Welke crossmotor?.

Edit: als je met die yamaha over de snelweg naar zuid Limburg rijdt kun je hem reviseren als je thuis bent (als je dat al haalt). Zet ook je pm even aan.

Als je dat topic leest waarin de Yamaha wordt aangeboden kan je lezen dat deze motor daarvoor ook in een verkooptopic heeft gestaan. Het is nl. 17jr mijn vader zijn motor geweest. Heeft nog nooit 1 klap misgeslagen, en pas 2x een zuiger hoeven te vervangen in al die jaren. Nog nooit, maar dan ook nog nooit iets motorisch aan stuk geweest.
Degene die hem nu aanbiedt heeft hem vanaf zuid-oost Brabant naar Amersfoort/Amstelveen (het was iets met een A) over de snelweg naar huis gereden. Geen probleem voor zo'n motor en gegarandeerd dat hij nog duizenden kilometers erop kan zetten; in de stad; in het bos en tijdens echte enduro's (dat heeft de DT bij ons ook gedaan, en ja, wij kunnen best gas geven...)
Beetje jammer Paulus dat je die reactie plaatst, de kennis over motoren die ik normaal zie in jouw reacties, zie ik hier niet in terug.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds te koop Niels? Dacht dat je die pas verkocht had. Raar dat je zo lang met dat ding blijft zitten eigenlijk. Vind het persoonlijk een van de mooiste 500 die ik gezien heb. En origineel op kenteken dat is ook al veel waard.


Tsjah, marktplaats..

Veel e-mail verkeer, elke keer beloven dat ze komen..
Maak er tijd voor vrij, en komen niet opdagen...2x adres gegeven, motoren staan nu ook niet meer bij mij in de schuur...

Ik wordt er zo moe van.... -O-

Of mail sturen, 1100 euro kom ik hem vanavond ophalen.. *zucht*
 
Tsjah, marktplaats..

Veel e-mail verkeer, elke keer beloven dat ze komen..
Maak er tijd voor vrij, en komen niet opdagen...2x adres gegeven, motoren staan nu ook niet meer bij mij in de schuur...

Ik wordt er zo moe van.... -O-

Of mail sturen, 1100 euro kom ik hem vanavond ophalen.. *zucht*

Tsjah, sommige mensen... We zullen maar zeggen dat ze niet meer verstand hebben. Maar daar wordt je inderdaad moe van ja. Die bedragen... :') Ik stook hem nog liever voor hun neus aan bij wijze van spreken. -O-
 
Tsjah, sommige mensen... We zullen maar zeggen dat ze niet meer verstand hebben. Maar daar wordt je inderdaad moe van ja. Die bedragen... :') Ik stook hem nog liever voor hun neus aan bij wijze van spreken. -O-


Same here...

Of inruil van een Ford Granada met 24v Cosworth moter.... B|
Speedboot van het jaar 1971.... B|


Toen ie 'verkocht' was..:

Maar wat een KUTvolk bestaat er toch..

Vorige week heeft die kerel me mailtje gedaan, voor mijn nummer, en had een paar vragen.

Mijn nummer doorgestuurd, prettig gesprek gehad, wou ff overleggen, en zou weerbellen.

Helaas ging mijn abbonement van de telefoon afgelopen zondag over, en kon maandag pas het SIMkaartje ophalen.. 8 oproepen gemist van hem. Dus maandagavond direct terug gebeld..

Hij wou vrijdag,(vanavond) komen kijken, nam aanhanger en geld vast mee, want was helemaal gek van de 500.

We konden het kenteken natuurlijk niet op vrijdagavond overschrijven, dus overeen gekomen dat hij de motor betaalde, meenam, en ik de kentekenplaat achterhield, ik het kenteken meegaf aan hem, en nadat hij de vrijwaring op had gestuurd, ik hem de kentekenplaat zou op sturen.

Had hem ff gevraagd of ie wou bellen als ie vrijdag weg reed, zodat ik hem mijn adres kon doen.
Vanmiddag 1 uur belde ie, dat ie aanhanger op ging halen, en zijn kameraad, en dan deze kant uit kwam vanuit Maastricht.

Dus ik wou kenteken ff pakken, kenteken weg.. Damn.

Netjes bellen, (kwart voor 3) dat het kenteken zoek was, geen probleem, zitten nu bij Dusseldorf kreeg ik te horen, dus je hebt nog 2 uurtjes om te zoeken...
En was geen probleem, hij wou de 500 meenemen, en dan bleef het hetzelfde.
Hij betaalde de motor, ik stuur het kentekenbewijs op, hij stuurt vrijwaring op, ik de kentekenplaat na de vrijwaring.


Kwart voor 5, niets...

Half 7 berichtje gestuurd, dat ik ff weg was voor boodschapje, dat ie maar ff moest bellen als ie voor de deur stond, ben ik er met 5 minuutjes.
Kreeg netjes berichtje terug, dat het ok was, en of ik het kenteken had gevonden, ze waren er bijna.

Helaas niet gevonden, en gewacht tot half 9..
Niemand..
Half 9 berichtje gestuurd, hoe laat ie kwam.. niets..

9 uur gebeld, kwart over 9 gebeld, neemt niet op, voice mail die niet ingesproken is....

SMS gestuurd, dat het niet netjes is...

Krijg volgende dag sms trug, dat ik eerst mijn spul voor elkaar moet hebben, voordat je iemand wil bedonderen....
En mocht het niet duidelijk zijn, geen belang bij de motor..

SMS terug gestuurd, of ie werkelijk dacht dat ie hem nog zou krijgen... ;)
:')
 
Laatst bewerkt:
Gebruik even de zoekfunctie, staat veel info op het forum.

Als je zelf niet goed kunt sleutelen en niet bijster veel kennis hebt van techniek is het niet verstandig een onderhoudsgevoelige motor te kopen.
Die yamaha en bijv een kdx (was t geloof ik) 250 zijn redelijk onderhoudsvriendelijk. Bedenk je wel dat je flink onderhoud moet plegen om hem netjes te houden en als je in het zand gaat spelen slijt alles vrij rap. Niks aparts voor een beetje sleutelaar, maar als je hem voor elk wissewasje weg moet brengen toch een dure hobby.....

Edit: als je met die yamaha over de snelweg naar zuid Limburg rijdt kun je hem reviseren als je thuis bent (als je dat al haalt). Zet ook je pm even aan.

Ja ik kan wel een beetje sleutelen, de kleinere reparaties lukken wel :)
Ik heb de pm aangezet ;)

Bedankt voor alle reacties en ik zal eens gaan zoeken op het forum!
 
Een xr250 of een dr 350 zijn prima motoren om offraod mee te leren, niet teveel vermogen en vriendelijk met gasgeven. De cc's zijn bij een 4 takt altijd hoger om hetzelfde vermogen als een 2 takt te krijgen. Een 2 takt is redlijk fel om mee te beginnen, een xr of dr of xt zijn onderhouds vriendloijk, gewoon goed afspoelen en invetten en je stapt de volgende keer zo weer op. Met een 4 takt kun je ook wat prettiger over de weg rijden.

Ik persoonlijk ben echt 2 takt fan, lekker bruut herrie etc. maar dat kunnen de meeste mensen die ook van de natuur genieten niet echt waarderen. Gewoon een simpel 4 takje kopen die zijn niet te duur voor om en nabij de 1000 euro heb je al iets en die raak je voor bijna hetzelfde ook wel weer kwijt als je verder wilt. Onderdelen zijn er voor dit soort motoren ook genoeg, de techniek is simpel en er is veel 2e hands. Je kunt lol genoeg hebben op een xt of tt350 en dr 350 klx300 drz 400 enz.
Succes ermee!
 
Beetje jammer Paulus dat je die reactie plaatst, de kennis over motoren die ik normaal zie in jouw reacties, zie ik hier niet in terug.


Het is ook meer als "grap" bedoeld om aan te geven dat enduro/ offroad motors en met name 2-t's niet geschikt zijn voor snelweg km's; voor de beeldvorming van TS.
Aan de motor zal t niet liggen, die DT's zijn oerdegelijk al raad ik 150 km snelweg (Amersfoort - Brunssum) niet aan, zou ik met mn 450 niet eens doen.... zonde!
 
Laatst bewerkt:
ik ben begonnen met een XR250....is me goed bevallen!!
Niet dat ik niet kon rijden, had vroeger wel gecrosst, maar dan mag je op de weg wat de bos in, als je dat wilt, en je hebt een leuke handelbare motor.
 
Tsjah, marktplaats..

Veel e-mail verkeer, elke keer beloven dat ze komen..
Maak er tijd voor vrij, en komen niet opdagen...2x adres gegeven, motoren staan nu ook niet meer bij mij in de schuur...

Ik wordt er zo moe van.... -O-

Of mail sturen, 1100 euro kom ik hem vanavond ophalen.. *zucht*

Ik zou hem in een ori frame schroeven en het kentekenframe los verkopen.
Heb je de eerste 500 al binnen..
 
Tsjah, marktplaats..

Veel e-mail verkeer, elke keer beloven dat ze komen..
Maak er tijd voor vrij, en komen niet opdagen...2x adres gegeven, motoren staan nu ook niet meer bij mij in de schuur...

Ik wordt er zo moe van.... -O-

Of mail sturen, 1100 euro kom ik hem vanavond ophalen.. *zucht*

Niels ik leef met je mee, ik had er eentje voor mijn yz250 1999.
''Kan ik hem zaterdag ophalen voor 300 euro''

Mijn antwoord: Ik zal de voorband eraf halen en hem klaarleggen voor u,
EEN GOEDE DAG!.

Zijn reactie was overigens nog komischer.
En ik citeer ''Hij is nu al 10 jaar oud denk goed na, hij is >1000 euro al lang niet meer waard, ik snap het echt niet met die hebberige gasten van de laatste tijd.''

Waarop mijn reactie: '' Kom jij soms van een andere planeet?''

Nog eentje wou ruilen tegen een race ford fiesta?
Hoe kun je het woordje race nou combineren met ''FIESTA!''

Dus tjah, hij staat nog steeds te koop :(
 
Laatst bewerkt:
Ja maar Con die motor is er wel 1 waarvan jij alleen het achterspatbord heb gezien :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo Con altijd leuk,hopelijk blijven we een beetje blessure vrij.Wil in ieder geval voorlopig alleen 125 rijden en zal misschien enkel in Wemeldinge (Wedstrijd) rijden.Baan ziet er in ieder geval leuk uit.Aankomende zondag ben ik in ieder geval in Nistelrode (indoor) en als het goed ga dan maandag ook. Daarna indoor Goes en dan zien we wel weer.Doe je nog een training mee in Goes?.
 
Laatst bewerkt:
dat is wel het belangrijkste ja,heb er dit jaar ook 4 maanden uitgelegen met mijn beenbreuk.
is de baan op wemeldinge zoveel veranderd dan?lijkt me leuk.rij zowiezo de wedstrijden daar en de wedstrijden om het ozk,verder hier en daar nog een wedstrijdje.
moet ik met mijn dikke 505 op dat prulbaantje in goes gaan rijden?komt niet goed denk.
maar heb nog wel het een en ander staan waar ik dat wel mee zou kunnen hoor,zal er eens over nadenken.
 
Ach zoveel verandert is er nu ook weer niet hoor (zover ik het door de sneeuw kon zien).En ach vergeleken met nistelrode en winschoten is de baan in goes nog best goed te doen qua grote,alleen wat technischer.Beter zou zijn om wemeldinge te overdekken haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan