Welke cruiser adviseren jullie?

Het is een droom om dit ooit te doen ja. Death valley bijvoorbeeld, zoiets heb je hier niet.
Maar moeilijk nu met vrouw en zoon van 12. Ik probeer mijn zoon een beetje warm te maken om mee achterop te gaan bij ritjes. Maar dit is moeilijk. Hij is jarenlang gebrainwasht door mijn schoonmoeder die dit een zeer gevaarlijke manier van verplaatsen vindt. Hij is nog maar een keer meegegaan voor een kort ritje onlangs, dat vond hij wel leuk. Is ook één van de redenen waarvoor ik de intruder gekocht heb.
Mijn vrouw gaat sowieso niet mee achterop. Zij is eens gevallen vroeger met mijn shadow tegen 90. Gelukkig zonder erg. Maar sinds de geboorte van onze zoon heeft zij altijd schrik dat er iets gebeurt. Dus vooralsnog rijd ik vooral solo.
En zo’n trip door de vs lijkt me leuker met twee. Hoewel ik het direct alleen zou doen, moest onze relatie ooit op de klippen lopen.
Tijdens mijn trip kwam ik ook een groepje tegen waarvan een stuk of twee of drie een motor hadden gehuurd en eentje een Mustang cabrio. Zo kan het natuurlijk ook, dan kan je vrouw ook mee. Het zal geen goedkope vakantie worden. Vooral het huren van een motorfiets is prijzig terwijl een auto huren juist wel meevalt in Amerika.

Amerika is heel goed ingesteld op reizen. Als je daar niet op de bonnefooi kunt reizen, dan lukt het je nergens. Je draait een weg op en kunt rustig tientallen of honderden miles dezefde weg volgen zonder je druk te maken over welke afslag je moet hebben. Motels liggen allemaal langs de doorgaande wegen. Simpeler en overzichtelijker krijg je het niet. Death Valley ben ik langs gereden maar niet erin. Ik was er niet zolang en het kwam zo uit. Wel ben ik door Yosemite National Park gereden. Dat was op zich mooi, maar lijkt dan weer veel op de alpen. Mijn ervaring was dat er ook buiten de national parks veel mooie wegen zijn om te rijden waar je het Amerika gevoel krijg van de verlaten wegen zoals je van de films kent.
 
Inderdaad` ik moet ontspullen :Y want als ik zo doodval heeft dat wijfie van me een groot probleem met al die bende ..d`r komt geen eind aan . _O-
Dat is herkenbaar. Vorig jaar had ik nog vier van die dingen. Ik had wel een topic kunnen openen welke motor adviseren jullie om te verkopen, maar goed dat heb ik niet gedaan. Nu heb ik er nog twee en zo bevalt het mij wel.
 
Tijdens mijn trip kwam ik ook een groepje tegen waarvan een stuk of twee of drie een motor hadden gehuurd en eentje een Mustang cabrio. Zo kan het natuurlijk ook, dan kan je vrouw ook mee. Het zal geen goedkope vakantie worden. Vooral het huren van een motorfiets is prijzig terwijl een auto huren juist wel meevalt in Amerika.

Amerika is heel goed ingesteld op reizen. Als je daar niet op de bonnefooi kunt reizen, dan lukt het je nergens. Je draait een weg op en kunt rustig tientallen of honderden miles dezefde weg volgen zonder je druk te maken over welke afslag je moet hebben. Motels liggen allemaal langs de doorgaande wegen. Simpeler en overzichtelijker krijg je het niet. Death Valley ben ik langs gereden maar niet erin. Ik was er niet zolang en het kwam zo uit. Wel ben ik door Yosemite National Park gereden. Dat was op zich mooi, maar lijkt dan weer veel op de alpen. Mijn ervaring was dat er ook buiten de national parks veel mooie wegen zijn om te rijden waar je het Amerika gevoel krijg van de verlaten wegen zoals je van de films kent.
Ja, ik had ook al een idee om een camper daar te huren voor de trip. Dan wel zonder motor.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had ook al een idee om een camper daar te huren voor de trip. Dan wel zonder motor.
Dan zou ik wel even uitzoeken waar je mag en wilt overnachten. Ik heb daar niet echt campings gezien zoals je dat hier in Europa hebt. Ook niet echt op gelet moet ik zeggen. Wel trailer camps, maar dat is weer een heel ander fenomeen dat mensen op een afgelegen plek in de hete "woestijn" in een oude stacaravan wonen. Zo heb ik ook Amerikanen gesproken die in hun camper wonen en rondtrekken, maar dat had deels met instelling en deels met hun financiële omstandigheden te maken. Ik vind het een prachtig land om op vakantie te gaan, maar om te wonen bevalt Nederland mij wel hoezeer we hier ook kunnen klagen.

Als je meer wilt weten, kun je ook een PB sturen of een topic openen voor een Amerika trip voor zover daar niet al een topic voor is dat weet ik niet.
 
Kan, maar ik heb de ideale maten voor een Supermagna en hij past me als een condoom.

Hans...wat zijn je maten dan als ik vragen mag? heb zelf ook een magna staan maar kan er (nog) niet op rijden...26ste rijd ik af. Ik heb hem gekocht omdat het een jongensdroom was, maar ga ervan uit dat hij mij ook past als een condoom! lol :D
 
Hans...wat zijn je maten dan als ik vragen mag? heb zelf ook een magna staan maar kan er (nog) niet op rijden...26ste rijd ik af. Ik heb hem gekocht omdat het een jongensdroom was, maar ga ervan uit dat hij mij ook past als een condoom! lol :D


De man heet ` Han S , en wat zijn je maten ? :? Het moet niet gekker worden hier . _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.74 m en weeg 68 kg en heb een normaal postuur, redelijk atletisch en geen korte benen. De Supermagna heeft een vrij lage zit en ik vind het een heel fijne motor, zo fijn dat ik er nu twee heb.
 
RR schreef:Poseren, Hans, en een mooie foto plaatsen. Maar kijk uit, er kijken ook Harley rijders mee! Straks hang je nog ergens boven een bed met je atletisch lichaam.


Wat dat betreft rij jij helemaal op het verkeerde merk Leoneke. _O- _O-
Gij kleine jeanet. :+
 
Laatst bewerkt:
Voor 7000 heb je toch al een dyna of andere evo , 2 weken geleden deze opgepikt voor 6,5.
en btw een sportster is ook een goede motor de mijne is getuned. 90pk braakt dat ding uit, zo ff sneller dan een 1340 of intruder en derg. Voor 7000 heb je trouwens geen yamaha raider en een vn2000 wordt ook moeilijk.

[afbeelding]

Voor mij gn namaak meer ;) hoe hard het er ook op lijkt, als ik japans wil rijden pak ik wel mijn sportmotor dat rijdt ook lekker


Een mooi ding ` en voor een beetje kleingeld .. ;)
 
Mach 4 schreef:
" Gij kleine jeanet. ".
Is dat een Belgische term?
Nee, ik rijd niet het verkeerde merk, maar namaak, zeker zo goed als het origineel, minder trillingen en een geluid zo donker als ik het zelf wil hebben.
Ik rijd YAMAHA
042916-Star-Motorcycles-logo-633x389.jpg
 
Mach 4 schreef:Is dat een Belgische term?
Nee, ik rijd niet het verkeerde merk, maar namaak, zeker zo goed als het origineel, minder trillingen en een geluid zo donker als ik het zelf wil hebben.
Ik rijd YAMAHA
[afbeelding]

Wat een kutmerk Leon ... 8-)


(heb jij trouwens geen leukere dingen te doen op vakantie . :$ )
 
Laatst bewerkt:
Wat nou, kutmerk?? Kutmodel??
Deze staat hier ook nog, naast die andere twee.
SkDEXkXAstnXO_wUcHCu6k2Vyp-6QA1_EyLdaDslPdXL9Jotof_Vnx7_F76NSsyzHKSXS0bF8Iyz8Q6Ydxuy37ZCL8j6_UyzdrX5jm9ZcTwb6K_Rnxx4TjL9yqTkac-TCCZSfZPgKZHT6Ku78SyD_-Nz8WXMfNvhUSBt7xGc53JWewqSpOVS0iwrsiIZBUbNPxXv7zaJdc-oB83uTYc8T6QDHOm4a_cfiviaZtEavI5VEewgwq1yDcGzJzGFsKLOuE70xamIngFgTzjIkec4CRINMPuYxA28IPKCd-kBXx-HuZ6AAuDEfq9_D0f2XNS2uFSLVC2qCKjSj_14E-dtibZrxpNtBmIlTY2ED5-X4sU3f2xVPUV3PxgPcWG5RbltJZxBSEFipJ1ard7iU02sFUUSJaFLwFQsHc26jCSUltBfYVFsOVPbz-3bHx0OAKOx4zO8CLFmxNBMSkfxpPg885rkDEOjOBYfjl8D-Eovy2YIuA7Xx2osP7T6A4SvYX5vNXLq2KbB_-PGlsXT6hSa0zgJFzvYlSSl7cuVqHdSuRjbM0H2Xn-X9MNJKghBvlWu1OmczJoyNzd1Uujj5bYTDkHxNybm7OG4lYAzFn_MitQzkPRdW1a21mxK1gWlmGEAK1TYLXA7vEPkP74ApG41k1jH3pwoYGut=w1344-h1008-no


Welliswaar wat ouder, maar zeker niet minder. (1989)
En jawel, een hoop leuke dingen op vakantie. Het is hier vijf uur vroeger, dus midden in de nacht, stapelbed, 61jaar, dan is het motorforum een aardig tijdverdrijf!
 
Laatst bewerkt:
Wat nou, kutmerk?? Kutmodel??
Deze staat hier ook nog, naast die andere twee.
[afbeelding]

Welliswaar wat ouder, maar zeker niet minder. (1989)
En jawel, een hoop leuke dingen op vakantie. Het is hier vijf uur vroeger, dus midden in de nacht, stapelbed, 61jaar, dan is het motorforum een aardig tijdverdrijf!


He `zo`n ding heb ik hier ook nog , verrek dat ik daar niet eerder aan dacht . :+ Prima merk!
;)

Ook een aanrader voor TS .. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan