Welke crossmotor voor zoontje?

Geen aanval ofzo maar ik denk als ik hem zo zie dat hij gauw op die motor is uitgekeken op de baan.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook banen met een "mini" baan voor de kleinere motoren en kinderen misschien zit er ook wel zoiets bij jullie in de buurt.
 
Er zijn ook banen met een "mini" baan voor de kleinere motoren en kinderen misschien zit er ook wel zoiets bij jullie in de buurt.
Het is volgens mij ook verzekering technisch niet toegestaan om op een KNMV aangesloten baan met een jeugd rijder < 85cc samen te rijden met de grotere motoren.....
En een PW mag dan wel 80 cc zijn , ik kan uit ervaring vertellen dat ze in de klasse van de langzamere KTM 50 rijders vallen.
 
Ja ja, ik weet 't. Ik wil alleen dat hij rustig aan begint met zijn nulkommanul ervaring. Laat hem maar tussen de 'langzame' 50 cc'tjes rijden, nou en? Zijn leven hangt er toch niet vanaf? Hij kan straks nog lang genoeg op grotere en snellere motoren rijden. Nu alleen nog ff niet *D
 
humm julianadorp daar heb ik mijn motor weg :P Ktmmetje ;) Die man had zelf een yamaha 600 streetfighter achtig iets .. . lekker off topic weer.
even weer on topic; volgens mij hebben eigenlijk alle banen wel iets voor beginners ik weet iig van http://www.flyingboetoe.nl dat ze training geven aan klein grut. Das bij joure, mischien niet echt in de buurt maar goed.
 
Ja ja, ik weet 't. Ik wil alleen dat hij rustig aan begint met zijn nulkommanul ervaring. Laat hem maar tussen de 'langzame' 50 cc'tjes rijden, nou en? Zijn leven hangt er toch niet vanaf? Hij kan straks nog lang genoeg op grotere en snellere motoren rijden. Nu alleen nog ff niet *D

adviesje mijnerzijds; een wat ouder 80cc-tje kleine wielen.

http://motoren.marktplaats.nl/motor...PwdWennwQz2vdz+523ObZ9/wcwHGAx&fta_ind=1&fs=1

niet schrikken van dat 'zeer fel'.
een jochie van 11 met zijn postuur kan prima op een 80cc, zo ben ik ook begonnen.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha! Wat een leuke reacties allemaal en wat een schattig knulletje van 6 op zijn motortje :)

Stand van zaken hier:

Motor, check!
Trailer, check!
Stalling voor trailer, check!
Helm, check!
Bodyprotector, check!
Broek, check!
Shirt, check!
Laarzen, check!
Bril, check!
Jezus, wat een geld! :X

Ha mooie foto's :) En ook zelf sleutelen zie ik, heel belangrijk !
Het kost inderdaad allejezus veel geld.
Ik mis in het lijstje:
- Handschoenen
- Kniebeschermers
- Kraag
:X Nog meer kosten :(

Jouw zoon is inderdaad niet zo heel erg klein, maar laat hem maar lekker rondrijden zo.
Plezier is het belangrijkst. Sommige kinderen die net beginnen schrikken namelijk van een te grote of felle motor. Hij kijkt ook naar andere kinderen op de crossbaan en geeft zelf wel aan wanneer hij groter kan.

Groeten en veel succes.
 
Ha mooie foto's :) En ook zelf sleutelen zie ik, heel belangrijk !
Het kost inderdaad allejezus veel geld.
Ik mis in het lijstje:
- Handschoenen
- Kniebeschermers
- Kraag
:X Nog meer kosten :(

Jouw zoon is inderdaad niet zo heel erg klein, maar laat hem maar lekker rondrijden zo.
Plezier is het belangrijkst. Sommige kinderen die net beginnen schrikken namelijk van een te grote of felle motor. Hij kijkt ook naar andere kinderen op de crossbaan en geeft zelf wel aan wanneer hij groter kan.

Groeten en veel succes.

Handschoenen en kniebeschermers staan nog op 't verlanglijstje, maar wat bedoel je met kraag? :?
Ik denk niet dat onze dare-devil zo gauw schrikt van een te grote motor, maar ik vind het zelf gewoon nog niet zo'n goed idee om mijn kleine kruimel op zo'n groot ding te zetten. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met dit motortje en dan zien we wel. Ik ga echt niet meteen elke week op pad met hem en misschien kan hij over een half jaartje overstappen op zo'n grotere motor. Kan hij eerst een beetje blubberen met dit dingetje en een beetje het gevoel krijgen.
 
Mooi , dat hij het zo leuk vind!
En de kawa is trouwens vanavond verkocht *D


Ja, ik zag het al. Ik dacht al wel dat je hem snel kwijt zou zijn. Mijn andere twee jongens zaten er nog op te azen, maar dat vind ik net ff te gek hoor. Je bent er natuurlijk nog lang niet met alleen een motor, dus we moeten nog ff een beetje sparen. :)
 
Ik had hem liever aan een liefhebber verkocht maargoed weg is weg.
Diegene kwam maar met de helft van het geld aanzetten en de rest wou hij telefonisch door zijn vrouw thuis laten overmaken.
Maargoed de rabobank verwerkt s'avonds niks meer .

Diegene maar op zijn blauwe ogen vetrouwt dat ik het geld morgenvroeg op de rekening heb staan.
Wel even zijn rijbewijs en kentekenpapieren achtergehouden.

En hij paste trouwens in de achterbak van een opel calibra( dit verklaart al een boel) _O-
 
Lady-M schreef op 06 juli 2009 @ 22:13~[/message]:Handschoenen en kniebeschermers staan nog op 't verlanglijstje, maar wat bedoel je met kraag? :?

Dit is een kraag:
bigimg.php


Voor nekbescherming en het voorkomt ook dat het sleutelbeen breekt als je valt en de rand van je helm komt op de schouder...
 
Bij 0,0 ervaring lijkt mij een pw80 wel zo goed.
Niet te fel mar zeker ook niks te traag+formaat wel nice is voor z'n leeftijd.
Als dat bevalt kan je altijd nog verder gaan.

De kleine van mij rijd al vanaf z'n 3de op een PW50 rond.
Is nu ondertussen 5,5jaar en de PW begint wat traag voor hem te worden.
Ik wil hem tot z'n 7de ofzo nog met dit crossertje laten rijden en oefenen, dan zien we wel verder.
sgwgrewg001small.jpg

vxccbzxcbzxcb008small.jpg
 
Ja hoor, ik ben blij dat ik de PW80 voor hem heb gekocht. Hij heeft er al een paar keer mee op een crossbaan gereden en hij vond het toch allemaal wat moeilijker dan hij had gedacht. Lastig hoor, in dat mulle zand }) Maar hij mag er voorlopig nog even lekker op oefenen en als hij er een beetje handigheid in heeft, mag hij zo'n 85 cc Kawa met kleine wielen. Die is ook nog groot zat. Mijn kind is in elk geval heel blij met zijn crossertje. Af en toe mag hij een rondje op het fietspad en in het gras voor de deur en dat vindt hij helemaal geweldig, vooral als er een stel buurjongetjes komt kijken 8-)
 
Vandaag ging voor 't eerst dit seizoen de crossbaan in Den Helder open. Tot nu toe heeft zoonlief allen op een crossbaan gereden die eigenlijk een beetje illegaal was en nu dan ook opgedoekt is '( Vandaag was voor hem de grote dag waarop hij dan eindelijk écht kon rijden, met een hele zooi andere kinderen. Het was in één woord geweldig! :} Ik ben nog steeds blij dat ik voor de PW80 heb gekozen. Zoonlief is redelijk voorzichtig en is qua lichaamslengte nog echt niet toe aan zo'n grotere motor. Hij heeft vandaag de dag van zijn leven gehad en gunde zichzelf geen tijd om te eten, te drinken of zelfs maar te plassen. De hele middag heeft hij op z'n PW doorgebracht en zijn knuisten staan nu in nog steeds in de motorrijd-stand }) We hadden een zonovergoten middag en ook wij hebben genoten van al die kinderen die vandaag hun kunsten lieten zien. Kleine knaapjes van amper drie turven hoog die onbevreesd op hun minimotortje meecrossten, echt geweldig om te zien!

full

full

full
 
Ik ben nog steeds blij dat ik voor de PW80 heb gekozen. Zoonlief is redelijk voorzichtig en is qua lichaamslengte nog echt niet toe aan zo'n grotere motor.

nou.. je vroeg om advies, en ons advies is dat een pw80 te klein is, zie foto's.
maw, volgens ons is hij er qua lichaamslengte wél aan toe .. misschien niet qua ervaring maar da's wat anders ;)

maar mooi dat het zo goed bevalt :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn menig is ook dat de motor te klein is, geeft niet, alleen ben je heel snel aan een ander toe wanneer die het leuk vind. Hoeft ook geen ramp te zijn, dit soort motors verkoop je makkelijk zonder teveel verlies.

En op een 65 of 85 kan je ook langzaam rijden, maar ik ben er toch ook wel voor om het staps gewijs te doen.
Mijn zoontje is vorig jaar begonnen, 5 jaar, met een QR50, zelfde zeg maar als een PW50, na 1 volle dag gashendel defect, waarvan de onderdelen zeer lang op zich lieten wachten, uiteindelijk maar een KTM 50 junior gekocht. Aan het einde van het jaar een KTM 50 senior gekocht. Daar heeft die dit hele jaar mee gereden, 6 jaar. Dus 3 motoren in 1 jaar

Van de week een zeer snelle KTM 50 senior gekocht met alles erop en eraan, die is voor komend seizoen, dan is die 7. Dus 1 motor voor 1 seizoen.

Ik denk nog steeds dat alle kleine stappen mede tot gevolg hebben dat die zo lekker rijdt. Heb er een hoop gezien die een beginneling direct op een 50 senior zette, en die gastjes durfden nooit gas te geven, te fel.

Bekijk zijn website maar eens voor wat foto's

www.joey-racing.nl

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Mijn menig is ook dat de motor te klein is, geeft niet, alleen ben je heel snel aan een ander toe wanneer die het leuk vind. Hoeft ook geen ramp te zijn, dit soort motors verkoop je makkelijk zonder teveel verlies.

En op een 65 of 85 kan je ook langzaam rijden, maar ik ben er toch ook wel voor om het staps gewijs te doen.
Mijn zoontje is vorig jaar begonnen, 5 jaar, met een QR50, zelfde zeg maar als een PW50, na 1 volle dag gashendel defect, waarvan de onderdelen zeer lang op zich lieten wachten, uiteindelijk maar een KTM 50 junior gekocht. Aan het einde van het jaar een KTM 50 senior gekocht. Daar heeft die dit hele jaar mee gereden, 6 jaar. Dus 3 motoren in 1 jaar

Van de week een zeer snelle KTM 50 senior gekocht met alles erop en eraan, die is voor komend seizoen, dan is die 7. Dus 1 motor voor 1 seizoen.

Ik denk nog steeds dat alle kleine stappen mede tot gevolg hebben dat die zo lekker rijdt. Heb er een hoop gezien die een beginneling direct op een 50 senior zette, en die gastjes durfden nooit gas te geven, te fel.

Bekijk zijn website maar eens voor wat foto's

www.joey-racing.nl

[afbeelding]


Mooi man :} Ik snap wat je bedoelt hoor en dat stapsgewijs naar een grotere motor lijkt mij inderdaad ook gewoon beter. Mijn zoon is nu 11 en begint dus pas laat in vergelijking met veel andere knulletjes. Ik zet hem echt niet zomaar op zo'n groot ding, dan weet ik zeker dat hij er binnen de kortste keren niks meer aan vindt. En ja, misschien moet hij over een paar maanden dan wel weer een andere motor, maar dat zien we dan wel weer. Hij leert nu een beetje rijden, gas geven en spelenderwijs schakelen. Als hij wat meer zelfvertrouwen heeft én het nog steeds leuk vindt, kijken we wel weer verder.
 
Of je gaat voor een duurdere leatt brace deze beschermt je nek en je ruggegraat.


Ik heb een Leat Brace gekocht, better safe than sorry.


of je koopt helemaal niks, dan gebeurt er net zo weinig ;)


Kan best, maar nu ben ik verantwoordelijk voor hem, en misschien is het idd wel afkopen van schuld gevoelens als het wel fout zou gaan.

Weet wel dat de voorzitter van zijn crossclub 2 jaar terug zijn nek heeft gebroken en in een rolstoel zit. Fantastische man als je ziet hoe die doorgaat, en is altijd op de club, dan denk je er toch wat vaker aan.

Daarbij vallen die kleintjes een stuk vaker dan de groter, en zoveel langzamer rijden ze niet eens.
Ik heb er geen spijt van dat die er 1 draagt. Naast de rest van de protectie.
Heb ook een dure Arai in de kast staan voor mijn eigen motor, dus....
 
Terug
Bovenaan Onderaan