Welke Ducati dealer voor onderhoud?

Het is een boel geld, maar als je daarna zorgeloos 20k of 40k aan kilometers kan rijden (op olie- en bandenwissels na) is het wel een goede investering :)
 
}) })


Dat zijn dus mijn ervaringen met Biggelaar in Oisterwijk. Bijna 30 jaar geleden!
Ik wil dus niets negatiefs over die anderen zeggen, die ken ik gewoon niet. En ik hoop van harte dat er meer dan een goede Ducati zaak / sleutelaar is in Nederland.
Zou anders toch wel erg (jammer) zijn.

:] :W
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb net Ducati Zaltbommel gebeld en zij rekenen 550 euro voor een standaard grote beurt, met riemen vervangen komt daar ongeveer 150 euro bij.

Ik heb nog gezegd dat het bij Biggelaar 1150,- was maar ze zei dat zij noch de importeur dit ondersteunen. Ze zei dat hun gewoon acht uur bezig zijn en Biggelaar 15 uur en zolang de klant daarvoor blijft betalen zal Biggelaar dit ook blijven doen, ze was hier dus vrij negatief over Biggelaar, nu blijft het natuurlijk hun grootste concurrent dus dat is misschien logisch.

Ik ga straks ook Biggelaar nog even bellen en om hun reactie daarop vragen. Als ik voor 450 euro meer bij Biggelaar de garantie heb dat ik alles vergoed krijg wanneer m'n blok ontploft na 5000 km na die grote beurt neig ik toch naar hen toe.

Ik hou jullie op de hoogte :) Nogmaals bedankt voor alle reacties!
 
Was Zaltbommel ook negatief over de werkwijze van Biggelaar of hebben ze slechts gezegd dat zij het schema van de importeur aanhouden en dat Biggel meer doet en er dus bijna twee keer zo lang aan bezig is?
 
Was Zaltbommel ook negatief over de werkwijze van Biggelaar of hebben ze slechts gezegd dat zij het schema van de importeur aanhouden en dat Biggel meer doet en er dus bijna twee keer zo lang aan bezig is?

Het tweede dus inderdaad. Maar volgens haar was het schema van de importeur dus goed genoeg. Moet ik daar dan aan twijfelen en toch naar Big gaan of 450 euro in m'n zak houden? Moeilijk moeilijk :)
 
Ah, dan was ze niet echt negatief natuurlijk ;)... Mijn Duc komt uit zaltbommel ;)

Wat je voor jezelf moet bepalen is of het extra werk 550e waard is. (zitten de riemen er al bij in Oisterwijk?) Klinkt het voor jou logisch dat het gedaan wordt?

Het is natuurlijk volledig te verklaren dat een biggelbeurt veel duurder is maar is het ook logisch en nodig?

Screaming Chief heeft ooit becijferd wat een biggelbeurt scheelt in prijs bij een x-aantal kilometers. Was niet veel en werd op echt lange termijn zelfs goedkoper geloof ik..
 
Ah, dan was ze niet echt negatief natuurlijk ;)... Mijn Duc komt uit zaltbommel ;)

Wat je voor jezelf moet bepalen is of het extra werk 550e waard is. (zitten de riemen er al bij in Oisterwijk?) Klinkt het voor jou logisch dat het gedaan wordt?

Het is natuurlijk volledig te verklaren dat een biggelbeurt veel duurder is maar is het ook logisch en nodig?

Screaming Chief heeft ooit becijferd wat een biggelbeurt scheelt in prijs bij een x-aantal kilometers. Was niet veel en werd op echt lange termijn zelfs goedkoper geloof ik..

Nou volgens haar waren die Biggelbeurten duur en onnodig en de importeur zou dat ondersteunen maar zolang er genoeg klanten zijn die er voor betalen blijven ze daar aan vasthouden. Ze klonk wel een beetje negatief zo van zolang een gek het ervoor betaald blijven ze het doen terwijl het onzin is.

Bij Oisterwijk zit alles er al bij idd, dus ook de riemen, mag ook wel voor 1150 :+

Het is dus een afweging van 450 euro alleen zoals je zegt bij Biggelaar hoeft hij wel minder vaak met de beurten die hun geven.
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb net Ducati Zaltbommel gebeld en zij rekenen 550 euro voor een standaard grote beurt, met riemen vervangen komt daar ongeveer 150 euro bij.

Ik heb nog gezegd dat het bij Biggelaar 1150,- was maar ze zei dat zij noch de importeur dit ondersteunen. Ze zei dat hun gewoon acht uur bezig zijn en Biggelaar 15 uur en zolang de klant daarvoor blijft betalen zal Biggelaar dit ook blijven doen, ze was hier dus vrij negatief over Biggelaar, nu blijft het natuurlijk hun grootste concurrent dus dat is misschien logisch.

Ik ga straks ook Biggelaar nog even bellen en om hun reactie daarop vragen. Als ik voor 450 euro meer bij Biggelaar de garantie heb dat ik alles vergoed krijg wanneer m'n blok ontploft na 5000 km na die grote beurt neig ik toch naar hen toe.

Ik hou jullie op de hoogte :) Nogmaals bedankt voor alle reacties!


1150 euro is het schema dat biggelaar adviseert, daarin ondermeer niet alleen controle van de klepspeling maar ook daadwerkelijk opnieuw afstellen.

Je kan (zullen ze ook wel zeggen hoor) ook het ducati schema wat door ducati voorgeschreven wordt, met alle plezier voor je uitvoeren. Dan zijn de kosten ongeveer gelijk zijn en de werkzaamheden ook. dan vergelijk je appels met appels.

maar dan moet je iedere 12K vergelijkbare bedragen betalen.

dit zijn de officïele prijzen die ducati voorschrijft:
type /na 1000km / na 12mnd of 10K / na 24mnd of 20K
999 R – 999 S /€ 367 / € 747 /€ 1.095
999/ € 367 /€ 646 /€ 994

komt ook niet overeen met de door zaltbommel genoemde prijzen :?
 
Laatst bewerkt:
Ah, dan was ze niet echt negatief natuurlijk ;)... Mijn Duc komt uit zaltbommel ;)

Wat je voor jezelf moet bepalen is of het extra werk 550e waard is. (zitten de riemen er al bij in Oisterwijk?) Klinkt het voor jou logisch dat het gedaan wordt?

Het is natuurlijk volledig te verklaren dat een biggelbeurt veel duurder is maar is het ook logisch en nodig?

Screaming Chief heeft ooit becijferd wat een biggelbeurt scheelt in prijs bij een x-aantal kilometers. Was niet veel en werd op echt lange termijn zelfs goedkoper geloof ik..

als je rekent over een termijn van 48K dan zijn er twee opties:

meer dan 12K per jaar > traditionele ducati schema ongeveer 200 euro goedkoper
minder dan 12K per jaar > biggelschema ongeveer 200 euro goedkoper.
 
Ik ben eruit, heb net Biggelaar gebeld en ga toch voor het biggelschema. Reden is dat Biggelaar dichterbij is en de grote beurt intervallen langer zijn (dus minder vaak op en neer en de motor kwijt). Wel ben ik hem dan gelijk een week kwijt, dus zaterdag brengen, de week erop ophalen.

De kleine beurtjes (elke 6K olie + filter) en de 12K beurtjes (olie, filter + riemen controleren) kan ik op wachten.
 
1150 euro is het schema dat biggelaar adviseert, daarin ondermeer niet alleen controle van de klepspeling maar ook daadwerkelijk opnieuw afstellen.

Je kan (zullen ze ook wel zeggen hoor) ook het ducati schema wat door ducati voorgeschreven wordt, met alle plezier voor je uitvoeren. Dan zijn de kosten ongeveer gelijk zijn en de werkzaamheden ook. dan vergelijk je appels met appels.

maar dan moet je iedere 12K vergelijkbare bedragen betalen.

dit zijn de officïele prijzen die ducati voorschrijft:
type /na 1000km / na 12mnd of 10K / na 24mnd of 20K
999 R – 999 S /€ 367 / € 747 /€ 1.095
999/ € 367 /€ 646 /€ 994

komt ook niet overeen met de door zaltbommel genoemde prijzen :?

Die EUR550 komt overeen met de nieuwe Ducatiprijzen voor een 12k beurt (848/1098/1198)

Raar? Nou ja, Marve is eruit, Biggel it is!
 
biggelaar is ducati,eet,drinkt,rookt,droomt ducati!!!


als je meer dan 40 jaar sleuteld aan een merk dat ook zijn eigen gang gaat en daarnaast van bijna iedere klant geen negatief geluid hoort,dan weet je dat je daar met een rustig hart je kostbare bezit veilig en vertrouwd kunt achterlaten.

ben zelf al jaren klant bij de biggels en zou werkelijk niks anders willen.........helemaal niks!!


biggelaar is de enige die aan mijn duc sleuteld en geen een andere dealer.
 
Hier sleutelt motortoer (motoguzzi , duc) dealer aan mijn duc.
Het verschil is wel dat ik geen 4 kleps duc heb en dat scheelt behoorlijk in prijs.
De kleppen kosten 200 euro om te stellen als alles gesteld moet worden.

De riemen zijn 120 euro inc opleggen en afstellen en de rest olie oliefilter filter in het blok enz enz doe ik zelf.
 
De Biggelaar is super. Als ik iets vreemds aan mijn monster ontdek bel ik en dan vertellen ze gedetailleerd hoe ik het kan verhelpen. Heel geduldig. Heb daar een grote beurt laten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan