Welke documenten mee tijdens het rijden ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
M\'n nummerplaat hangt er net aan, maar ik vraag me af welke documenten verplicht zijn om bij te hebben als je gaat rijden ?

a) eenvormigheidscertificaat ?
b) inschrijvingsbewijs ?
c) rijbewijs (denk dat ik deze al weet).
 
Ik heb dit altijd bij me (als ik het niet vergeet, dus eigenlijk niet altijd, maar goed...):
- Kentekenspul
- Rijbewijs
- Schadeforumlier (leeg :+ )

Dat is het dacht ik.
 
verzekering en gelijkvormigheidsattest.

van je gelijkvormigheidsattest neem je best enkel een kopie mee voor de veiligheid (is wel niet legaal)
 
M\'n nummerplaat hangt er net aan, maar ik vraag me af welke documenten verplicht zijn om bij te hebben als je gaat rijden ?

a) eenvormigheidscertificaat ?
b) inschrijvingsbewijs ?
c) rijbewijs (denk dat ik deze al weet).

wat is een \'eenvormigheidscertificaat\' ???
 
Deel 1 en 2 van kenteken en ik heb ook altijd de groene kaart bij me

kenteken deel 1 moet je thuis laten liggen.
als die wordt gestolen kunnen ze je motor (legaal) overlatenschrijven en jij en politie kan er niets tegen doen.
 
Zet bij elke post ook effe bij of\'t voor Belgen of voor NL\'ers is :)
Mario = belg!
 
kenteken deel 1 moet je thuis laten liggen.
als die wordt gestolen kunnen ze je motor (legaal) overlatenschrijven en jij en politie kan er niets tegen doen.
Sorry maar daar hebben ze deel 2 en overschrijvingsbewijs voor nodig
 
Sorry maar daar hebben ze deel 2 en overschrijvingsbewijs voor nodig

:^

De hele papierwinkel:
Deel I
Deel II
Schadeformulier
Rijbewijs
Groene kaart

1ste 4 zijn verplicht, 5de alleen in buitenland.

C\'est tout.

Overschrijvingsbewijs altijd thuis laten.
 
Sorry maar daar hebben ze deel 2 en overschrijvingsbewijs voor nodig

Nou volgens mij geen van beide :+ (wel deel 2 en overschrijvingsbewijs, zoals jij het hier zegt), maar dat was vroeger deel 3 of zo, zit er soms nog bij. Dinge hiervoor heeft ze correct opgenoemd, voor Nederland...
 
Laatst bewerkt:
Euh wat heb ik altijd mee ;

- rijbewijs
- groene kaart
- deel 1 & 2
- apk papieren.. oh nee das voor de auto
- zo\'n leeg schadeformulier

en dat was het. In de auto neem ik alleen m\'n rijbewijs mee. Ook al moet je daar ook 1, 2 en APK papieren bij je hebben. En zeker altijd met je meezeulen of in je auto laten liggen (leuk als ze een ruitje intikken). Laatst nog aangehouden, en ik zei dat ik alleen m\'n rijbewijs bij me had, was genoeg vonden ze ;)
 
Deel 1, deel 2, rijbewijs, groene kaart, schadeformulier, anwb-pasje. (Nederland)

Neemt geen ruimte in beslag, dus waarom niet gewoon meenemen.
 
Schadeformulieren zijn heel handig als er weer een Motor-Forum treffen is :+

Heb altijd alles bij me, rijbewijs in mijn portemonnee en de rest zit altijd in mijn motorjas.
 
Schadeformulier (plus rest) altijd bij me, binnenzak is groot genoeg om alles in te stoppen en je hebt er geen last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan