Welke cruiser adviseren jullie?

Nog meer Yamaha jaren 80 zooi.
full

full
 
Dit topic leeft meer dan ik dacht, leuk :)

De VTX1800 heb ik test gereden, de motor was prima maar ik miste wel wat beleving.
Meer in de richting van saai dan, oh-dit-is-leuk.

Naar HD motoren heb ik gekeken maar tegelijk ook vrij snel op afgehaakt.
Reden: Het is net als Apple, ziet er leuk uit maar om pakweg 1000 tot 2000 euro meer te betalen voor een HD motorfiets in de zelfde categorie als een ander (Japans) merk, daar pas ik voor.
Je krijgt er niet meer motorfiets, betrouwbaarheid etc. voor terug maar dat is mijn mening.

Naar een V-Max heb ik ook gekeken. Vanaf bouwjaar 2000 en hoger.

Iemand anders nog suggesties?

Nieuw op mijn interesse lijstje:
De Yamaha XVS 1300
Kawasaki Mean Streak 1600
Yamaha V-Max 1200

Oud:
Intruder 1800
Kawasaki VN 2000
 
Dit topic leeft meer dan ik dacht, leuk :)

De VTX1800 heb ik test gereden, de motor was prima maar ik miste wel wat beleving.
Meer in de richting van saai dan, oh-dit-is-leuk.

Naar HD motoren heb ik gekeken maar tegelijk ook vrij snel op afgehaakt.
Reden: Het is net als Apple, ziet er leuk uit maar om pakweg 1000 tot 2000 euro meer te betalen voor een HD motorfiets in de zelfde categorie als een ander (Japans) merk, daar pas ik voor.
Je krijgt er niet meer motorfiets, betrouwbaarheid etc. voor terug maar dat is mijn mening.

Naar een V-Max heb ik ook gekeken. Vanaf bouwjaar 2000 en hoger.

Iemand anders nog suggesties?

Nieuw op mijn interesse lijstje:
De Yamaha XVS 1300
Kawasaki Mean Streak 1600
Yamaha V-Max 1200

Oud:
Intruder 1800
Kawasaki VN 2000

Is dit al in the picture geweest ? Is de nieuwe aanwinst van knutselsmurf. ;) :+

full
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er op, maar dan anders. Maar wel erg mooi, klassiek met gespaakte velgen, daar houd ik wel van.
Nee, deze, zeker niet nieuw, 2001, maar sinds 2007 in mijn bezit. En Mach4, ik denk dat je wist dat deze foto zou komen. Daar is hij dan......
8G0tQKkz5vx0OxThC_tQuUUsh4UBhfzVnv1WRaGnZtLH2oN1haryq0nkgUaQ1kIYI7hjebta8uYVpEFe2ZLgAhHbDJSFJPh9kbTp0K3ph51JUV3qEU7njJV1Ocfhf2fhPPl8wcS8cNX4JZM2kF4kSM9oMWHiBsNs4gLM8JNiK0VlFqJqU4GgSiylDLeO05xecx0zc-FolO3-6AJGm6-b8td4XSdJUkAvyLnCYXvbPqfcz55yY7B6l9fHiS-c2dGB8QxlJ83t8Re9zW_LupMBY4z26QY_5WGIeDPKw29c7c3Fcvf4ut-NbtXP6HTV3vREPVBjIyddEp1L5rWa9MlSYEnjzPah-G8chSdLzcCC53yH_YwP5vukwJKo5T5GYj2tCm2hVObUR_P2k-TVkSxkf-RwXuwoaNG7LWmxGvkbh_IqB7ZPgzLMiWG5R_dstOwyHrtaBxe8wTzgS9Y7qQ75-e50II4AJ78dgmF9vy3s6GGdfMw_PvRTaer73rGyB25x0b4IHY9x8entTDCMLUT7qmW0fOEYBeBGiIE5vKnb0aGXbRL_qmoOKNrCiSH8nvGcfh-XS9O-Kw2uq8K4hvlTcCLZLQ1_ihmeLshlMs0=w1722-h1008-no

Deze mis ik dus nog in het rijtje. Als je het over beleving en betrouwbaarheid hebt!

En even voor Baws, u vraagt en wij draaien.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic leeft meer dan ik dacht, leuk :)

De VTX1800 heb ik test gereden, de motor was prima maar ik miste wel wat beleving.
Meer in de richting van saai dan, oh-dit-is-leuk.

Naar HD motoren heb ik gekeken maar tegelijk ook vrij snel op afgehaakt.
Reden: Het is net als Apple, ziet er leuk uit maar om pakweg 1000 tot 2000 euro meer te betalen voor een HD motorfiets in de zelfde categorie als een ander (Japans) merk, daar pas ik voor.
Je krijgt er niet meer motorfiets, betrouwbaarheid etc. voor terug maar dat is mijn mening.

Naar een V-Max heb ik ook gekeken. Vanaf bouwjaar 2000 en hoger.

Iemand anders nog suggesties?

Nieuw op mijn interesse lijstje:
De Yamaha XVS 1300
Kawasaki Mean Streak 1600
Yamaha V-Max 1200

Oud:
Intruder 1800
Kawasaki VN 2000
Kawasaki vn 2000, hier een linkje voor je. Als je eens wil testrijden. Geen idee hoe ie rijdt, maar lijkt me ook een machtige bike. https://www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-vn-2000-vulcan-vn2000-431820761.html
 
Lijkt er op, maar dan anders. Maar wel erg mooi, klassiek met gespaakte velgen, daar houd ik wel van.
Nee, deze, zeker niet nieuw, 2001, maar sinds 2007 in mijn bezit. En ik denk dat het hele forum wist dat deze foto zou komen. Daar is hij dan......
[afbeelding]
Deze mis ik dus nog in het rijtje. Als je het over beleving en betrouwbaarheid hebt!

En even voor Baws, u vraagt en wij draaien.


Nee`hoor, we hadden geen flauw idee.. Ouwe poser .. _O-

;)
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk, een aangepaste quot, is dan eigenlijk geen quot meer, maar een mening. Maar de strekking is wel duidelijk.
Ja, ik koop niet elk jaar iets anders, dus ik kan alleen maar dezelfde motoren plaatsen. Wel saai, maar economisch voor mij, wat minder voor de handel. Maar ik vind dit nog steeds een prettige machine, is en blijft probleemloos sturen en voldoet aan onze wensen, een zeer prettige vakantie combinatie.
Leuker kan ik het niet maken. :] _O- :W *O* Of toch een beetje.
 
Inderdaad `Leon. ik heb ook al enkele jaren hetzelfde ijzer op twee wielen . Ze gaan wel weg, maar er komt niet meer zooi bij . Dus ik plaats hier GEEN foto van mijn oud ijzer meer bij .



Maar heeft die BAWS nou nog geen motor gevonden ..

ik kan meestal in 1 dag meer zooi kopen dan ik in mijn hele leven weer kwijt kan . :X
 
Laatst bewerkt:
Sommige hebben dat en sommige niet. Ik kan me hier nog een topic herinneren waarbij er een seizoen gepasseerd was en er nog geen motor was.
Dus TS heeft nog even. Die Roadstar aanschaffen heeft drie dagen geduurt, er zat een zondag tussen en op maandag waren ze dicht, dus....
We wachten het rustig af.
 
Laatst bewerkt:
@ Mach 4: ik ben ook uitgekocht. Vorig jaar had ik nog vier van die dingen. Twee heb ik er inmiddels verkocht en nu laat ik het bij de twee die ik nog heb. Daarbij speelt ook mee dat ik nu alleen nog plezier ritjes maak. Voorheen gebruikte ik er eentje voor woon-werk, die had aanmerkelijk meer onderhoud nodig mede als gevolg van pekel.

@ Leon: zoals jij je Yamaha gebruikt met mooi weer voor vakantie trips (lange afstanden) ziet die machine er over 20 jaar nog mooi uit en moet je volgens mij met gemak de 2 ton en verder halen. Dus waarom zou je ook steeds iets anders kopen.

Mvg, Bob
 
Dat hoeft ook niet, maar dat verschilt per persoon. Ik denk vaak door nieuwsgierigheid of men ziet iets anders wat er mogelijk mooier uitziet een reden kan zijn. Ik ben redelijk vasthoudend in mijn keuze,s, kunt dat ook saai noemen, zit dicht bij elkaar, denk ik. Ik vond bij aanschaf, nu 10 jaar terug, die Roadstar een prachtige motor, zoals hij daar stond. Dus heb die toen gekocht en was daar zeer gelukkig mee. Nu rijd ik veel in clubverband en er is in die 10 jaar een hoop veranderd. De meeste bij ons rijden nu de 1900 of hebben de 1600 nog, maar dan met die grote fairings er op. En het lijkt wel dat als er 1 zo,n stuk polyester op zijn stuur knoopt, plotseling iedereen wakker wordt en er ook een fairing op zet.
Maar die saaie 60+ rijdt nog steeds op zijn Roadstar, windscherm en leren tassen. En ik vind het prachtig.
Mijn overbuurman, inmiddels ruim in de 70 had in de 4 jaar dat hij hier gewoond heeft 5 verschillende motoren gehad, kon niet de goede balans vinden tussen wat hij zelf wilde en wat met name de omgeving, lees familie acceptabel vond. Jaap zou het liefst met de knie weer aan de grond de bochten nemen, maar heeft in de periode ook twee intruders gereden. Wilde beginnen met een R1, maar dat werd sterk afgeraden door de motorzaak.
Heeft uiteindelijk, na twee Intruders 800, een Thundercat, een 600 Bandit nu een splinternieuwe Suzuki 600 Bandit gekocht. Jamner dat hij is verhuist!!
Om maar even aan te geven dat niet iedereen het zelfde is!
 
Saai zijn jouw worden Leon. Je hebt zelf je eigen motor gebouwd. Ik zie dat niet als saai.

Hoe dat bij Yamaha zit weet ik niet. Bij een Harley Electra Glide stond mij met manouvreren tegen dat er met die failing zoveel gewicht op het stuur gemonteerd zat. Het scheelt ook dat ik niet zo groot en zwaar ben, want als je dat wel bent zul je dat wellicht anders ervaren.

Voor die Jaap lijkt het mij lastig. Ben je in de 70 en is het nog zo belangrijk wat de omgeving vindt. Ik ken de beste man en zijn rijstijl niet. Sommige mensen zijn onbesuisd en dan zijn er ook waar dat blijft. Maar als hem puur op basis van zijn leeftijd een R1 wordt afgeraden, vind ik dat een beetje krom. Zo hoor je ook wel eens "ik vind mij nog te jong voor een BMW". Eigenlijk zegt iemand dan dat die graag een BMW zou willen, maar die niet koopt omdat het imago niet zou passen. Dan maak je het jezelf wel onnodig moeilijk lijkt mij. Om eenzelfde soort reden zijn motorkeuze topics altijd wat lastig, want smaken verschillen. Maar goed, iedereen bekijkt het op zijn of haar eigen manier.

Als je een cruiser wilt maar veel veranderen en zelf geen dingen wil of kan maken, heeft Harley als voordeel dat er heel veel voor te krijgen is. Een bijkomend voordeel is dat je door de forse prijzen van de originele Harley accessoires je welvaart kunt delen met anderen, dus er zit ook nog een sociaal aspect aan. Zo keek ik laatst naar een andere jas. Ik heb liever een neutrale jas zonder een merknaam erop. Maar ik had wel eens een jas van Harley gepast en die zat wel lekker. Dus toch maar even kijken bij de dealer. De eerste jas die ik pakte hing een prijskaartje aan van ruim 1.000 euro. Dat is toch geweldig dat je zo een bedrag mag doneren. Zelf ben ik daar jammergenoeg te opportunistisch voor en ik had een andere jas gezien die lekker zit en die kost 340 euro.

Ondertussen wordt het wel spannend waar TS mee thuis gaat komen. Maar ik wil niemand ophaasten, het zijn zijn centen.
 
Saai zijn jouw worden Leon. Je hebt zelf je eigen motor gebouwd. Ik zie dat niet als saai.

Hoe dat bij Yamaha zit weet ik niet. Bij een Harley Electra Glide stond mij met manouvreren tegen dat er met die failing zoveel gewicht op het stuur gemonteerd zat. Het scheelt ook dat ik niet zo groot en zwaar ben, want als je dat wel bent zul je dat wellicht anders ervaren.

Voor die Jaap lijkt het mij lastig. Ben je in de 70 en is het nog zo belangrijk wat de omgeving vindt. Ik ken de beste man en zijn rijstijl niet. Sommige mensen zijn onbesuisd en dan zijn er ook waar dat blijft. Maar als hem puur op basis van zijn leeftijd een R1 wordt afgeraden, vind ik dat een beetje krom. Zo hoor je ook wel eens "ik vind mij nog te jong voor een BMW". Eigenlijk zegt iemand dan dat die graag een BMW zou willen, maar die niet koopt omdat het imago niet zou passen. Dan maak je het jezelf wel onnodig moeilijk lijkt mij. Om eenzelfde soort reden zijn motorkeuze topics altijd wat lastig, want smaken verschillen. Maar goed, iedereen bekijkt het op zijn of haar eigen manier.

Als je een cruiser wilt maar veel veranderen en zelf geen dingen wil of kan maken, heeft Harley als voordeel dat er heel veel voor te krijgen is. Een bijkomend voordeel is dat je door de forse prijzen van de originele Harley accessoires je welvaart kunt delen met anderen, dus er zit ook nog een sociaal aspect aan. Zo keek ik laatst naar een andere jas. Ik heb liever een neutrale jas zonder een merknaam erop. Maar ik had wel eens een jas van Harley gepast en die zat wel lekker. Dus toch maar even kijken bij de dealer. De eerste jas die ik pakte hing een prijskaartje aan van ruim 1.000 euro. Dat is toch geweldig dat je zo een bedrag mag doneren. Zelf ben ik daar jammergenoeg te opportunistisch voor en ik had een andere jas gezien die lekker zit en die kost 340 euro.

Ondertussen wordt het wel spannend waar TS mee thuis gaat komen. Maar ik wil niemand ophaasten, het zijn zijn centen.


Is nog zat geld B| ..
 
Is nog zat geld B| ..
Klopt. Mijn vorige was een leren combi. Die had ik ruim 20 jaar gelden gekocht toen ik begon met motorrijden. Met de kilometers die ik nu verwacht te rijden moet die nieuwe jas vast 40 jaar mee kunnen. Dan ben ik 82 en zie ik wel weer verder. Ik gebruik nu een textiel jas, maar wil een leren motorjas die een beetje het comfort heeft van een gewone jas. Daar was ik dus naar op zoek.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit in m`n nakie op de motor, dat kost geen euro. Dat ventileerd lekker en is rete comfortabel . :+
 
Laatst bewerkt:
Maar jij zit achter een scherm. Mijn "cruiser" is een naked, dat wordt mij net iets teveel naakt. Je weet maar nooit wat er allemaal rondvliegt aan insecten en andersoortige terroristen.

Zet je wel een zonnebril op, zoals ze in Amerika adviseren voor de veiligheid?
 
Mooi filmpje, je ziet er nog goed uit voor je leeftijd!

@Bob, ik vind het zelf niet saai, maar kan wel als zodanig worden uitgelegd. En inderdaad, Harley heeft naast zijn motoren wel heel veel kleding en accesoires. Maar om die absurde hoge prijzen nu goed te praten met het sociale aspect vind wel ver gezocht. Geef je geld dan aan een goed doel, en dat is in mijn ogen niet de Harley Davidson Co. Het is triest, maar zo zielig zijnze nu ook weer niet.

Yamaha accesoires zijn ook duur, maar Yamaha is gewoon gestopt met de Star accesoirelijn. Nu vind ik het heerlijk en heb de mogelijkheid om zelf mooie fingen te maken, maar het merendeel is naarstig op zoek naar leuke spullen om de motor aan te kleden. Gelukkig zijn er een aantal bedrijven die hier op in spelen, meestal met Chinese spullen.

En wat Jaap betreft, die was gevoelig voor de beleving van zijn echtgenote. Die kent hem natuurlijk het best en op een cruiser/chopper, samen met mij ging het er rustiger aan toe als alleen op de Tundercat. Niet de mening van de rest van Nederland, daar was hij niet gevoelig voor.
Maar alles went, rijd nu dus weer een Suzuki Bandit, lekker, 4 cilinder, lekker toerental waar hij weer helemaal happy mee is. En dat is nu wel een blijver!!
 
Laatst bewerkt:
Yamaha kan ook prijzig zijn met onderdelen. Als je ziet wat ze bijvoorbeeld voor een Koyo lager met Yamaha serienummer vragen en dat vergelijkt met datzelfde Koyo lager zonder Yamaha serienummer bij een lagerboer. Bij de lagerboer betaalde ik grofweg 15-20% van wat Yamaha vroeg, dat staat wat mij betreft niet in verhouding. Omdat ik vrijwel alle lagers van mijn motorfiets had vervangen, tikt dat aardig aan. Dat is een mooie business voor Yamaha. Nu heb je natuurlijk niet elke week een lager nodig, maar het gaat mij ook om het idee. Voor de slijtagedelen is er natuurlijk genoeg keuze uit diverse OEM leveranciers.

Ander voorbeeldje. Ik zocht een membraan voor de Mikuni carburateur. Yamaha vraagt 100 euro per membraan. Ik heb een eencylinder, maar bij een viercylinder kan de oplettende lezer bedenken ken dat je dan al snel 400 euro kwijt bent. Suzuki vraagt voor hetzelfde membraan, ze gebruiken dezelfde Mikuni, 25 euro per stuk.

Over het aantal cylinder het volgende. Geef mij maar een een-of tweecylinder, puur persoonlijke voorkeur. Ik heb een keer een driecylinder geprobeerd maar dat was niet echt mijn ding. Een vierpitter heb ik nooit gehad. Een ander zweert weer bij een viercylinder.
 
Laatst bewerkt:
Mooi filmpje, je ziet er nog goed uit voor je leeftijd!

@Bob, ik vind het zelf niet saai, maar kan wel als zodanig worden uitgelegd. En inderdaad, Harley heeft naast zijn motoren wel heel veel kleding en accesoires. Maar om die absurde hoge prijzen nu goed te praten met het sociale aspect vind wel ver gezocht. Geef je geld dan aan een goed doel, en dat is in mijn ogen niet de Harley Davidson Co. Het is triest, maar zo zielig zijnze nu ook weer niet.

Yamaha accesoires zijn ook duur, maar Yamaha is gewoon gestopt met de Star accesoirelijn. Nu vind ik het heerlijk en heb de mogelijkheid om zelf mooie fingen te maken, maar het merendeel is naarstig op zoek naar leuke spullen om de motor aan te kleden. Gelukkig zijn er een aantal bedrijven die hier op in spelen, meestal met Chinese spullen.

En wat Jaap betreft, die was gevoelig voor de beleving van zijn echtgenote. Die kent hem natuurlijk het best en op een cruiser/chopper, samen met mij ging het er rustiger aan toe als alleen op de Tundercat. Niet de mening van de rest van Nederland, daar was hij niet gevoelig voor.
Maar alles went, rijd nu dus weer een Suzuki Bandit, lekker, 4 cilinder, lekker toerental waar hij weer helemaal happy mee is. En dat is nu wel een blijver!!


Ik zie er veuuuul beter uit dan die liggende lapswans. _O-



nee geen foto , ik hoef niet met m`n kop op het net .
 
En, Baws, nog steeds druk met proefrijden?

Begrijpelijk dat het hier wat stil is. Mooi weer in Nederland, meer rijden als motorforum.
Ik ben ( nog) niet in de buurt van mijn motoren, dus meer motorforum.
 
Ben 5 maanden op rondreis door Azië, soms op plekken zonder internet. Net weer van een boot afgerold, 5 dagen op zee rond Indonesië.
Maar 24 juli weer terug, hoop dat het dan nog even zomer blijft in Nederland. Want het rijden mis ik wel een beetje.
 
Zo, je neemt het er maar even van . :} (met je vrouw neem ik aan)
Nou wat die zomer hier betreft , dat heeft tot nu toe wel meegezeten. Nou maar hopen dat als jij hier weer geland bent, de weergoden ons niet accuut in de steek gaan laten . })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan