Welke Ducati dealer voor onderhoud?

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Binnenkort moet m'n Duc weg voor een 20.000 km beurt. Nu kom ik zelf uit de zuidwesthoek en hoor ik goede verhalen over Biggelaar, dat is op zich nog wel te doen voor mij qua afstand, maar Motorcentrum Terneuzen en Moto Place Breda zijn een stuk dichterbij en praktischer.

Nu wil ik gewoon naar de beste en wil ik vooral voorkomen dat er een 15-jarig leerling monteurtje aan gaat zitten prutsen, wat (voor mijn gevoel) veel gebeurt bij dealers en ik weer drie keer terug moet voor het eindelijk goed is.

Heeft iemand van jullie ervaring met één van de drie dealers die ik genoemd heb?

En weten jullie dan ook wat de economische schade ongeveer zal zijn van zo'n beurt? ;)

Alvast bedankt! :}
 
Ik zou Biggelaar of Ducati Zaltbommel pakken :Y

Zelf heb ik nog geen onderhoud gehad aan mijn Duc maar ik heb heel goeie ervaring met hun :P

Over Motorcentrum Terneuzen kan ik kort zijn : NIET :(
Mijn ervaring met hun is op z'n zachts gezegd slecht B|

PS :
Biggelaar heeft geloof ik een prijzenlijst op zijn site staan waar de kosten voor een beurt op staan :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Biggelaar of Ducati Zaltbommel pakken :Y

Zelf heb ik nog geen onderhoud gehad aan mijn Duc maar ik heb heel goeie ervaring met hun :P

Over Motorcentrum Terneuzen kan ik kort zijn : NIET :(
Mijn ervaring met hun is op z'n zachts gezegd slecht B|

PS :
Biggelaar heeft geloof ik een prijzenlijst op zijn site staan waar de kosten voor een beurt op staan :Y

Thanks :)

Ik zie het inderdaad staan, 1150 eurotjes :X maar dan zijn ze ook wel 15 uur bezig zo te zien. Misschien toch maar voor Biggelaar gaan dan, ik hoor wel hele goede verhalen over ze.
 
Biggelaar en Ducati Zaltbommel zijn denk ik wel de beter ,of zo niet de beste 2 dealers van Nederland :Y

Mail ,eehh bel ,anders Ducati Zaltbommel ook een keer om te vragen hoeveel een beurt bij hun kost ;)
 
Laatst bewerkt:
:P :P

Nu, voor wat het nog waard is, want het is al bijna 30 jaar geleden.
Liet mijn elders !! nieuw gekochte Ducati bij Biggelaar de 10.000 km beurt geven en meteen tunen, met oa zwaardere koppeling.

Hier bij was wat misgegaan, en de dag erna stond ik ´s ochtends om 8 uur er weer, met een ram kapotte motor.

Jan Biggelaar bekijkt de schade, wijst mij (denk eraan ik kan nog geen bougie indraaien en een zuiger kende ik alleen als asbak), wat er gebeurt was en wat de schade was.
De schade was in geld uitgedrukt meer als mijn maandloon.

Hij zegt: dat is hier gebeurd dus we maken hem op onze kosten. En dat niet alleen, maar de planning voor die dag werd omgegooid, en de baas zelf begon er aan. En om half zes reed ik weer met mijn motor naar huis.
Ik heb uit eigen beweging een kratje bier gegeven. Dat was het.

Nu, de motor was dus getuned en het was of ik een andere motor had. Een stuk sneller maar wat ik vooral fijn vond, veel soepeler en meer koppel. Werkelijk een andere motor zo voelde het aan.

Wat ik wil zeggen: overal gaat wat fout. Ik zou de kindertjes niet te eten willen geven die niet "helemaal" geplanned waren. En in een motorzaak als Biggelaar, meen toch al 40 jaar of zo, dus ook. Maar het springende punt is dan: hoe wordt er mee omgegaan.
Nu, sportiever, eerlijker en fairer als mijn ervaring met Biggelaar kan ik me niet indenken. En vakmanschap en verantwoording nemen.
Nu, dat zal ook best wat kosten. Vroeger hadden wij, motorrijders, geen geld.
Nu rijden alleen managers en zo motor, en die hebben geld zat.
Is toch niet normaal dat banden 200 euro per stuk kosten !! Dat zijn 450 gulden!!
Daar had je toen je BMW voor gereviseerd, het zijspan uitgelijnd, MET !! 3 nieuwe banden er op.

'( '( '(
 
:P :P

Nu, voor wat het nog waard is, want het is al bijna 30 jaar geleden.
Liet mijn elders !! nieuw gekochte Ducati bij Biggelaar de 10.000 km beurt geven en meteen tunen, met oa zwaardere koppeling.

Hier bij was wat misgegaan, en de dag erna stond ik ´s ochtends om 8 uur er weer, met een ram kapotte motor.

Jan Biggelaar bekijkt de schade, wijst mij (denk eraan ik kan nog geen bougie indraaien en een zuiger kende ik alleen als asbak), wat er gebeurt was en wat de schade was.
De schade was in geld uitgedrukt meer als mijn maandloon.

Hij zegt: dat is hier gebeurd dus we maken hem op onze kosten. En dat niet alleen, maar de planning voor die dag werd omgegooid, en de baas zelf begon er aan. En om half zes reed ik weer met mijn motor naar huis.
Ik heb uit eigen beweging een kratje bier gegeven. Dat was het.

Nu, de motor was dus getuned en het was of ik een andere motor had. Een stuk sneller maar wat ik vooral fijn vond, veel soepeler en meer koppel. Werkelijk een andere motor zo voelde het aan.

Wat ik wil zeggen: overal gaat wat fout. Ik zou de kindertjes niet te eten willen geven die niet "helemaal" geplanned waren. En in een motorzaak als Biggelaar, meen toch al 40 jaar of zo, dus ook. Maar het springende punt is dan: hoe wordt er mee omgegaan.
Nu, sportiever, eerlijker en fairer als mijn ervaring met Biggelaar kan ik me niet indenken. En vakmanschap en verantwoording nemen.
Nu, dat zal ook best wat kosten. Vroeger hadden wij, motorrijders, geen geld.
Nu rijden alleen managers en zo motor, en die hebben geld zat.
Is toch niet normaal dat banden 200 euro per stuk kosten !! Dat zijn 450 gulden!!
Daar had je toen je BMW voor gereviseerd, het zijspan uitgelijnd, MET !! 3 nieuwe banden er op.

'( '( '(


Mooi verhaal :} Dat is tenminste service waar je op zit te wachten. Het maakt mij niet uit of ik er veel voor moet betalen of ver voor moet rijden zolang het maar goed gebeurt. Als ik dan zonder zorgen weer 20.000 km kan rijden heb ik daar best 1150 euro voor over, liever dat dan dat ik naar eoa. beunhaas ga voor 300 euro klaar ben en er niks is gebeurd. Kijk een bandje wisselen kan ik ook elders wel goedkoper laten doen maar bij deze beurt wil ik gewoon zekerheid.

Biggelaar en Ducati Zaltbommel zijn denk ik wel de beter ,of zo niet de beste 2 dealers van Nederland :Y

Mail ,eehh bel ,anders Ducati Zaltbommel ook een keer om te vragen hoeveel een beurt bij hun kost ;)

Ik zag wel op hun site dat ze hetzelfde uurtarief hanteren, het zal elkaar denk ik niet veel maken alleen Zaltbommel is voor mij weer een km of 35 verder.
 
Olijve motorsport assen, bin daar ook al een paar keer langs geweest met mijn duc749. Leuke lui en prima service en niet te gekke ver weg.
 
Biggelaar doet veel meer dan dat Ducati voorschrijft. Ik denk dus dat het bedrag bij Zaltbommel ook lager uitvalt...

Laat het hier even weten als je gebeld hebt zou ik zeggen ;)
 
Eerst inlezen in het onderhoud van een Duc. ;) Koop je nu een nieuwe duc dan ben je een heel stuk goedkoper uit overigens... Daarbij komt dat wanneer jij zo'n beurt bij jouw R1 uit zou laten voeren je heel wat meer kwijt bent dan de 3 a 400 euro die het nu kost ;).

Een Biggelbeurt is heel wat meer dan olie + filter + klepspeling... Of het nodig is zijn de geleerden nog niet uit maar dat terzijde. Voorkomen is beter dan genezen... Jij wilt toch ook het beste voor je raspaardje?
 
Biggelaar doet veel meer dan dat Ducati voorschrijft. Ik denk dus dat het bedrag bij Zaltbommel ook lager uitvalt...

Laat het hier even weten als je gebeld hebt zou ik zeggen ;)

Ik ga ze bellen en laat het zeker even weten hier :)

Eerst inlezen in het onderhoud van een Duc. ;) Koop je nu een nieuwe duc dan ben je een heel stuk goedkoper uit overigens... Daarbij komt dat wanneer jij zo'n beurt bij jouw R1 uit zou laten voeren je heel wat meer kwijt bent dan de 3 a 400 euro die het nu kost ;).

Een Biggelbeurt is heel wat meer dan olie + filter + klepspeling... Of het nodig is zijn de geleerden nog niet uit maar dat terzijde. Voorkomen is beter dan genezen... Jij wilt toch ook het beste voor je raspaardje?

Dat zeggen ze idd op hun website:

Bij een grote beurt gaan we bij Biggelaar Special Performance tamelijk rigoureus te werk.
De cilinderkoppen worden gedemonteerd, de kleppen gaan eruit en het een en ander wordt
exact op elkaar ingeslepen. Zodat de klep perfect in de zetel past.
Om vervolgens geheel volgens onze normen gemonteerd en afgesteld te worden.
u rijdt nl. een desmo,wat betekend dat de klep niet zoalsbij een systeem met klepveren met kracht
in de zetel wordt gedrukt,maar uit zich zelf moet afsluiten. Dus een maal lek blijft lek bij alleen stellen!.
Ook is het practisch onmogelijk de nokvolgers op chroom schade te controleren zonder de nokkenassen
te verwijderen!!Vandaar onze werkwijze. Bijkomend voordeel is dat zo de interval van grote beurten
24.000 km is ( bij de testa stretta zelfs tot 40.000km!)

Maar bij de meeste motorzaken moet je dan ook nog maar geloven dat ze dat echt hebben gedaan, maar als ik hoor hoe tevreden iedereen over Biggelaar is ga ik daar wel vanuit. Ik bel morgen Zaltbommel nog even maar ik denk dat het toch Biggelaar gaat worden ook gezien de afstand.

Allemaal bedankt! *O*
 
Eerst inlezen in het onderhoud van een Duc. ;) Koop je nu een nieuwe duc dan ben je een heel stuk goedkoper uit overigens... Daarbij komt dat wanneer jij zo'n beurt bij jouw R1 uit zou laten voeren je heel wat meer kwijt bent dan de 3 a 400 euro die het nu kost ;).

Een Biggelbeurt is heel wat meer dan olie + filter + klepspeling... Of het nodig is zijn de geleerden nog niet uit maar dat terzijde. Voorkomen is beter dan genezen... Jij wilt toch ook het beste voor je raspaardje?

biggel hanteert deze 24K/48K schema ook voor de oudere types( lees van voor 2007), itt ducati zelf.

Wil je een goede berekening maken, dan moet je niet de 10K beurten met elkaar vergelijken, maar van 10K tot 58K
 
Zuidwesthoek
De Zuidwesthoek (Fries: Súdwesthoeke) is een regio in het zuidwesten van de Nederlandse provincie Friesland en valt ongeveer samen met de gemeenten Bolsward, Wymbritseradeel (Wymbritseradiel), Gaasterland-Sloten (Gaasterlân-Sleat) Scharsterland (Skarsterlân ) Lemsterland en Nijefurd en wordt begrensd door het IJsselmeer in het westen, Makkum in het noorden en Heerenveen in het oosten.
De regio is sterk gericht op Sneek en door de regio loopt de autoweg N359 die Lemmer met Bolsward verbindt, en de spoorverbinding van Sneek naar Stavoren.
De toeristische regio vormt deels een klei-, deels een geestlandschap.
Het Fries van de Zuidwesthoek valt op door het ontbreken van gebroken klinkers.

Dichts bijzijnde ducati dealer is dan...... _O-
 
Zuidwesthoek
De Zuidwesthoek (Fries: Súdwesthoeke) is een regio in het zuidwesten van de Nederlandse provincie Friesland en valt ongeveer samen met de gemeenten Bolsward, Wymbritseradeel (Wymbritseradiel), Gaasterland-Sloten (Gaasterlân-Sleat) Scharsterland (Skarsterlân ) Lemsterland en Nijefurd en wordt begrensd door het IJsselmeer in het westen, Makkum in het noorden en Heerenveen in het oosten.
De regio is sterk gericht op Sneek en door de regio loopt de autoweg N359 die Lemmer met Bolsward verbindt, en de spoorverbinding van Sneek naar Stavoren.
De toeristische regio vormt deels een klei-, deels een geestlandschap.
Het Fries van de Zuidwesthoek valt op door het ontbreken van gebroken klinkers.

Dichts bijzijnde ducati dealer is dan...... _O-
:$
I stand corrected
 
Tja en zo zijn de meningen verdeeld, ben op aanraden van vriendin naar Ducati Zaltbommel gegaan i.p.v. Biggelaar, ik zou ze beiden bellen en een prijsopgave vragen en dan een keuze maken, ben benieuwd, succes, saluti
 
Als ik zelf niet uit Friesland vandaan zou komen, had ik hetzelfde gezegd waarschijnlijk...
 
Ik denk dat geen enkele echte ducati bedrijf slecht is, want dat kan haast niet met dat merk.
Karl Nengerman( de ducati deskundige)te apeldoorn is een 1 mansbedrijf en op duc gebied 1 van de toppers van nederland.
Ook ik doe Ducati maar ik doe echt alle merken, maar bij een grote beurt laat ik de klant kiezen, veel geld en goed of minder veel geld en minder goed.
Ook ik demonteer dan ook de koppen en bekijk de raakvlakken van de nokkenassen en volgers, want met ducati is klep lek klep blijft lek en gewoon omdat de aanlegdruk van de klep op de zitting minder is dan een klep met klepveren.
Maar van die 3 zal ik toch voor biggelaar kiezen en heel goed van je om openlijk niet te kiezen voor goedkoop maar voor goed.
 
Ik denk dat geen enkele echte ducati bedrijf slecht is, want dat kan haast niet met dat merk.
Karl Nengerman( de ducati deskundige)te apeldoorn is een 1 mansbedrijf en op duc gebied 1 van de toppers van nederland.
Ook ik doe Ducati maar ik doe echt alle merken, maar bij een grote beurt laat ik de klant kiezen, veel geld en goed of minder veel geld en minder goed.
Ook ik demonteer dan ook de koppen en bekijk de raakvlakken van de nokkenassen en volgers, want met ducati is klep lek klep blijft lek en gewoon omdat de aanlegdruk van de klep op de zitting minder is dan een klep met klepveren.
Maar van die 3 zal ik toch voor biggelaar kiezen en heel goed van je om openlijk niet te kiezen voor goedkoop maar voor goed.


goed antwoord kevin ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan