Welke demper voor Bandit 1200n uit '97?

Stender

MF'er
5 aug 2014
37
1
Ik was vandaag met mijn Suzuki Bandit 1200n uit '97 bezig omdat er een rammel in de uitlaat zat. Helaas zijn de bouten bij het terugmonteren van de einddemper afgebroken. Tijd voor een nieuwe demper dus. Dit zat er onder:

IMAG3116.jpg

IMAG0464.jpg


Hij zit vast met drie bouten. Is dit een standaard demper? Opzich maakte hij best een mooi geluid, redelijk diep.

Ik heb wel een paar vragen voor een nieuwe demper:
- Welk merk/type kan ik het beste kopen? Qua styling wil ik iets wat hetzelfde is (carbon), liefst met E-keur ivm politie maar wel met een mooi geluid (diep en mag best hard) en als het even kan ook met plofjes uit de uitlaat bij gas los.
- Waar kan ik een einddemper kopen, zijn er goeie webshops?
- Moet ik nog op dingen letten tijdens montage?

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Ik lever je met alle liefde en plezier een nieuwe demper, maar als je tevreden bent met deze, waarom dan niet de restjes bout uit de demper halen en met drie nieuwe weer vast zetten? Zit die rammel nu in de demper of in het voorste deel van de uitlaat?

Voor het verwijderen van de stompjes kun je de zoekfunctie gebruiken, het is niet het eerste boutje dat afbreekt ;)
 
Laatst bewerkt:
Wilde sowieso al een andere uitlaat ivm de plofjes dus dit het het uitgelezen moment om een nieuwe te halen. Kan ik meteen iemand anders blij maken met de oude.

De rammel heb ik nog niet kunnen lokaliseren. Heb alles schoongemaakt maar toen ik wilde gaan rijden sloopte ik de einddemper dus toen kon het niet meer. Hij deed het sowieso alleen als de uitlaat goed warm was (na ongeveer 20 minuten rijden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan