Welke crossmotor?.

pimmmo

Rookie
11 dec 2009
12
0
Hallo,

Ik ben nieuw met motoren en ook met dit forum, Ik zou heel graag een crossmotor willen, het lieft een 2-takt (vanwege makkelijkere reparaties).

Maar ik heb geen idee wat goede zijn en welke onder de 25kw vallen. Ik bedoel dus geen crossmotor alleen voor het circuit(ookal ga ik vast en zeker vaker in het bos raggen:P) , maar dus ook voor op de openbare weg.

Ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven en welke het beste zou zijn voor een beginner. En waar ik die (het liefst goedkoop) kan krijgen.

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik ben nieuw met motoren en ook met dit forum, Ik zou heel graag een crossmotor willen, het lieft een 2-takt (vanwege makkelijkere reparaties).

Maar ik heb geen idee wat goede zijn en welke onder de 25kw vallen. Ik bedoel dus geen crossmotor alleen voor het circuit(ookal ga ik vast en zeker vaker in het bos raggen:P) , maar dus ook voor op de openbare weg.

Ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven en welke het beste zou zijn voor een beginner. En waar ik die (het liefst goedkoop) kan krijgen.

Alvast bedankt!

collega verkoopt zijn crossmotor voor 1400 euro

moet alleen nog op kenteken gezet worden dat wel mooi dingetje hoor :Y
 
enigste die ik kon vinden :)
full
 
collega verkoopt zijn crossmotor voor 1400 euro

moet alleen nog op kenteken gezet worden dat wel mooi dingetje hoor :Y


Haha ja oke, maar dit zegt me nog niet echt veel:P wat voor een motor is het, hoeveel cc enzo..:P

In elk geval bedankt voor je snelle reactie :)
 
goedkoop is duurkoop in de motorwereld....


hoeft niet omdat hij er niet meer op mag rijden vanwege een ongeluk :W

collega verkoopt zijn crossmotor voor 1400 euro

moet alleen nog op kenteken gezet worden dat wel mooi dingetje hoor :Y


Haha ja oke, maar dit zegt me nog niet echt veel:P wat voor een motor is het, hoeveel cc enzo..:P

In elk geval bedankt voor je snelle reactie :)

ik zal maandag even op het werk vragen als hij er is :Y
 
husqvarna is altijd te duur, ook al zal het goedkoop zijn maar die motor heb je dan voor in totaal zo'n 3 rooien op kenteken. Als je dan goed zoekt (en dat doe ik vaak) heb je daarvoor bij bijv ben van erp bijna een nieuwe overjaars met kenteken
 
God, tis weer vrijdag....

Gebruik de zoekfuntie eens, deze vraag komt elke vrijdag 4x voorbij..

Enne, in het bos raggen.. :( Doe maar niet, rij dan een off-roadje..

Zoals ik al zei heb ik niet zoveel verstand van motoren:P maar het is dus geen goed plan om met zo'n ding in het bos te gaan raggen?

Ik wilde eigenlijk een offroad crossmotor, maar die dan ook op de openbare weg mag.. is dit niet mogelijk?

collega verkoopt zijn crossmotor voor 1400 euro

moet alleen nog op kenteken gezet worden dat wel mooi dingetje hoor :Y


Oh, 'alleen' maar even op kenteken? _O-

Ben je toch wel kleine 1500 euro verder hoor..

Hmm dan is het toch wel een heel stuk duurder meteen...

Weten jullie niet een degelijke crossmotor die op de weg mag, maar eigenlijk een offroad is en die niet te duur is?
Ik zal nu wel ongeloofelijk domme vragen aant stellen zijn:P Ik hoop t niet..)
 
Zoals ik al zei heb ik niet zoveel verstand van motoren:P maar het is dus geen goed plan om met zo'n ding in het bos te gaan raggen?

Ik wilde eigenlijk een offroad crossmotor, maar die dan ook op de openbare weg mag.. is dit niet mogelijk?Hmm dan is het toch wel een heel stuk duurder meteen...

Weten jullie niet een degelijke crossmotor die op de weg mag, maar eigenlijk een offroad is en die niet te duur is?
Ik zal nu wel ongeloofelijk domme vragen aant stellen zijn:P Ik hoop t niet..)


In het bos raggen, gewoon niet doen! Daarmee maak je het kapot voor de mensen die wel netjes een enduro of off-road rijden.. Voor het geval je het niet wist, in het bos mag je niet rijden.. ;)

En ja, ze bestaan wel.. Een Honda XR400, Yamaha XT350..
Kan je mee op de weg, en ook een zandpad pakken. Off-roadje is daar ook geen probleem mee.
 
In het bos raggen, gewoon niet doen! Daarmee maak je het kapot voor de mensen die wel netjes een enduro of off-road rijden.. Voor het geval je het niet wist, in het bos mag je niet rijden.. ;)

En ja, ze bestaan wel.. Een Honda XR400, Yamaha XT350..
Kan je mee op de weg, en ook een zandpad pakken. Off-roadje is daar ook geen probleem mee.

Dankje,

Maar aan de namen te zien hebben die redelijk veel cc's het lijkt mij beter om als eerste wat minder cc's te pakken anders vlieg ik er waarschijnlijk vanaf :P of valt dat wel mee?

Ik mag btw zowiso nog niet meer als 25 kw rijden, ik weet niet wat de motoren zijn?..

Hmm dat mag dus niet.. weet jij mss waar ik wel off-road mag rijden in de buurt van Zuid-Limburg?
 
btw ik ben ongeveer 1.80meter en weeg ongeveer 65 kg, weet niet of het wat uitmaakt, maar ik zet het er maar even bij :P
 
Dat mag op elk pad waar gemotoriseerd verkeer is toegestaan (let op dat alles in orde is , claxon knippers, kentekenplaat, verlichting geluid enz enz.).
Meestal zijn dat landbouwwegen langs het bos of tussen de akkers.
Em om te beginnen: Kawasaki KMX125
Tis geen crosser maar een Offroad. en <25kW

Yamaha DT200 R '92 Enduro, supermachine!

Geen aandelen :+
 
Laatst bewerkt:
Dat mag op elk pad waar gemotoriseerd verkeer is toegestaan (let op dat alles in orde is , claxon knippers, kentekenplaat, verlichting geluid enz enz.).
Meestal zijn dat landbouwwegen langs het bos of tussen de akkers.
Em om te beginnen: Kawasaki KMX125
Tis geen crosser maar een Offroad. en <25kW

Yamaha DT200 R '92 Enduro, supermachine!

Geen aandelen :+

Die tweede ziet er wel goed uit! maar waar moet je op letten als je een crosser koopt? (onderdelen die vaak kapot gaan of die duur zijn als reparatie)


aan de teksten te zien een jaar of 17 :P :P :P :P :P :P :P :P

Beetje moeilijk om een motorrijbewijs te halen op je 17e ;)
 
Gebruik even de zoekfunctie, staat veel info op het forum.

Als je zelf niet goed kunt sleutelen en niet bijster veel kennis hebt van techniek is het niet verstandig een onderhoudsgevoelige motor te kopen.
Die yamaha en bijv een kdx (was t geloof ik) 250 zijn redelijk onderhoudsvriendelijk. Bedenk je wel dat je flink onderhoud moet plegen om hem netjes te houden en als je in het zand gaat spelen slijt alles vrij rap. Niks aparts voor een beetje sleutelaar, maar als je hem voor elk wissewasje weg moet brengen toch een dure hobby.....

Edit: als je met die yamaha over de snelweg naar zuid Limburg rijdt kun je hem reviseren als je thuis bent (als je dat al haalt). Zet ook je pm even aan.
 
Laatst bewerkt:
Het is al eerder gezegd, maar de antwoorden op al je vragen (ook die je nog gaat stellen) zijn al gegeven. Even zoeken in dit subforum, daar leer je zo veel van.
 
Er zijn genoeg crossmotoren/enduro's te krijgen die minder dan 25 of 25kw op kenteken zijn (ook al hebben ze in werkelijkheid misschien meer vermogen).
Zelf heb ik een Husqvarna 410 en die staat ook gewoon 25kw op kenteken (niet dat dat voor mij van belang is). Maar zelf rij ik er ook gewoon mee over de weg (wel 80km wegen, tot nu toe geen snelweg).

Dus ik zou gewoon even op marktplaats speuren, dan kun je wel wat vinden voor een redelijke prijs. (zo rond de 2000,- als je zelf wel een beetje kunt sleutelen).
En via de zoekfunctie hier, kun je inderdaad veel info vinden over welke motoren er geschikt zijn voor 25kw en welke crossers op de weg kunnen...
 
M'n CR500 staat ook voor 17Kw op kenteken... O-)

Heeft er wel iets meer.. :)

Is te koop trouwens.. :Y

Nog steeds te koop Niels? Dacht dat je die pas verkocht had. Raar dat je zo lang met dat ding blijft zitten eigenlijk. Vind het persoonlijk een van de mooiste 500 die ik gezien heb. En origineel op kenteken dat is ook al veel waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan