Welke fiets computer op racer?

minicentie

MF'er
5 aug 2006
192
0
Biervliet
Ik heb vroeger al daarmee gewerkt ,een gewone fietscomputer om de snelheid te meten.
Maar er zijn inmiddels al weer vele nieuwe bijgekomen,dus vraag ik het even.
Voordeel;als je je tandwielen verhouding veranderd blijft die teller op het voorwiel de juiste snelheid aangeven.Eenmaal ingesteld verander dat niet ,of je zou andere banden of velgen moeten nemen.
 
Lekker belangrijk de snelheid :Z
Rondetijden die zijn pas belangrijk :Y
 
Laatst bewerkt:
De vraag was;welke computer?
Er zijn wel een paar merken die vroeger (5 jaar geleden) gewoon doorgingen in de 300,als het moest.
Er moet een magneetje in je wiel,dicht bij je as.Dan kan de opnemer(bimetaaltje) het magneetje tot hoge snelheid waarnemen.De snelheid van het magneetje is op zeg maar een diameter van 15 cm belange zo groot niet als de buitendiameter van de band.
 
Ja vroeger was het de cateye die tot 300 of zo ging.
Gebruikte ik ook altijd.

Maar tegenwoordig gebruikt volgens mij bijna iedereen een GPS.
 
Naja, als je met je tandwielverhouding aan het prutsen bent, wil je wel weten of je aan het einde van het rechte stuk nog hard genoeg gaat.

en daar heb jij een computer voor nodig om je dat te vertellen?

je voelt toch zelf wel of je voor 't einde van het rechte stuk je vermogen kwijt bent..

zou bij god niet weten hoe hard ik ga heb 't allemaal afgeplakt.
 
heb het niet afgeplakt maar heb er eigenlijk niks aan wegens andere tandwielen
wat wel is: ik kijk zo af en toe eens wanneer het kan en je kan bv wel zien of je op een gegeven moment harder een bocht ingaat/uitkomt aan de hand van je snelheid.
zo schat ik in of een rondje lekker gaat en als ik ineens een hogere bochtsnelheid heb (in km/h) dan weet ik dat het altijd minimaal zo hard moet gaan.
maar op gevoel gaat dat meestal ook best goed :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan