welke chopper voor lange mensen geschikt

Jeroenvgfn

Rookie
4 okt 2009
8
0
Nistelrode, Noord Brabant
Met mijn 1,96 lengte en fors postuur lijken de meeste motoren wel mini-bikes of brommers onder mijn kont.

wie heeft er hetzelfde probleem gehad en welke motor heb je gekocht.
kun je de zitpositie makkelijk en goedkoop verbeteren met een ander stuur , ophogen of verlagen vering of steps monteren.

bedoeling gebruik is zomerdag woon/werk (60km per dag) aantal dagen per week en winterdag wanneer het weer redelijk en mijn vrouw de auto nodig heeft

ps Ik heb een budget van ongeveer 1000 euro.


Ik ben me aan het orienteren maar op dit moment stroom ik over en zou graag wat tips en adviezen krijgen om bepaalde modellen te laten vallen of juist extra op de concentreren.
 
ben 1 cm korter, en erg happy met mijn dragstar xvs 1100. Met gewone originele voetsteunen is 'ie heel goed te rijden, en met forwards zoals ik heb is het nog net iets comfortabeler met die lengte...weet alleen niet oftie aan t budget van 1000 pleuri's voldoet, vraag met überhaupt af of er mooie choppertjes zijn in die prijsklasse (no-offense!)
 
Hallo Jeroen wat bedoel je ? wil je voor € 1000,00 een nieuwe motor
of FORWARDCONTROLS :? :?
 
Ik bedoel voor de complete motor.

Bijvoorbeeld een Suzuki Savage Ls 650 heeft een zithoogte van 70cm
en die valt ook nog eens in mijn budget

of zijn er specifieke choppers ( merk , type ) die geschikt zijn voor langere mensen
of moet ik altijd werken met forward control of zithoogte vering aanpassen om fatsoenlijk te kunnen rijden.

Ik wil niet op een motorfiets gevouwen zitten als een reus op een mini-bike.

soms zie ik mensen rijden en dan denk ik , heeee aprilia red-rose brommer.
 
BossHossRad.JPG
 
met je lengte zijn forward controls bijna ontonbeerlijk als je niet opgevouwen wilt zitten. Zoeken dus tweedehands waar forward controls al op zitten.
Als je lengte meer in je romp zit dan in je benen, dan kan een breder stuur en een zadel waar je wat meer achter zit ook wel eens helpen.

1000 euro is niet veel budget overigens met je lengte eis. Forward controls zijn duur.
 
hoi jeroen de Suzuki Savage Ls 650 is ook een te kleine motor voor je ik zou meer gaan kijken naar een Suzuki V-Strom 650 een Yamaha xt 660x of een Honda Pan Europeans of zo iets , dit zijn hoge motoren maar of ze in die prijs klassen vallen daar ben ik bang voor
veel plezier met je zoek tocht ;) ;)
 
Ik zal hier ook even kort beargumenteren waarom budget motor.

Ik ben in 1994 met mijn CBR600 van mijn sokken gereden en 8 weken Ziekenhuis gelegen.
sindsdien nog eenmaal rondje gsx-r 750 gereden van een vriend maar met bruine broek terug gekomen

dus toen in 1996 2 keer chopper gehuurd en dit was al minder beangstigend door de andere zithouding.

maar daarbij is het gebleven en ben toen op mijn andere hobby gaan storten ( Corvette)

nu wil ik het motorrijden toch weer oppakken en dit wil ik doen door een budget chopper te rijden voor 1 of 2 seizoenen. dus niet zomaar een paar weekenden huren

als dit bevalt dan wil ik een zwaardere chopper zoals intruder vs1400 en heb ik ook de tijd om hiervoor te sparen.
Ik vindt de all-road; transalp ,dominator , dr enz ook leuk maar dat is als ik echt geen chopper kan vinden.

de LS650 Savage geef ik als voorbeeld omdat ik deze leuk vindt oa spaakwielen, teller in tank.

Ik hoop dat jullie mijn vraag nu ook beter begrijpen.
 
Ik ben 2.05 meter en ken het probleem..

Ik heb in mijn 25kw periode op een VT600 Shadow VLX gereden, en zelfs met forwardcontrols en risers/recht stuur was ie voor mij te klein. Voor 1000 euro niet te krijgen ook trouwens. Heb op verschillende 'choppers' gereden en gezeten, en in die 'lichte klasse' met dat budget gaat het volgens mij nooit lukken.

Ik heb ook een Yamaha XT600 43F gehad. Met stuurrisers zat dat perfect, de zithouding vond ik prettiger dan de shadow doordat je rechtop en hoog zit en daardoor veel meer overzicht (lijkt) te hebben. Daarbij is een knappe XT best te vinden onder de 1000 euro.

Ik rij nu een eigenbouw, probleem opgelost :Y
 
als die te prijzig wordt....2de handse 1400cc intruder of 750

Voor een 700 of 750 moet je al flink je best doen om er 1-tje voor 1.000,= Eypo te vinden, laat staan voor een 1400 :X


@TS; ik zou ook echt niet weten hoor wat er voor jou geschikt is met dit budget.
Wellicht eens kijken voor een wat oudere Suzuki GS 1000 of 850 ofzo, die worden nog wel eens betaalbaar aangeboden. Ik kocht mijn 750 (met wat achterstallig onderhoud) voor 400,= Eypo en ziet er nog best goed uit :Y
 
Ik ben zelf helaas ook al tot die conclusie gekomen dat de meeste choppers of niet lekker zitten of de combinatie motor+ikzeidegek clownesk aandoet.

Dus ik geloof dat ik beter kan uitwijken naar mijn plan B ; een Transalp all road

Ook niet te krijgen voor een 1000 maar als ik doorspaar tot december kan ik begin volgend jaar mijn budget naar 1500 laten stijgen.

als ik daarme het motor plezier weer terug vindt dan wil ik toch wel gaan kijken voor een knappe Intruder VS 1400 met Forward controls en custom stuur.

Ik blijf tenslotte ook nog mijn Corvette aanhouden dus een hele dure fiets zal ik nooit aanschaffen.

in ieder geval alvast bedankt voor jullie adviezen, :]
 
Ik ben rond de 1,97 en rijd een dragstar classic. Gaat prima maar is denk ik wel boven je budget.
Je kan ook denken aan highway steps i.p.v. forward controls. Die zijn een stuk goedkoper.

Succes met je keuze
 
Je kan ook denken aan highway steps i.p.v. forward controls. Die zijn een stuk goedkoper.

alleen niet zo handig met schakelen of remmen ;)

ik denk dat je een goede keuze maakt om eerst maar is te kijken of het motorplezier terug komt, en neem dan idd echt een 'dure' motor die wel aan je eisen voldoet.
een transalp van 1000-1500 een jaar of wat berijden en daarna weer verkopen zijn ook de kosten niet in verhouding tot de aanschaf van wat duurders (dat in verhouding redelijk wat waarde verliest)

veel motorplezier!
 
De enige motor die nog een beetje fatsoenlijk kan zijn voor 1000 euro zou ik zeggen een rebel 250 of 450. alleen zijn deze motoren veel ste klein voor je. miss wel een optie om een 450 te kopen en nog een setje forwardcontrols (200-300 euro). dan kan je iig wel voor je kleine budget een betrouwbare motor rijden. snel gaat het niet nee, en groot zijn ze ook niet. als je echt een fatsoenlijke motor wil moet je toch echt doorsparen
 
Verdorie jullie zijn idd "reuzen" in mijn ogen (1.76 cm).

Vriend van me is ook 1.98 cm. als die op mijn Harley FLHTC zit, is het echt geen gezicht/zicht :+

Gewoon een heel hoofd groter dan ikke en dan ook nog alles in verhouding zo groot.

Dus een Harley valt sowieso af.

Succes, wel een vervelende toelichting })
 
Ik ben 1,98 m en rij op een intruder 1500. Qua zitten: perfect ook voor de duo. Heb eerst een vulcan 800 gehad. Een prima bike, maar qua zithouding niet te vergelijken met de Intruder 1500.

Wat betreft het budget zal het het moeilijk zijn om er voor die prijs eentje te vinden.

:] Bigbrother :]
 
My 10 cents:

Ik ben zelf 1,87 en rijd op een Virago XV700 met custom forward controls. Hij is uit '85 en is in prima staat. Er zit ook een (bijna) recht stuur op en een ander zadel, ook wel prettig in mijn ervaring (geet je ook weer wat meer ruimte). Een snelle scan op marktplaats en je ziet genoeg aanbod in geschikte virago's die net boven je budget zitten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan