Welke Chopper moet ik kopen

valetino

Rookie
18 dec 2011
12
0
Vlaardingen
Beste Choppers

Na jaren diverse motoren gereden te hebben ( honda cb750.900 kawa 900gpz ducati 900 en OFF road ) ben ik van plan om een Chopper te gaan kopen , heb deze altijd wel erg mooie gevonden maar niet echt een stuurfiets , en nu de leeftijd ( 51) is lijk mij dit een aardig moment
Ben niet de kleinste 1,95
Misschien dat jullie wat goeie tips hebben
vind een honda vt en kawa vn wel wat

grt Ronald
 
1,95???
Ik zou zeggen, koop een GROTE Chopper. :Y
Als er iets geen porem is, is het een kerel op een te kleine motor.
Hoog stuur, forward controls zijn dan ook echt wel aan te raden.
 
Vind een Indian Big chief wel wat voor je :Y *O* *:)



Kom op zeg, ben je daar 51 voor geworden? Om te vragen welke motor je 'moet' kopen :')
 
_DSC0750.jpg
 
wat is nu precies het verschil dan tussen een chopper en een cruiser,
volgens mij betekend dat dus gewoon precies hetzelfde,
het zijn allebij tourmotoren
deze is groot genoeg :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een vt1100 te koop.

Ik ben zelf 1.97 en heb er met veel plezier op gereden.
Ben wel over gestapt naar de nog iets grotere VTX. Maar dat was niet omdat de 1100 te klein was...
 
H allo Bikers
Bedankt voor jullie reactie s .vind shoppers met die dikke spartborden eigenlijk minder de wat oudere Honda vt 1100 en de kawasaki s vn hebben toch mijn voorkeur .
Ben ook wel benieuwd hoe het is om wat langere afstanden met een chopper te rijden , lees daar nog wel eens wat negatiefs over.
grt Ronald
 
H allo Bikers
Bedankt voor jullie reactie s .vind shoppers met die dikke spartborden eigenlijk minder de wat oudere Honda vt 1100 en de kawasaki s vn hebben toch mijn voorkeur .
Ben ook wel benieuwd hoe het is om wat langere afstanden met een chopper te rijden , lees daar nog wel eens wat negatiefs over.
grt Ronald

Wat is lang in jou ogen? ik rij op mijn street bob dagelijks 1 uur tussen de file en heb nooit problemen mee gehad. Touren doe ik soms 1.5 uur in 1 stuk. Langer dan 1.5 uur in een stuk heb ik niet gedaan, maar ja mijn tank haalt niet meer dan 1,5 uur rijden dus *D
 
Ja, op dit soort motoren moet je niet al teveel haast hebben, het gemiddelde ligt een stuk langzamer.
Maar je krijgt er ook een hoop voor terug, want je beleeft (ik wel) meer van de omgeving.
Veel choppertjes zijn sowieso vermoeiend voor lange afstanden en dat ligt meestal aan het standaard zadel die vaak te zacht is of slecht van vorm.
Maar ook omdat je bij dit soort motoren meestal meer richting je stuitje zit, da's anders dan op een standaard sport/toermotor, waar je dan weer vaak last krijgt van opgevouwen benen.
Met een goed aftermarket zadel wordt het vaak al stukken beter en aangepaste versies van goede zadelmakers zijn helemaal top.
Ik kreeg voorheen al na een uurtje pijn in m'n reet met het standaard zadel van mijn VN800, en met Honda Shadows en Yamaha Dragstars heb ik het ook.
Zoveel beter was de toertocht door Frankrijk met een steviger eigen verbouw zadel.
Ook de floorboards helpen me, ik zit niet gedwongen de hele dag in 1 houding en ik kan de benen strekken.
Ik kan er nu zonder problemen de hele dag op zitten met om de 2 uur tanken.
Je moet er ff wat aandacht aan besteden, inclusief het stuur.
Let wel, ik ben 1.78 meter, dus da's nogal een verschil.

21062010458-kopie.jpg


17072010474.jpg


11092010662.jpg





H allo Bikers
Bedankt voor jullie reactie s .vind shoppers met die dikke spartborden eigenlijk minder de wat oudere Honda vt 1100 en de kawasaki s vn hebben toch mijn voorkeur .
Ben ook wel benieuwd hoe het is om wat langere afstanden met een chopper te rijden , lees daar nog wel eens wat negatiefs over.
grt Ronald
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.86 en heb met veel plezier op Virago's en een Dragstar gereden.
Op een Virago 1000 in 3 weken door Zuid Europa, 8000 km gereden, dus dat is een aardig daggemiddelde.
Op mijn dragstar had ik een hoger stuur geplaatst en een forwardcontrol.
En op zo'n dragstar kan je lekker rustig toeren maar ook flink doorrijden, is een prima motorblok die zijn kwaliteiten al heeft bewezen.
De motor is betrouwbaar, makkelijk in onderhoud door zijn eenvoudige techniek, b.v. 2 kleppen per cilinder.
Goed remvermogen door 2 schijven voor en 1 schijf achter.
Wel had ik progressievere veren ingezet van Wirth (Louis.de)
Het voornaamste onderhoud is het olie verversen, olie en luchtfilter, kleppen nakijken, carburateurs synchroniseren etc.
Daarom heb ik nu ook weer voor een wat sportievere uitvoering gekozen, hetzelfde blok maar dan in een ander frame gelepeld. De BT1100Bulldog.
En tot nu toe, kan ik al het onderhoud zelf doen.
https://picasaweb.google.com/BT1100...T1100Bulldog210511?authuser=0&feat=directlink


full


full


https://picasaweb.google.com/BT1100...&authkey=Gv1sRgCNfoncDpsrvvFA&feat=directlink
 
Laatst bewerkt:
Er stuurt niks beter dan VN800Atjes..

die dragstar en buldog zijn nou niet de sterkste motoren. Zit niet echt veel pit in.Heb heel wat toermotors en shoppers gereden maar de gene die ik nu heb,bevalt me t best !De nieuwste intruder van suzuki met origineel forward controls! Lekker sturen ,sportief ,zuinig en lang op vol te houden. Afgelopen zomer naar zwarte woud geweest en na 8 uur rijden ,geen centje pijn en dat met 1 op 25!Onderhoud nihil door de cardan en gaat nog lekker de bocht door.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha_Warrior_XV_1700_by_H8me_CZ.jpg


Stuurt beter dan de gemiddelde, heeft meer vermogen dan de gemiddelde, heeft meer het rauwe gevoel dan de gemiddelde en met wat kleine aanpassingen ook goed voor de lange mensen/afstanden.
 
Laatst bewerkt:
die dragstar en buldog zijn nou niet de sterkste motoren. Zit niet echt veel pit in.Heb heel wat toermotors en shoppers gereden maar de gene die ik nu heb,bevalt me t best !De nieuwste intruder van suzuki met origineel forward controls! Lekker sturen ,sportief ,zuinig en lang op vol te houden. Afgelopen zomer naar zwarte woud geweest en na 8 uur rijden ,geen centje pijn en dat met 1 op 25!Onderhoud nihil door de cardan en gaat nog lekker de bocht door.

Wat is sterk?
De Bulldog is na zijn introductie neergesabeld door de media vanwege het vermeende beperkte vermogen.
Ik kom er prima mee vooruit.
 
Een Dragstar 1100 klinkt vele malen mooier dan menig Suzuki...dat weet ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan