Welke ervaringen met overstap naar allroad?

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.181
114
Ik ben benieuwd naar ervaringen van motorrijders die van een naked bike, sportmotor, toermotor e.d. zijn overgestapt naar een allroad (zoals bijvoorbeeld naar een Varadero, V-strom, etc.). Wie reageert?

:]
 
ik ben van een HondaXL500 , Suzuki rf600 , Honda sabre1100 , Suzuki bandit1200 , Suzuki SV1000s , Harley-electra glide1340 op een BMW r1100GS terecht gekomen.
tot nu heb ik er nog lang geen spijt van .
oke goed , ik was niet veel bijzonders gewend maar dit rijd eigenlijk het beste en het leukste tot nu toe.
goede zithouding , comfortabel rijwielgedeelte en een wegligging vooral in de bochten waar Rossi jaloers op zou zijn.

en de kosten vallen reuze mee , ik doe bijna alles zelf .
toch rijd ik nooit off-road , dat hoeft voor mij niet .
goeie wegbanden eronder vind ik veel prettiger omdat ik bochtenverslaafd ben. _O- _O- :W
 
Ik ben van een suzuki rf600r naar een bmw f650 gegaan, inmiddels is die ook weg ;( , maar niet omdat ie niet beviel. :N

Als t kon had ik m graag gehouden, een allroad past mij beter. Door de betere zithouding rij ik met meer plezier (zonder pijn en ongemak) en rij ik ook beter.
 
Ik ben net van een Varadero naar een R1 over gestapt. Heb veel plezier van de Vara gehad, maar heb net iets meer lol van de R1. Vond het toch het leukste om de bochten te rijden en m'n vriendin gaat toch nooit meer mee.
 
Ik stap regelmatig over van m'n cbr1000 naar m'n XL600 :9

En dat is een wereld van verschil; Met name het sturen.
Ik gebruik de XL600 voor woon-werk en in de regio.

Veel meer fun en geen probleem:
* in de stad (stoepjes, verkeersdrempels/verkeersremmers, paaltjes en groenstroken)
* op secundaire wegen (ook veel B-wegen hier in Zeeland) met toeristen
* om het terrein in te gaan en over dijken te rijden
omdat ie lekker licht is en stuurt als een mountainbike :Y

Ik heb er geen wegbanden onder maar de Bridgestone TrailWing 301/302 die zeer goede grip hebben op de weg (nat en droog) maar ook op zachte ondergrond *D

Is voor een supersport gewoon niet bij te houden en geen partij.
Die is dan ook allen geschikt om solo op te rijden:
Snel en niet comfortabel van A naar B te gaan of je even een adrenaline stoot te geven.
Zo ervaar ik het tenminste als die power vrijkomt :9~
 
Zo ervaar ik het tenminste als die power vrijkomt :9~
_O-

Ik niet, en heb toch niet de minste 1 pitters gehad, CR500 en KLX650R. :)


Het topic moest trouwens gaan over de overstap naar een allroad. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan