Welke endurobike?

Bikerrdht

Rookie
11 okt 2020
4
0
Beste allemaal,

Ik rij een XT660X en MT07. Ik zou heel graag een enduro motor erbij kopen. Echt totaal onbekend in het endurowereldje en dus geen idee wat de beste keuze zou zijn.

Ik zal de motor voornamelijk gebruiken om achterop de aanhanger Duitsland en de Alpen in te brengen. Daar lijkt het mij leuk om wat door de bossen te crossen.

Heeft iemand tips voor mij?

Dank jullie!
 
In duitsland ben je zo je motor kwijt als je de bossen in gaat . Zoek een injectie motorfiets.
 
Dat dat niet overal meer mag is terecht, maar dat het ongeveer nergens meer mag vind ik schandalig.
 
Had ooit iets gehoord over gebieden in Polen en Tsjechie, dat het daar veelal nog legaal is. Buiten dit om, iemand tips qua motor?
 
Beste allemaal,

Ik rij een XT660X en MT07. Ik zou heel graag een enduro motor erbij kopen. Echt totaal onbekend in het endurowereldje en dus geen idee wat de beste keuze zou zijn.

Ik zal de motor voornamelijk gebruiken om achterop de aanhanger Duitsland en de Alpen in te brengen. Daar lijkt het mij leuk om wat door de bossen te crossen.

Heeft iemand tips voor mij?

Dank jullie!
In de Pyreneeën word veel enduro gereden met groepjes of alleen dit werd vanuit camping Isabena gedaan.
Verder word er volgens mij Slovenie en dat soort land ook gedaan.

Dus ik denk wat jij wilt toch iets verder mot rijden voor avontuur ? vakantie.
 
Had ooit iets gehoord over gebieden in Polen en Tsjechie, dat het daar veelal nog legaal is. Buiten dit om, iemand tips qua motor?

Ik zou voor een Honda CRF250L gaan.
2e hands lastig te vinden op het moment.

en genoeg onverharde paden te vinden , o.a in het Alpenpassen boek van Denzel.
Maar de woorden bos en cross zou ik niet meer samen gebruiken.

de CRF gaat waarschijnlijk ook goed zijn waarde behouden, veel (oudere) 450's hebben nogal veel vermogen voor wat het is en zijn echte enduro's, als het al geen omgebouwde crossers zijn, daar heeft men het dan ook vaak over draaiuren.
 
Bedankt voor de reacties! Is iemand hier bekend met Querly op youtube? Dat wat die gasten heb ik altijd een beetje voor ogen gehad. Is dat wat zij doen dan illegaal?
 
Crossen in de vrije natuur mag nergens meer in West Europa.
Om de kleinste wegen en paden te pakken zou ik gaan voor een CRF250L (of CRF300L), DRZ400 of KTM 350 Freeride.
De DRZ400 is al een oud beestje en de 2e hands prijzen voor een afgeragd hok veel te hoog. ( hij is dus erg waarde vast ).
En ik zouden uitlaat origineel houden. Hoe stiller hoe minder risico op problemen.
 
Ik had zelf ooit een XT 600, en dat was in het terrein toch echt zwaar. De enduros leken het zoveel makkelijker te doen.

Uiteindelijk heb ik een WR450 gekocht. Een goede reputatie voor betrouwbaarheid en toch wel echte enduro genen.

Ook de nodige KTM en husqvarna gereden. Voor toeristische tochten met hier en daar een technische uitdaging, was een 350 heerlijk om mee te rijden.

Ondanks dat ik de WR had, werd die vooral bij offroad ritten in Nederland of Belgie (Bilstain enduroparc is een aanrader) gebruikt. Voor het buitenland moet je vaak best alweer ver. Dus ben ik in het buitenland toch vaak met gehuurde motoren met een gids op pad geweest. Je kunt dan makkelijker varieren en zijn portugal, andorra, roemenie of polen veel makkelijker bereikbaar. Bovendien kent de gids de omgeving, en het is ook prettig als er onverhoopt toch iets gebeurd.

2 jaar geleden brak ik mijn onderbeen in Albanie, en toen was ik toch erg blij met de begeleiding die daar goed de weg kennen.
 
Bedankt voor de reacties! Is iemand hier bekend met Querly op youtube? Dat wat die gasten heb ik altijd een beetje voor ogen gehad. Is dat wat zij doen dan illegaal?

Als je querly kent weet je ook wel dat ie regelmatig achtervolgd is geweest door boswachters en politie, en dat hij zelfs een tijd niet heeft kunnen rijden... Ja, wat hij doet is vaak illegaal. :+
 
Lijkt mij dat een injectiemotor het beter doet op hoogte (Alpen) . Geen geëmmer met sproeiers.
Niet aan gedacht, vandaar mijn vraag :)
met een xr400 had ik er geen last van omgeving Andorra maar daar houd het bij 1500 meter ook wel op, waar je rijden kan.
ik zocht het meer in de E10 hoek en dat je automatisch iets recents koopt.
 
Bedankt voor de reacties! Is iemand hier bekend met Querly op youtube? Dat wat die gasten heb ik altijd een beetje voor ogen gehad. Is dat wat zij doen dan illegaal?
Nee, maar heb het even bekeken.
laat die 250L maar zitten, je hebt een hooligan bike nodig en een zak vol rookbommen.

ik dacht zelf meer aan austin vince :
die hoeft geen politie auto dwars over de weg te hebben als clickbait.
 
hoezo is dat schandalig dan ?
Niet iedereen wil competitiecrossen, sommige mensen willen gewoon rustig een rondje offroad rijden en om zich heen kijken. Dat dat niet overal kan begrijp ik best, maar nergens meer.. flauw en schandalig, inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan