welke??? Duc 748, 916 of 996?

DuncanH

Rookie
17 feb 2006
2
0
Wanneer ik het erdoor ga krijgen bij m'n vrouw wordt dit mijn eerste motor.

Wie kan mij helpen in het maken van de keuze?

Thanks,

Duncan
 
gefeliciteerd met je keuze voor dit topmerk. laat je niet gek maken door al die rijstracers met hun verhalen, heb ik wel gedaan en daarom (helaas) 10 jaar op een rijstracer gereden.

748; weinig vernogen onderin dus toeren draaien.

916/996 veel vermogen onderin. de 996 is alleen wat duurder in aanschaf.

Wil je details van ducati freaks surf dan eens naar www.dcnforum.com en stel hier ook je vraag.
 
gefeliciteerd met je keuze voor dit topmerk. laat je niet gek maken door al die rijstracers met hun verhalen, heb ik wel gedaan en daarom (helaas) 10 jaar op een rijstracer gereden.

748; weinig vernogen onderin dus toeren draaien.

916/996 veel vermogen onderin. de 996 is alleen wat duurder in aanschaf.

Wil je details van ducati freaks surf dan eens naar www.dcnforum.com en stel hier ook je vraag.

Waarom gelijk zo fout praten over mensen die een jap rijden? :+
 
Inderdaad graag wel even on topic blijven. Motorrijden is een emotionele keuze net zoals dat geld voor de motorkeuze. Mijn keuze, mits ik de vrouw ook nog kan overhalen, is een Duc.

Afgezien van vermogen wat zijn de ander voor en nadelen? Wellicht een stomme vraag voor een expert, ik ben ook (nog) maar een leek wat het volgende betreft; Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een 916 en een 996?
 
Inderdaad graag wel even on topic blijven. Motorrijden is een emotionele keuze net zoals dat geld voor de motorkeuze. Mijn keuze, mits ik de vrouw ook nog kan overhalen, is een Duc.

Afgezien van vermogen wat zijn de ander voor en nadelen? Wellicht een stomme vraag voor een expert, ik ben ook (nog) maar een leek wat het volgende betreft; Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een 916 en een 996?

Ga hier eerst zoeken cq lezen: www.ducatifora.com

Succes met je keuze...... elke type 748 <-> 916/996/998 heeft zijn voor en zijn tegen. Heb op de 748/916 en de 888 gereden en heb uiteindelijk voor de 888 gekozen omreden van: zitpositie/trekkracht/geld/exclusiviteit/
 
persoonlijk vind ik de 748 mooier qua design, maar houd ik wel meer van vermogen onderin waar deze niet te veel van heeft in vergelijking met de 9's...ik zou voor de 996 gaan dan. is wel wat duurder idd...
 
Ik heb een aantal maanden een 748 gehad.

Had idd weinig topvermogen maar in de praktijk (openbareweg) mis je dat toch niet.
Koppel onderin maakt veel goed.

Het geluid met termignoni's, en dan super laag in de toeren, is niet te overtreffen. :}
 
...mits ik de vrouw ook nog kan overhalen...
:X


Kon 't niet laten :9


Maar als ik jou was zou ik voor een 996 gaan. 748 heb ik afgelopen zomer nog op gereden en rijdt werkelijk voor geen meter! Tenzij je de hele tijd hoog in de toeren wilt blijven rijden, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk tijdens de meeste ritjes helemaal aangezien je beginnend rijder bent.
 
Laatst bewerkt:
Ga gewoon eens een proefritje maken met droog weer, en er niet meteen verliefd op de 1e duc raken, maar ook op een 2e gaan rijden :] :Y O-)

Henk
 
ducati_748_1024.jpg


zegt dit voldoende?
 
Ik heb de 748 SPS gereden. Geweldig ding, maar het vermogen en koppel zat tussen de 7000 en 11000 tpm. Als je van toeren maken houdt is dit de motor voor jou. Ik heb zelf een 900 SSC gehad, heerlijk ding met een fijne zitpositie. UIteraard ben ik helemaal gevallen voor de looks van de 916, en dat werd dus mijn volgende motor. Geweldig blok met een hoop koppel. Ik had een gezond exemplaar met een 100 pk aan het achterwiel. Wel wat probleempjes mee gehad, met name op gebied van de electronica. Op aanraden van mijn vrouw ( :} ) een 996 gekocht. Was volgens een collega van haar een stuk betrouwbaarder. Ik kan niet veel verschil voelen in koppel en vermogen tussen de 916 en de 996, zover liggen die twee niet uit elkaar. Wat de betrouwbaarheid betreft; die ligt niet op Japans niveau, maar dat heb je gewoon over voor zo een ding. De emotionele factor ligt namelijk een stuk hoger. De zitpostie van een 748/916 is extreem sportief, met je neus op het asfalt en je kont in de lucht. Ga je echt hard rijden (140+) dan klopt het gewoon. Misschien is een 900 SS een optie voor je? De twee-kleppers zijn erg betrouwbaar eb wat goedkoper in onderhoud. Zelf vind ik de "oude" tweekleppers mooier dan het nieuwe "Terblanche" ontwerp.
 
te koop , voor de duc liefhebbers :)

zeer mooie spyke DUCATI RODE combi maat 48-50

dit is de enige spyke combi in deze kleur in nederland .. IN DUCATI RED!!! *O* , = speciaal besteld in Italié...

met SIDI laarzen maat 43 met carbonnen beschermers en, ceramic teensliders

nieuw kost dit samen meer als €1400 ...!!!

is van afgelopen zomer, facturen aanwezig.

vp = nu €525,- voor bijde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (laarzen en combi)

bijde in zeer goede staat! en is van juni 2005!

mvg marcel

ps , liefst één koop... en ik ben zelf 179 en weeg 70 kilo





ZIE LINK voor foto's :

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/kleding_en_helmen/21408273.html?return=eJwVym0KgzAMBuC7CPrTWltcrchwFxndLLPYL9qAbmN3XwMheZK8SlL5NbKbsqSik9UjhSPraQOIkpA9RO1bp9IO0SoFufWWuAAhaX8vVdLO6ZTJbvVq%2FAtvm7ZOe%2FIcxNhu4Oz1tDNt1jzvR82Wmt0glEkLbGnLcBHIHilGJBR%2BTESehT0fGGe4vcvGmeAMYyEbfDZxptX0%2BwMCiD2%2B&df=1
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan