welke chopper/cruiser moet ik kopen?

Hmmmzzz

Rookie
14 jun 2011
2
0
hallo,

ik ben momenteel nog een redelijk beginnende motorrijder (rij nu een jaartje met een rebel 250) en 'k heb een beetje een twijfelgeval. ik ben van plan een gloednieuwe moto te kopen, maar twijfel tussen oftewel nu onmiddelijk een Vulcan 900 custom (een prachtig beestje, vooral dan die van 2011) oftewel eerst nog een tweedehands middelzware klasse als opstapje, en m'n centjes houden voor over een jaartje (of langer) een fonkelnieuwe Yamaha xv1900 (of een andere zware cruiser moest er iets mooier en/of beter op de markt komen).

als de 2011 vulcan 900 custom nu niet zo mooi was zou' 'k niet twijfelen, maar ja.. ;) de vraag zou dus zijn, zouden jullie de esthetiek of de cc's laten voorgaan als je kon kiezen tussen oftewel wat voor jouw een de mooiere middelzware moto zou zijn, of wachten en gaan voor de zwaardere (die nu ook niet bepaald lelijk is, maar goed, deze is nu niet bepaald zo 'tijdelijk verkrijgbaar' als de vulcan 2011)?

Phaedrus

MF veteraan
29 jun 2009
1.867
236
zou als ik jou was eerst kijken wat je prettiger vindt rijden, meer CC's staat niet gelijk aan beter/fijner/leuker etc.

Hakkers

MF veteraan
10 feb 2008
3.546
0
proefrijden proefrijden proefrijden.

ik zeg vaak, omdat je dit veel moet gaan doen. en kijk ook eens naar een Vulcan met bijvoorbeeld 1300 cc ofzo.. meer vermogen is niet altijd fijner/beter/leuker zoals KStyle al zegt,
maar het verveelt minder snel.

ga ook eens proefrijden op een 2ehands XV 1900, Shadow 1400 en dat soort motoren, ook al zijn ze minder mooi. verbouwen kun je altijd nog doen ;)

Hmmmzzz

Rookie
14 jun 2011
2
0
bedoel je testen met de categorieën in het algemeen dan (ie. middelzwaar vs zwaar)? want het gaat zo goed als onmogelijk zijn om ergens een testrit met de vulcan custom te versieren. zelfs voor de xv1900 gaat dat ook al niet zo eenvoudig zijn. is dat trouwens aan te raden; eventjes een testrit met een 1900 te maken als je nog maar enkel een 250je gewoon bent?

Hakkers

MF veteraan
10 feb 2008
3.546
0
ja, testen met middelzware en zware motoren. gewoon om te kijken wat je het beste ligt.

ik heb ooit een CB500 gehad, ding verkocht en op zoek gegaan naar wat anders, maar had geen idee wat. dus ben ik maar gaan proefrijden, huren e.d. totdat ik vond wat ik graag wou.

ik heb zelfs proef gereden op ongeveer alles met 2 wielen. van toer, racer, naked tot aan enduro's en choppers/cruizers aan toe. uiteindelijk beviel een cruizer toch het beste ivm met m'n knieën. daarna verder gaan zoeken naar wat ik mooi vind. op die manier bij Harley terecht gekomen :)

proefrijden op een 1900 is volgens mij wel goed te doen. ik ben van een cb500 gelijk op een wildstar 1600 gestapt. m'n broertje had zo'n ding gekocht en rijdt op zich superlekker! uiterlijk is een kwestie van smaak. ik vind het op zich geen lelijk ding om te zien, jij misschien wel. dat is gewoon uitproberen e.d.

Laatst bewerkt:

Midnight cruiser

MF veteraan
5 jul 2010
6.280
0
Hilversum
Ik was voor de 900 vulcan gegaan :Y

Voorlopig genoeg cc'tjes wat handelbaarder en makkelijker. Die 1900 midnight star heeft zo onderhand een achteruit nodig. :X

Martell

MF veteraan
2 jul 2006
97.632
17.403
Geel (Be)
'aankoop nieuwe moto' > 'welke chopper/cruiser moet ik kopen?'

Eigenlijk is dit dezelfde vraag die tig keer per week langskomt. Logisch, want iedereen wil graag in één keer de perfecte motor kopen. En die dingen zijn ook nog eens niet gratis...

Proefrijden is zo ongeveer de beste tip.
En staar je niet blind op net dat ene type/model die je hebt zien staan: er staan nog 50 bijna identieke elders in den lande.

Bitchin

MF veteraan
22 jan 2007
2.045
125
en de smaak blijft toch veranderen, de perfecte motor bestaat volgens mij niet..............er is overal wel wat op aan te merken als je objectief bent

Bovenaan Onderaan