Welke dempers voor Guzzi RS?

Laverdina

MF'er
12 apr 2004
44
0
We zouden andere uitlaten willen steken op een Guzzi Daytona RS.
De bedoeling is om nog een mooier geluid te krijgen en meer power.
Kan iemand raad geven?

Ja, m'n vriend heeft er nog maar pas ene gekocht. Ik wou ook ene maar vrees dat hij te moeilijk rijdt. Nu twijfel ik tussen een V11 (maar vind die eigenlijk wat lam om te rijden)of een Voxan Café-racer.
Fotooke van m'n vriend met z'n nieuwe geliefde:
[/imgatt]
Thx voor de link, alleen jammer dat er geen geluidjes bij staan. Zal eens informeren bij de dealer naar die dempers.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!!!!
Geweldige machine, net weer wat moderner dan de mijne. Ben wel weer bezig om mijn fiets te moderniseren. Dat moeilijke valt wel mee hoor, maar dat ligt ook een beetje aan je eigen lengte. Als je er voor valt gewoon doen. En vergeet je niet om hier Sportief Guzzi-geweld een plaatje en bevindingen te posten?

Voor die pijpen: de meeste winst zit hem in de dikkere bochten icm een andere verzamelpijp ipv die beschuitbus en een andere eprom. Bos had het beste systeem, die zijn er echter niet meer. Bij motortoer in A-dam heb ik nog wat zien liggen.
100 achterwielpekaatjes is makkelijk te doen.......
Ik heb er BSM Vampire onder zitten. Dat is het asociale voorbij qua geluid.

Laatst bewerkt:
Mmm, klinkt interessant, dat asociale geluid. Ze heeft nu al een mooi geluidje, maar we zouden haar nog wat luider willen horen brullen.
M'n vriend heeft eens geprobeerd om er Scorpions op te steken, maar de diameter van de bochten was te klein.
Heb je een idee hoeveel die uitlaten van u kosten?
Eens zoeken of ik geluidjes vind van die BSM's,

Ik had het geluid ergens op i-net staan met een mooi filmpje. Is er niet meer helaas. Zal hem proberen te mailen.
Prijs weet ik niet. Ze zijn ook niet meer te koop denk ik. Het product kwam tot stand doordat de eerste eigenaar van mijn fiets zo'n 15 BSM-dealers had gebeld met de vraag of zij een uitlaatsysteem hadden voor een Daytona. Door de veronderstelde vraag naar dit product hebben zij toen dit systeem ontwikkeld. Het systeem klopt niet helemaal omdat de twee bochten tegen elkaar in staan te blazen. Die van Bos had dat niet maar liep dan weer wel onder het blok door, wat ikzelf minder mooi vind.

Ik had het geluid ergens op i-net staan met een mooi filmpje. Is er niet meer helaas. Zal hem proberen te mailen.
Prijs weet ik niet. Ze zijn ook niet meer te koop denk ik. Het product kwam tot stand doordat de eerste eigenaar van mijn fiets zo'n 15 BSM-dealers had gebeld met de vraag of zij een uitlaatsysteem hadden voor een Daytona. Door de veronderstelde vraag naar dit product hebben zij toen dit systeem ontwikkeld. Het systeem klopt niet helemaal omdat de twee bochten tegen elkaar in staan te blazen. Die van Bos had dat niet maar liep dan weer wel onder het blok door, wat ikzelf minder mooi vind.
Ik heb de PPP bocht nog ergens op video hier staan, bedoel je die? Kan ik zo online zetten!

Ha Pisang,

Ik heb hem zojuist op een CD-tje gevonden en met de mail verstuurd. Hoop dat dat goed is gegaan. Bedankt voor de service!

Pisang,

Het mailen is niet gelukt. Wil jij hem ff online zetten. Het filmpje nr. 18 van de PPP-serie kwam het beste over qua geluid.

Alvast bedankt

Dat zou ik echt eens willen horen. Mocht het gemakkellijker gaan mail het misschien naar m'n adres: Motorbabe77@hotmail.com.
Mocht je nog ergens geluidjes of filmkes weten staan van de Daytona mail me please :} .

Ik heb het nogmaals geprobeerd, nu met Motorbabe met hoofdletter M. De vorige kwam terug. Anders bel ik Pisang even of ie hem online zet.

motorbabe moet dr hotmail even leeg maken
en hoe groot is het filpmje ?
hotmail kan maar 2 mb hebben als ie leeg is
en is de originele set voor de v 11 niks voor je motor ?
of past er niks meer ?
bos zit in steenbergen en heeft vast de tekeningen nog voor het uitlaatsysteem
misschien even bellen,langsgaan en lief vragen
kost wat maar heb je ook wat

motorbabe moet dr hotmail even leeg maken
en hoe groot is het filpmje ?
hotmail kan maar 2 mb hebben als ie leeg is
en is de originele set voor de v 11 niks voor je motor ?
of past er niks meer ?
bos zit in steenbergen en heeft vast de tekeningen nog voor het uitlaatsysteem
misschien even bellen,langsgaan en lief vragen
kost wat maar heb je ook wat
Vrees dat bestand te groot is voor m'n hotmail.
Heb nu ook gehoord dat Acrapovic een systeem heeft (wel duur) die redelijk wat meer power geeft aan de motor.
We zien graag carbondempers, of produceert een 2-cilinder teveel hitte waardoor de Carbon rapper kapot gaat?
Denk dat die set voor de V11 wel een oplossing zou zijn, werken die niet met Gianelli?

We zien graag carbondempers, of produceert een 2-cilinder teveel hitte waardoor de Carbon rapper kapot gaat?

Is wel een risico ja. De meeste winst zit hem in het vervangen van de collector, het kruisstuk dus onder de versnellingsbak en dikkere bochten. Dit neemt die vermogensdip in het middengebied weg. De motor rijdt dan echt stukken beter. Wel opnieuw afstellen dmv een andere e-prom en die luchtfilterkast bij het grofvuil zetten en K&N oid monteren. Scheelt alles bij mekaar ook nog eens een kilo of 6. Wat ik gedaan heb met die kont en het subframe scheelt ook weer meer dan 6,5 kilo. Zo komt ie ook nog eens ver onder de 200 kilo uit en dat merk je.
Een compleet vervangingssysteem voor een V11 past volgens mij zonder meer onder een RS.
Kijk ook hier ff voor info: http://home.iae.nl/users/minnaert/guzzi/
Hier staat ook nog wel wat nuttige info: http://www.mgnoc.com/moto_guzzi_links.htm
Hier haal je een carbonfibre kuip om het helemaal af te maken: http://www.racingresearch.nl/
Mischien hebben/weten zij nog wat voor je, grootste dealer van de Benelux: http://www.tlm.nl/

Bedankt voor de adressen, maar die zitten allemaal al in onze favorieten ;) .
Bijna dan toch...

Laatst bewerkt:
M'n vriend heeft dat gehoord van iemand die ook een Guzzi heeft. Hij had een acrapovic gecombineerd met een cross-over systeem, wat de motor meer power gaf (had het mis begrepen, sorry, dacht dat het systeem van acrapovic zelf was). Meer weet hij er niet over, denk dat het beste zou zijn om bij de dealer zelf te informeren.

Nog ff wachten op Pisang en we gaan de Vampire's horen knallen.
Waarom dit topic onder brik geplaatst? Met die RS in goede handen rij je menig supersport helemaal zoek.

My God, prachtig, dit is wel hét geluid :9~ . Zo moet een motor klinken (en dat knietje klinkt ook wel goed)! Zelfs een Ducati heeft er niets aan, maar da's dan persoonlijk hè ;) .
Begin enorm te twijfelen om toch een v11 te nemen, de scura. Die kun je heel mooi opzetten en als je er een andere demper opzet komt er een prachtig geluid uit, misschien een beetje zoals uwe Daytona.

Bedankt Pisang, dat waren nog eens tijden daar.

Laverdina, bedankt voor de complimenten.
Die Scura is zeker een superfiets en weer veel beter dan de Daytona's qua wegligging/sturen vanwege de Ohlins schokbreker/voorvork en een wat stijvere frameconstructie. Daar is zeker wat moois van te maken en je hebt ook meteen de 6-bak. Paul Minnaerts heeft er mooie zitjes voor met ingebouwde leds.

Zeg Laverdina, is u van Belgie?

Ja, inderdaad, ben van Belgie ;) .
Heb die site al gezien van Paul Minnaert, m'n vriend wou ook zo'n rond poepke steken. Ik vind het originele mooier, de moto ziet er meer retro uit met de langgerekte kont.
Voor de v11 zie ik ze wel graag. Dacht dat ik ergens een zwarte zien staan heb ergens met zo'n kontje, maar vind de foto nergens meer.
Kan het zijn dat de rest van de filmpjes nog niet opengaan? Heb dat ene waarschijnlijk al 100 keer bekeken/beluisterd en wil meer :9~ . Het is gewoon zalig genieten.
Doe je ook mee aan Guzzi-treffens?

De andere filmpjes zijn nog aan het uploaden waarschijnlijk of zo.
Ik kom uit de buurt van Den Haag. Kom wel vaak in buurt van Belgie, heb een kennis in de buurt van Maasbracht wonen. De vorige eigenaar van mijn motor -die ik laatst bij Lamers heb ontmoet- woont daar ook in de buurt, net over de Belgische grens. Hem moet ik binnenkort bezoeken om de papieren die hij heeft bewaard(aankoopbon e.d.) op te halen. Dat combineren we dan meteen met een toerje door de Ardennen. Kunnen we mischien ook met een bezoek aan jullie combineren om wat kennis uit te wisselen mbt de Guzzi's. Deze persoon heeft nu een V11 Le Mans en is er zeer over te spreken. Hij rijdt overigens nogal extreem. Doe ik niet altijd aan mee mits ik de weg heel goed ken.

Laverdina, heeft u wel eens op een Ducati monster 1000 gereden? Voor u (in Nederland je) iets anders koopt zeker even doen. Dat rijdt lekkerrrrrrrrr. Mijn vriendin heeft een 600-tje en dat rijdt ook helemaal super. Rij er graag op als ik geen zin heb in dat zwaardere sleurwerk van de Daytona, hoewel ie met die puntige Bridgeston BT-010 best wel licht instuurt. Maar je moet je kop erbij blijven houden vanwege het "tractorblok". Het is net een grote hond die je strak aan de riem moet houden omdat het al snel veel harder gaat dan je eigenlijk wilt.

Terug
Bovenaan Onderaan