Welke compressor voor zelf banden wisselen?

Niels_KTM

Die hard MF'er
7 mei 2017
397
156
Hallo Allemaal,

Over een paar maanden moet ik weer nieuwe banden op de motor zetten.
Nu rij ik best wat kilometers en komt het erop neer dat ik zeker 2/3 keer per jaar banden moet wisselen.

Nou ben ik best handig en vind ik het leuk daarom wil ik zelf banden gaan wisselen om hier ook wat op te besparen.

Maar nou kom ik er niet uit met welke compressor ik nodig heb? Er is zo'n groot aanbod en de kosten lopen erg uiteen.

Als een van de laatste stappen bij het monteren van nieuwe banden dien je de band op te pompen waardoor je 2 "klakken" hoort zodat de band goed om de velg zit.
Ik ben bang dat ik met een budget compressor niet genoeg luchtdruk krijg om dit voor elkaar te krijgen.

Dus wat is het minimale vereiste qua compressor voor dit doeleinde?
Zoek een onderhoudsvrije compressor, het liefste een compact model.

Ga de compressor alleen voor dit doeleinde gebruiken dus niet voor luchtgereedschap etc...

Bedankt!
 
Ik heb eens een partij "100% identiek aan die van Airpress" compressoren direct bij de fabriek besteld. Veel van geleerd ;)

Vergelijk de boorkop (niet virtueel, maar met je klauwen) van een HBM kolomboormachine met die van een "identieke, veel te dure" Huvema of Maxx of Bernardo en je weet dat de vorm van een kapje of de kleur van een onderdeeltje tegenwoordig weinig meer zegt over de afmontage / kwaliteit van een machine, ongeacht uit welke fabriek het komt.
ach, voor 66,11 euro excl btw heb ik normaal gesproken nog niet eens een buffertank van 50 liter
 
ach, voor 66,11 euro excl btw heb ik normaal gesproken nog niet eens een buffertank van 50 liter

Het is gewoon veel compressor voor het geld...
Waardoor ik al helemaal niet begrijp waarom het nodig is om te doen alsof het door Europese vaklui wordt gebouwd, terwijl het (educated guess) in WanZhou in elkaar wordt gekwakt.
 
Ik heb ook een compressor van 69 euro, daarmee plop ik gewoon me autoband op de velg.
is gewoon een simpele 12volt compressor die in de sigarette aansteker word aangesloten.
Je heb helemaal geen dure met grote buffer tank nodig.
 
Ik heb ook een compressor van 69 euro, daarmee plop ik gewoon me autoband op de velg.
is gewoon een simpele 12volt compressor die in de sigarette aansteker word aangesloten.
Je heb helemaal geen dure met grote buffer tank nodig.

Het is niet omdat dat soms lukt, dat je het daarom moet aanraden aan een ander.
als je geluk hebt dat je nergens een "lek" hebt tussen band en velg, kan je hem zelfs met de fietspomp laten ploppen. Heb je wel een lek : hoe groter het lek, hoe meer debiet lucht je nodig zal hebben.
 
3 jaar garantie (op mijn powerplus compressor, mooi geel kleurtje) :9
De eerste oliewissel moet bij 100 draaiuren (heb er net 2 opzitten) en dat ding kostte geen drol vergeleken met een airpress en zou dus kostentechnisch gezien nog niet eens de helft van de levensduur van een vergelijkbare compressor mogen hebben. Ik neem de gok wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan