Welke circuitmotor?

lucky_luuc

MF'er
27 aug 2007
104
0
vlakbij Arnhem
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar een aantal circuit dagen gereden op mijn 848 en vindt het toch wel erg leuk. Zo leuk dat ik mijn duc misschien wil verkopen en leuk straat fietsje wil kopen en een circuitmotor. Nu zijn er diverse motoren die ik vaak tegen kom echter heb ik met die motoren geen ervaring op de weg en al helemaal niet op het circuit. Ik merk met mijn duc wel dat krappe bochten lastiger zijn en ik een lange gearing heb. Kan iemand mij iets vertellen over de verschillen tussen een r6, cbr600rr, zx6r en gsxr600. Daytona 675 lijkt me ook super maar kom je niet vaak tegen en prijzig. Ik zal denk ik wel het koppel missen 😬

Groeten luuc
 
Ga voor iets met injectie, een 600 als je begint is prima, iets waar veel mee gereden wordt zodat er voldoende onderdelen te krijgen zijn en al door iemand anders is omgebouwd naar circuit bike. Bij voorkeur al wat vering aangepast en compleet pakketje met paddock stands, banden warmers, etc.

Ik heb zelf voor een CBR600RR gekozen, maar een R6 of GSXR is ook prima. Meestal vanaf bj 2003 oid.
 
Bedankt voor je reactie! Ik wil inderdaad een veel voorkomend merk/type kopen zodat er genoeg onderdelen te koop zijn.
En eentje die al voorbereid is op circuit rijden. Kan je iets zeggen over het weggedrag? Waarin is de suzuki beter dan een 600rr of een r6? Qua vermogen opbouw? Of bochtgedrag? Of zijn de andere juist beter? Of is zoiets moeilijk te zeggen. Ik vind namelijk moeilijk om te kiezen voor een motor waar ik nog nooit op heb gereden.
 
Zou zelf ook voor een motor met radiale remmen gaan. Betere warmteafvoer, meer feedback en (vaak) beter te doseren bij langer op het circuit rijden.

Ik vind de R6 van 2005 een heel fijn, makkelijk te sturen motor, en de 600rr ook, de zitpositie van de Yamaha is voor mijn postuur iets fijner.

Echter, heb ik alleen een paar straat kilometers op deze motoren, dus geen geldige referentie.
 
ZAC en OW-Cup

Hier heb je meer kans en de kenners zitten :)

Een daytona 675 is helemaal niet zo duur meer.
Wil je koppel ga dan voor een 750 of een 1000.
 
De kogel is al door de kerk. Zag een mooie R6 staan uit 2007. Met veel opties erop dus die gekocht! Allen bedankt voor het antwoorden 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan