Welke delen v/h kentekenbewijs neem ik mee

Bugboy

Die hard MF'er
6 mei 2003
515
0
46
Enschede
www.ramondeklein.nl
Ik ga morgen op vakantie met de motor en ik neem voor de zekerheid altijd alle kentekenbewijzen mee (deel I, II en kopie III). Nu schijnt dat niet slim te zijn, dus welke kan ik thuislaten? Ik had begrepen kopie III, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik dacht altijd dat kopie deel III het overschrijvingsbewijs is, maar die van mij is van 1994 (toen de motor nieuw is gekocht door een ander). Ik heb de motor zelf in 2000 gekocht. De volgende data heb ik op mijn kentekenbewijs staan:

* Deel I: 1994 (geen naamgegevens)
* Deel II: 2000 (daar staat op dat ie van mij is)
* Deel III: 1994 (staat alleen wat controlegegevens op)

Verder neem ik natuurlijk mijn groene kaart mee en het rijbewijs. Vergeet ik dan nog wat?

Oh ja. Bij mijn lease auto (is dus niet van mij) heb ik alleen deel I en II. Van mijn oldtimer (1951, heb ik sinds 1999) heb ik ook alleen deel I en II. Daar zitten dus allebei geen overschrijvingsbewijzen bij.
 
Laatst bewerkt:

DerRudi

MF veteraan
23 sep 2005
1.559
0
Op één van de kentekenbewijzen staat welke je thuis moet laten, volgens is dat II

want je hebt deel I a en I b en deel II

en natuurlijk pasje van ANWB mits je lid ben.
 

Bugboy

Die hard MF'er
6 mei 2003
515
0
46
Enschede
www.ramondeklein.nl
De laatste jaren heb je inderdaad 1A,1B en 2. Oude kentekenbewijzen hebben er nog drie, maar ik weet dus niet welke ik van die thuis moet laten. Ook vind ik het vreemd dat ik voor mijn kever alleen maar 1 en 2 heb :?
 

maarten_zxr

MF veteraan
8 feb 2005
2.375
0
32
Velp
Ik heb altijd bij me: Het grote blaadje (deel 1A) en deel 1 B

Op deel 1A staat op welke motorfiets het gaat, kenteken, merk, plaats framenummer, massa e.d.

Op deel 1B staat het kenteken en mijn eigen gegevens. Onderaan staat ook nog: 'C.4.c. De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar.'

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Ik heb altijd bij me: Het grote blaadje (deel 1A) en deel 1 B

Op deel 1A staat op welke motorfiets het gaat, kenteken, merk, plaats framenummer, massa e.d.

Op deel 1B staat het kenteken en mijn eigen gegevens. Onderaan staat ook nog: 'C.4.c. De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar.'

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
:^
Tegenwoordig is 1a de technische informatie, 1b de tenaamstelling en deel 2 geloof ik dat het heet (die kleine) het overschrijvingsbewijs. Daar staat ook op dat je het hem op een goede plaats moet bewaren. Niet in de auto dus.

Vroeger was er inderdaad deel 1,2,3 en ik dacht hetzelfde verhaal. Kopie deel 3 was dus overschrijving.
 

Bennie L

MF veteraan
2 feb 2006
1.416
0
42
De Wijk
Overschrijvingsbewijs of kopie deel 3 thuis laten,met dit papiertje kun je de motor/auto op naam zetten,zou een beetje lullig zijn.

Deel 1= Gegevens van auto/motor,ben je met de auto ook nodig voor de jaarlijkse APK

Deel 2=Bewijs dat de auto/motor op jouw naam staat

Deel 3=Deze ben je dus nodig als je de auto/motor op naam wil zetten,of wanneer je de auto/motor hebt ingeruild dat het bedrijf je een vrijwaring kan geven.Vroeger heette dit Kopie deel 3,later is dat overschrijvingsbewijs geworden.

Sinds kort is het dus 1A en 1B en deel 2,lekker verwarrend allemaal B|

Edit± is een schadeformulier misschien ook nog nodig :?
 

Aardappel

MF veteraan
20 aug 2006
12.889
1
Zwarte grond
sttat erop welk deel je thuis moet laten (of iig niet bij de motor moet bewaren). En dat is het overschrijvingsbewijs.


Over de groene kaart vond ik dit:

Groene kaart

Als Nederlandse automobilist in het buitenland moest u vroeger uw groene kaart bij u hebben om bij grenscontroles aan te kunnen tonen, dat uw auto verzekerd was tegen aansprakelijkheid. Ook bij een ongeval moest u de groene kaart kunnen tonen aan bijvoorbeeld een lokale politiebeambte.

Sinds juli 2003 echter is de groene kaart voor 30 landen niet langer een noodzakelijk document. Het zijn de 25 EU-landen plus Kroatië, IJsland, Noorwegen, Andorra en Zwitserland (inclusief Liechtenstein).

De Groene kaart maakte postaal verkeer met verzekerden noodzakelijk. Als online-verzekeraar heeft Ineas de groene kaart vervangen door een Schadedocument in uw Prive Domein, dat u zelf afdrukt en meevoert in de auto. Pagina 1 omvat informatie met betrekking tot schade en pagina 2 bevat een internationaal Verzekeringsbewijs. Dit bewijs bevat alle noodzakelijke informatie in het formaat, zoals dat is voorgeschreven door het Council of Bureaux (www.cobx.org) in Londen. Meer informatie kunt u ook vinden op de website van het Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars (www.nlbureau.nl).

Opmerking:
Het kan zijn, dat deze nieuwe situatie nog niet is doorgedrongen tot iedere lokale autoriteit in de diverse landen. Op het hierboven genoemde document staat ook een Engelse instructie hieromtrent, waarnaar u kunt verwijzen. Bij eventuele problemen kan men contact met ons opnemen. Mocht het eventueel leiden tot een boete (uit onwetendheid) dan vergoeden wij deze aan u.

bron: http://www.ineas.nl/NL/VERZEKERING/Default.aspx?tabid=58