opname van bewegend beeld).
 
Zo, en met bovenstaande twee posts heb je zowel de top als de bodem qua kwaliteit volgens mij...
 
Ik heb een TS3 van lumix 12meter waterdicht en 2m shockproof.

wel geen helmcam, maar hij trekt wle goeie fotos (en hd filmpjes), ik bevestig hem via een ram mount (20 euro op ebay) op men motor.
 
Kies een GoPro... gewoon water en schok dicht. Daarbij is het full hd met een goede batterij duur. Alle andere camera's zijn ook een goed alternatief mits ze tegen de schokken kunnen en ook waterbestand zijn. Bovendien.. en pas hier voor op... het verschil tussen CMOS en CCD (voor opname van bewegend beeld).
En welk model GoPro zouden we dan moeten kiezen?
Dit ivm montage aan de motor.
 
Wellicht kwa prijs :?

Ok, je hebt gelijk. Maar de topics die over camera's voor op de motor gaan zijn meestal op te delen in twee soorten:
1. GoPRO / Contour
2. MD80

Maar je hebt gelijk, als je enkel en alleen kijkt naar kwaliteit zal er ongetwijfeld altijd iets beters te vinden zijn en daarover moet ik m´n mond houden omdat ik er geen verstand van heb.
 
Ik heb sinds kort een Flip MinoHD, deze is nieuw te vinden rond de 100 euro.

Afgelopen weekend zijn wij naar Winterberg geweest met de motor, hieronder kun je de kwaliteit ervan zien.

Groeten Mark

 
Ik heb sinds kort een Flip MinoHD, deze is nieuw te vinden rond de 100 euro.

Afgelopen weekend zijn wij naar Winterberg geweest met de motor, hieronder kun je de kwaliteit ervan zien.

Groeten Mark


Das een mooi filmpie beeld en geluid is goed :Y ik ga eens kijken
 
Kodak Playsport ZX3 icm Fat Gecko zuignap :Y
De Playsport was laatst refurbished voor €59,95 bij iBood.
Via eBay zijn ze voor een euro of 90 te vinden en bij bv Dixons voor €119,95.
De Fat Gecko zuignap kost zowel via eBay als via een camerawinkel als www.cameranu.nl een euro of 40.

Gemonteerd op mijn tank zodat hij lekker stabiel is. Nadeel is mijn donkere ruit waardoor je wat spiegelingen ziet en het net is alsof je een zonnebril op hebt.


En hier (weliswaar met karten en iets te ver omhoog afgesteld) als helmcamera:

 
Kodak Playsport ZX3 icm Fat Gecko zuignap :Y
De Playsport was laatst refurbished voor €59,95 bij iBood.
Via eBay zijn ze voor een euro of 90 te vinden en bij bv Dixons voor €119,95.
De Fat Gecko zuignap kost zowel via eBay als via een camerawinkel als www.cameranu.nl een euro of 40.

Gemonteerd op mijn tank zodat hij lekker stabiel is. Nadeel is mijn donkere ruit waardoor je wat spiegelingen ziet en het net is alsof je een zonnebril op hebt.


En hier (weliswaar met karten en iets te ver omhoog afgesteld) als helmcamera:


das ook een prima beeld :Y
 
@TheLittle:

Dat ziet er zeer interessant uit!! Ook prettig geprijsd!

Heb je 'm al geprobeerd? Zo ja, wat vindt je er van? Kan je misschien een linkje van een van je filmpjes posten/mailen?
 
@TheLittle:

Dat ziet er zeer interessant uit!! Ook prettig geprijsd!

Heb je 'm al geprobeerd? Zo ja, wat vindt je er van? Kan je misschien een linkje van een van je filmpjes posten/mailen?
Ik zelf heb nog geen filmpjes op YT gezet, maar bij tracktraning had iemand deze camera gemonteerd en op YT gezet. (daarna heb ik besloten om deze ook te bestellen)


Maar de behuizing ziet er goed uit, voldoende mogelijkheden om te monteren op de motor en op helm. Er zit alleen geen SD kaart bij, deze moet er nog bij.
 
Ik zelf heb nog geen filmpjes op YT gezet, maar bij tracktraning had iemand deze camera gemonteerd en op YT gezet. (daarna heb ik besloten om deze ook te bestellen)


Maar de behuizing ziet er goed uit, voldoende mogelijkheden om te monteren op de motor en op helm. Er zit alleen geen SD kaart bij, deze moet er nog bij.


Ik vind het echt prima beeld en een leuke prijs :Y denk dat deze het word :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan