Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit topic leeft meer dan ik dacht, leuk
De VTX1800 heb ik test gereden, de motor was prima maar ik miste wel wat beleving.
Meer in de richting van saai dan, oh-dit-is-leuk.
Naar HD motoren heb ik gekeken maar tegelijk ook vrij snel op afgehaakt.
Reden: Het is net als Apple, ziet er leuk uit maar om pakweg 1000 tot 2000 euro meer te betalen voor een HD motorfiets in de zelfde categorie als een ander (Japans) merk, daar pas ik voor.
Je krijgt er niet meer motorfiets, betrouwbaarheid etc. voor terug maar dat is mijn mening.
Naar een V-Max heb ik ook gekeken. Vanaf bouwjaar 2000 en hoger.
Iemand anders nog suggesties?
Nieuw op mijn interesse lijstje:
De Yamaha XVS 1300
Kawasaki Mean Streak 1600
Yamaha V-Max 1200
Oud:
Intruder 1800
Kawasaki VN 2000
Kawasaki vn 2000, hier een linkje voor je. Als je eens wil testrijden. Geen idee hoe ie rijdt, maar lijkt me ook een machtige bike. https/www.2dehands.be/motoren/motoren/kawasaki/kawasaki-vn-2000-vulcan-vn2000-431820761.htmlDit topic leeft meer dan ik dacht, leuk
De VTX1800 heb ik test gereden, de motor was prima maar ik miste wel wat beleving.
Meer in de richting van saai dan, oh-dit-is-leuk.
Naar HD motoren heb ik gekeken maar tegelijk ook vrij snel op afgehaakt.
Reden: Het is net als Apple, ziet er leuk uit maar om pakweg 1000 tot 2000 euro meer te betalen voor een HD motorfiets in de zelfde categorie als een ander (Japans) merk, daar pas ik voor.
Je krijgt er niet meer motorfiets, betrouwbaarheid etc. voor terug maar dat is mijn mening.
Naar een V-Max heb ik ook gekeken. Vanaf bouwjaar 2000 en hoger.
Iemand anders nog suggesties?
Nieuw op mijn interesse lijstje:
De Yamaha XVS 1300
Kawasaki Mean Streak 1600
Yamaha V-Max 1200
Oud:
Intruder 1800
Kawasaki VN 2000
Lijkt er op, maar dan anders. Maar wel erg mooi, klassiek met gespaakte velgen, daar houd ik wel van.
Nee, deze, zeker niet nieuw, 2001, maar sinds 2007 in mijn bezit. En ik denk dat het hele forum wist dat deze foto zou komen. Daar is hij dan......
[afbeelding]
Deze mis ik dus nog in het rijtje. Als je het over beleving en betrouwbaarheid hebt!
En even voor Baws, u vraagt en wij draaien.
Saai zijn jouw worden Leon. Je hebt zelf je eigen motor gebouwd. Ik zie dat niet als saai.
Hoe dat bij Yamaha zit weet ik niet. Bij een Harley Electra Glide stond mij met manouvreren tegen dat er met die failing zoveel gewicht op het stuur gemonteerd zat. Het scheelt ook dat ik niet zo groot en zwaar ben, want als je dat wel bent zul je dat wellicht anders ervaren.
Voor die Jaap lijkt het mij lastig. Ben je in de 70 en is het nog zo belangrijk wat de omgeving vindt. Ik ken de beste man en zijn rijstijl niet. Sommige mensen zijn onbesuisd en dan zijn er ook waar dat blijft. Maar als hem puur op basis van zijn leeftijd een R1 wordt afgeraden, vind ik dat een beetje krom. Zo hoor je ook wel eens "ik vind mij nog te jong voor een BMW". Eigenlijk zegt iemand dan dat die graag een BMW zou willen, maar die niet koopt omdat het imago niet zou passen. Dan maak je het jezelf wel onnodig moeilijk lijkt mij. Om eenzelfde soort reden zijn motorkeuze topics altijd wat lastig, want smaken verschillen. Maar goed, iedereen bekijkt het op zijn of haar eigen manier.
Als je een cruiser wilt maar veel veranderen en zelf geen dingen wil of kan maken, heeft Harley als voordeel dat er heel veel voor te krijgen is. Een bijkomend voordeel is dat je door de forse prijzen van de originele Harley accessoires je welvaart kunt delen met anderen, dus er zit ook nog een sociaal aspect aan. Zo keek ik laatst naar een andere jas. Ik heb liever een neutrale jas zonder een merknaam erop. Maar ik had wel eens een jas van Harley gepast en die zat wel lekker. Dus toch maar even kijken bij de dealer. De eerste jas die ik pakte hing een prijskaartje aan van ruim 1.000 euro. Dat is toch geweldig dat je zo een bedrag mag doneren. Zelf ben ik daar jammergenoeg te opportunistisch voor en ik had een andere jas gezien die lekker zit en die kost 340 euro.
Ondertussen wordt het wel spannend waar TS mee thuis gaat komen. Maar ik wil niemand ophaasten, het zijn zijn centen.
Klopt. Mijn vorige was een leren combi. Die had ik ruim 20 jaar gelden gekocht toen ik begon met motorrijden. Met de kilometers die ik nu verwacht te rijden moet die nieuwe jas vast 40 jaar mee kunnen. Dan ben ik 82 en zie ik wel weer verder. Ik gebruik nu een textiel jas, maar wil een leren motorjas die een beetje het comfort heeft van een gewone jas. Daar was ik dus naar op zoek.Is nog zat geld ..
Mooi filmpje, je ziet er nog goed uit voor je leeftijd!
@Bob, ik vind het zelf niet saai, maar kan wel als zodanig worden uitgelegd. En inderdaad, Harley heeft naast zijn motoren wel heel veel kleding en accesoires. Maar om die absurde hoge prijzen nu goed te praten met het sociale aspect vind wel ver gezocht. Geef je geld dan aan een goed doel, en dat is in mijn ogen niet de Harley Davidson Co. Het is triest, maar zo zielig zijnze nu ook weer niet.
Yamaha accesoires zijn ook duur, maar Yamaha is gewoon gestopt met de Star accesoirelijn. Nu vind ik het heerlijk en heb de mogelijkheid om zelf mooie fingen te maken, maar het merendeel is naarstig op zoek naar leuke spullen om de motor aan te kleden. Gelukkig zijn er een aantal bedrijven die hier op in spelen, meestal met Chinese spullen.
En wat Jaap betreft, die was gevoelig voor de beleving van zijn echtgenote. Die kent hem natuurlijk het best en op een cruiser/chopper, samen met mij ging het er rustiger aan toe als alleen op de Tundercat. Niet de mening van de rest van Nederland, daar was hij niet gevoelig voor.
Maar alles went, rijd nu dus weer een Suzuki Bandit, lekker, 4 cilinder, lekker toerental waar hij weer helemaal happy mee is. En dat is nu wel een blijver!!
En, Baws, nog steeds druk met proefrijden?
Begrijpelijk dat het hier wat stil is. Mooi weer in Nederland, meer rijden als motorforum.
Ik ben ( nog) niet in de buurt van mijn motoren, dus meer motorforum.