welke donormotor voor bouwen bobber

bobbernootje

Rookie
27 sep 2010
7
0
hallo,

ben net nieuw op dit forum en heb me al ff voorgesteld in de nieuwe gebruikers hoek.

Wil over een tijdje een bobber gaan bouwe en ben benieuwd wat nou de beste donormotor is.
Wil graag een old school bobber bouwe, Vtwin blok, ketting aangedreven en luchtgekoeld.
Graag wel een beetje power dus genoeg cc's en natuurlijk een geluidje dat toch enigzins prutteld als een harley. Al kan daar niks een tippe natuurlijk!
Wat vinden jullie de beste low-budget motor voor mij?
 
Oe shit...stukje verkeerd gelezen. honda is volges mij carcan.... althans dat vermoed ik.
 
ja die is cardan aangedreven+ hij is watergekoeld. wil niet z'n lelijke radiateur op me fiets hebbe.
 
Mag ik een lompe vraag stellen?

Als ik op marktplaats zoek naar HD-tjes, zie ik vanaf €4000,- leuke fietsjes. Je stelt in jouw openingspost dat je het liefst een HD hebt, waarom koop je dan niet "the real deal" in plaats van jezelf plagen met een net-niet-fiets?

Voor die 4000,- heb je weliswaar een veel betere Japanse fiets, maar je gaat toch niet zo veel jaar verbouw-werk stoppen in een basis die in jouw ogen niet goed is?


@Willem: Inderdaad, ik zie mooie tweepitters....
 
Goedkoop: 2e hands sportster. Anders een softtail.
 
Mag ik een lompe vraag stellen?

Als ik op marktplaats zoek naar HD-tjes, zie ik vanaf €4000,- leuke fietsjes. Je stelt in jouw openingspost dat je het liefst een HD hebt, waarom koop je dan niet "the real deal" in plaats van jezelf plagen met een net-niet-fiets?

Voor die 4000,- heb je weliswaar een veel betere Japanse fiets, maar je gaat toch niet zo veel jaar verbouw-werk stoppen in een basis die in jouw ogen niet goed is?


@Willem: Inderdaad, ik zie mooie tweepitters....

Waarschijnlijk omdat bij die 4000 e hd's je 4000 of zo moet investeren om je blok,bak en aandrijving in orde hebt.Daarna moet je dan nog je bobbert gaan bouwen.
 
je hebt helemaal gelijk murph!!!

ik kan een helehoop zelf, maar wordt wel mee 1e fietsje en wil niet meteen een HD helemaal gaan choppe.
 
hoe zit ut eigenlijk met flink verbouwen van een frame.
Wil um hardtail maken en natuurlijk balhoofdhoek veranderen. Moet ut gelast worden door een gecertificeerd lasser? en hoe gaat dat bij de RDW? Duur?
 
hoe zit ut eigenlijk met flink verbouwen van een frame.
Wil um hardtail maken en natuurlijk balhoofdhoek veranderen. Moet ut gelast worden door een gecertificeerd lasser? en hoe gaat dat bij de RDW? Duur?

Dan zou ik voor hardtail met kenteken als donormotor gaan. Er staan bv regematig gehardtailde XS-jes te koop voor niet al te veel geld.
Zonder een discussie te willen aanzwengelen of dat nou wel of geen echte bobber is, kun je daar best een leuk fietsje van maken.
 
hier is antwoord op je vraag over het rdw gebeuren ( zie link )

404 | RDW

het is natuurlijk weer een hele procedure en kost natuurlijk weer extra geld.

als je een donorfiets gebruikt en er de papieren bij hebt kun je natuurlijk ook gewoon alles veranderen en gaan rijden. :]
 
Waarschijnlijk omdat bij die 4000 e hd's je 4000 of zo moet investeren om je blok,bak en aandrijving in orde hebt.Daarna moet je dan nog je bobbert gaan bouwen.

Dus je bent 8000,- armer voordat je ( eindelijk ) een rijdbare HD hebt? :? :?
Dat lijkt mij nogal "ruim ingeschat". Een verse, zo uit het rek, kost 9495,-....
 
euhm nog even afgezien van het wel of geen bobber maar mijn h-d(92 electraglide met kleine schade aan kuip en koffers)heeft 5000 euro gekost.

eerlijk is eerlijk ze heeft inmiddels een klein probleem met de versnellingsbak wat met 300 euro ook weer klaar is.
daarboven op nieuwe olieen en een nieuw filter wat me 60 euro koste.

ik heb dus voor nog 5360 een goed rijdende h-d met nog geen 50.000 kilometer op de klok.
die schade aan kuip en koffers kost me de kop ook niet want ik kan dat zelf en ik had zowiezo al voor om het ding in een nadere kleur te zetten dus dat tel ik niet eens mee.


het kan dus wel degelijk voor normale bedragen als je zelf een beetje handig bent.
 
voor tussen de 3500 en 5500 heb je een goede gebruikte evo sportster.
wel even oppassen dat je geen opgeboorde 883 koopt(ik kom regelmatig opgeboorde 883´s tegen die opgeboord zijn en als orginele 1200 sportser verkocht worden)
krukassen zijn daar meestal niet op gebalanceerd.

wat murph waarschijnlijk bedoelt zijn iron sporty´s.....die heb je ook voor dat geld maar moet vaak idd een schep geld aan revisie tegenaan
 
als ik dat zo lees bij de RDW valt ut nog wel mee, maar ga zeker kijken of in niet al een hardtail kan kope
 
En als je geen Harleygeld hebt, koop dan een ouwe japanse vierpitter en leef je uit. Honda CB 750, Yam xj, enz. Uit de jaren 70/80 en kost geen drol. Als je effe zoekt vindt je wel ergens iets wat al gekeurd is als eigenbouw (dat kost dan wel weer iets meer) en dan kun je alle kanten op.

Ben nu zelf ook weer bezig met een Yamaha XJ650 uit 1980, verbouwen kost de wereld niet, blokkies lekker simpel en leuk om mee te raggen.
 
of een xs650, hartail kit voor te krijgen

zit ik zelf ook over te denken, leuk winter ding..
beetje frisco chop van maken, staat genoeg voorbeelden opt net
 
Gewoon het bestaande frame hardtailen mag & kan, zolang je de wielbasis maar niet veranderd. Dus idd voor 4 rooitjes een goed lopende 1200 Sportster kopen, dan nog (minimaal) een rooitje voor de verbouwelarij en onderdeeltjes, en tataaaaa! Na verkoop/ruil van je originele onderdelen ben jij voor 5000 eurie het stoerste herfstnootje in de straat.

En let maar niet op Murph met z'n zwartgallige voorspellingen; zolang jij je concentreerd op een goedlopende EVO ipv een sgoofel, kan je er volgend voorjaar ook nog mee rijden.
 
Gewoon het bestaande frame hardtailen mag & kan, zolang je de wielbasis maar niet veranderd. Dus idd voor 4 rooitjes een goed lopende 1200 Sportster kopen, dan nog (minimaal) een rooitje voor de verbouwelarij en onderdeeltjes, en tataaaaa! Na verkoop/ruil van je originele onderdelen ben jij voor 5000 eurie het stoerste herfstnootje in de straat.

En let maar niet op Murph met z'n zwartgallige voorspellingen; zolang jij je concentreerd op een goedlopende EVO ipv een sgoofel, kan je er volgend voorjaar ook nog mee rijden.


Evo's zijn goed.Had ik maar een EVO.
 
Terug
Bovenaan Onderaan