Welke enduro 2-takt?

brians84

Rookie
14 nov 2009
9
0
Aalst (Belgie)
Deze winter zou ik willen beginnen met enduro rijden vooral veldwegen en af en toe een enduropark meepikken. Ik rij al enkele jaren SM. Ik heb momenteel een crf 450.
Omdat ik fan ben van tweetakt motoren zou ik mij een 2takt willen aanschaffen van mid jaren 90.
Na enkele verkoopsites te checken zou ik keuze hebben uit Kawasaki kdx 250(1995), Yamaha WR 250(1995)
Hiervan zijn er enkele te koop.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze motoren?
Als er iemand andere suggesties heeft zeg het maar.
Motor moet wel straatlegaal zijn.
 
Ik heb een wr 250 het is eigenlijk een yz 250 maar dan met licht erop en een andere demper.
Hij loopt zeer goed (hard).
Ik heb heb er wel veel problemen mee gehad maar dat lag aan slecht onderhoud van de vorige eigenaar.(o.a. kabelboom tegen cilinder aan waardoor de cdi storing kreeg).

Dus let daar wel goed op.

Het is wel een fijne motor en volgens vele is het een goed blok.Hij weegt ook niks 103kg volgetankt (13L ).

Maar let vooral op staat van onderhoud.
 
Deze winter zou ik willen beginnen met enduro rijden vooral veldwegen en af en toe een enduropark meepikken. Ik rij al enkele jaren SM. Ik heb momenteel een crf 450.
Omdat ik fan ben van tweetakt motoren zou ik mij een 2takt willen aanschaffen van mid jaren 90.
Na enkele verkoopsites te checken zou ik keuze hebben uit Kawasaki kdx 250(1995), Yamaha WR 250(1995)
Hiervan zijn er enkele te koop.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze motoren?
Als er iemand andere suggesties heeft zeg het maar.
Motor moet wel straatlegaal zijn.

ktm en dan vanaf 1998 (iets later dan mid jaren 90) geloof ik,hoor ik wel veel goede dingen over,wel opletten wat je koopt want een motor uit de jaren 90 heeft waarschijnlijk vele eigenaren gehad en allemaal hebben ze de motor goed onderhouden :Y _O- ,dingen zijn wel compleet,en je kunt ze met relatief weinig geld op een nieuwer model laten lijken.en je hebt veel keuze in cilinderinhoud bij ktm.
 
Voorlopig staan er niet veel ktm's van eind jaren 90 op verkoopsites, miss nog even afwachten.
Er staan wel genoeg recente 2strokers maar ik wil max 1500 euro besteden aan een enduro.
Ze zou toch enkel dienen voor s'winters te rijden.
 
Nooit geen degelijke Honda CR250 overwogen? Delen zat te koop en behoorlijk -> zeer degelijk.
 
heb deze wel te koop :Y
motoren085.jpg
 
Gewoon voor een cr250 van pak em beet 1994 gaan. Goedkoop, betrouwbaar en veel en makkelik onderdelene voor te krijgen. Staan regelmatig op marktplaats voor plusminus 1200-1400 euro

Edit zie nu net dat je in Belgie woont.... daar heb ik gelukkig geen verstand van :P
 
Laatst bewerkt:
Gewoon voor een cr250 van pak em beet 1994 gaan. Goedkoop, betrouwbaar en veel en makkelik onderdelene voor te krijgen. Staan regelmatig op marktplaats voor plusminus 1200-1400 euro

Edit zie nu net dat je in Belgie woont.... daar heb ik gelukkig geen verstand van :P

Ela ela :) Kan hem altijd invoeren, totaalplaatje kost 50 euro (heb ik van horen zeggen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan